Ben trots op mezelf!

Discussie in 'De lounge' gestart door Zena, 11 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Meiden, ik ben net naar de tandarts geweest. Daar ben ik ontzettend bang voor :oops: . Toen ik 9 was heb ik mn tanden uit mn mond gevallen en daar heb ik die angst denk ik aan overgehouden. Nu ben ik vorige maand geweest om mn kronen te vervangen en een wortelkanaalbehandeling te laten doen bij allebei mn voortanden. Moest vandaag terug voor een draadje achter mn tanden. Maar ik heb zo'n pijn in mn hoektand. Zegt ie...laten we daar maar gelijk een wortelkanaalbehandeling doen. Nou ik steigerde bijna. Was het liefst weggerend. Ik moet voorbereid zijn op zoiets. Maar....Ik heb het laten doen.
    Ik ben echt zo trots dat ik niet wegeglopen ben! :)
    Haha...jullie zullen wel denken...wat een watje. Maar dit was zo'n overwinning op mezelf!

2. Bibu

Bibu Fanatiek lid

18 nov 2006
    1.496
    0
    0
    gezondheidszorg
    Zuid-Holland
    Hoi hoi,

Je mag zeker heel erg trots op jezelf zijn.

Liefs, Bibu !

3. leonietje24

leonietje24 Fanatiek lid

25 jul 2006
    2.529
    0
    0
    Ik ben ook trots op je! En jij mag zeker trots op jezelf zijn! Goed hoor!

4. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Oh nee, ik vind je helemaal geen watje, ik ben zelf ook ZO bang voor de tandarts dus petje af voor je, daar mag je best wel een beetje trots op zijn hoor! :)

5. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Goed hoor Zena!
    Als je zoiets overwint, voel je je trots op jezelf, altijd goed voor je zelfvertrouwen!
    Ik ben eens een lange periode (jaar of 9) niet meer naar de tandarts geweest, en ondertussen stond ik natuurlijk ook allang niet meer in het bestand, dus de drempel om weer heen te gaan werd steeds hoger.
    Toch een keer opgebeld, afspraak gemaakt en ik was ZO blij dat ik weer gewoon heen kon gaan, er moesten een paar dingetjes aan mijn gebit gebeuren, maar het viel best mee.
    De pijn interesseerde me niet, ik vond het zo fijn om van de angst voor het verval van mijn gebit af te zijn!
    Voortaan ga ik fluitend een keer in het half jaar heen.

6. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Thanx dames!
    En weet je wat de grote grap was....ik heb echt geen seconde pijn gehad. Niet eens een beetje. Zelfs de verdoving niet.
    Mocht het nog eens moeten dan weet ik dat in ieder geval.

7. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Fem toont via deze weg bewondering voor Anabella. Ik ben ook al jaren niet meer geweest en ik durf ECHT niet.....

8. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    je mag idd best trots zijn op jezelf.
    liever jij dan ik naar de tandarts, hahaha.

9. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Supergoed van je! Ik vind het ook altijd zoooo erg. Maar de angst is erger dan wat er werkelijk gebeurt daar. Ik heb echt een drama-gebit, maar probeer toch altijd even door te bijten en toch te gaan.

10. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Hihi...leuke woordspeling lilith! Er doorheen bijten:)

11. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Knap van je hoor! Ik weet helaas hoe angst voor de tandarts kan zijn, dus ik ben ook heel erg trots op je!

12. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Vervelend he, en ondertussen maak je je best wel zorgen om je gebit.
    Kijk anders eens op google, naar angsttandartsen, die zijn speciaal voor mensen die echt niet durven, en hebben alle begrip voor je.
    (maar misschien heb je dat al eens opgezocht, en is de drempel nog steeds te hoog, ik snap je helemaal!)

13. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Echt top hoor meis! Ben zelf ook een tijdje niet gegaan en toen naar een angsttandarts en sindsdien ga ik er bijna fluitend heen! Echt goed voor je zelfvertrouwen!

NN nu wel blijven gaan he!

14. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik ben ook al in geen 3 jaar meer naar de tandarts geweest! Ben er ook veeel en veeeeeeeeel te bang voor!
    Wist helemaal niet dat er 'angst tandartsen' bestonden! Ga gelijk eens wat info opzoeken.....

15. Lin79

Lin79 Actief lid

25 aug 2006
    125
    0
    0
    Hier nog een die bang is voor de tandarts! Ik heb ook een periode gehad dat echt niet meer durfde(6 jaar) Maar ondertussen zit ik alweer 3 jaar bij een hele lieve tandarts. Ik moet er wel voor naar een ander stad maar dat maakt me niets uit, als hij maar liefs!

Super goed van je!

gr Lin79

16. mamavanHind

mamavanHind Actief lid

12 aug 2006
    380
    0
    0
    Diƫtist in opleiding
    Ik ben ook een paar jaar niet geweest in het verleden, maar toen ik verhuisde naar de stad waar ik nu woon, heb ik de stoute schoenen weer aangetrokken. Ik heb gelukkig een goed gebit en een goede tandarts opgedoken. :)

17. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
  18. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    Ik ben ook zo als de dood voor de tandarts. Ik heb vroeger een klap voor mijn koppie gehad omdat ik een beetje zat te wiebelen als 7 jarig meisje. Nou meteen een trauma dat begrijp je wel.
    Ik ben nu een paar keer geweest voor een kanaal behandeling iets wat moest gebeuren aangezien ik door een hel ging van pijn.

Super knap van je dat je bent blijven zitten en het heb laten doen ik zou dus een andere afspraak gemaakt hebben zo'n angsthaas ben ik.

xxx jet

19. rebtam

rebtam Actief lid

27 jun 2006
    331
    0
    0
    Dronten
    Knap hoor z'n overwinning.

Het is ook niet mijn hobby om die man optezoeken.
    Maar geloof dat het er maar weinig zijn die vrolijk die deur binnen lopen.

20. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Je mag echt trots zijn op jezelf hoor.

Ik ben ook heel bang voor de tandarts, ik probeer het eigenlijk altijd zo lang mogelijk uit te stellen maar aangezien ik echt een probleem gebit heb ontkom ik er niet aan.
    Vorig jaar had ik aan allebei de kanten tandpijn, ik naar de tandarts in de eachtkamer klopte mijn hart al in mijn keel, zegt ie doodleuk ja we gaan 2 zenuwbehandelingen doen en dan 2 wortelkanaalbehandelingen. Nou ik voelde me door de stoel de grond in zakken en mijn hart zat in mijn keel. Maar gelukkig heeft ie het goed verdoofd en voelde niks maar ben nog steeds bang :oops:

Nu is er vorige week een stuk van mijn kies afgebroken en een stukje van de vulling tussen mijn voortanden, dus moet eigenlijk weer maar ik durf de drempel niet over :oops:
    Pffff bij het idee dat ik naar de tandarts moet klopt mijn hart weer in mijn keel.

Maar ik moet zeggen toen ik vorig jaar ben geweest was ik wel heel trots op mezelf dat ik het gedaan heb. Maar nu die stap weer zetten :cry:

Deel Deze Pagina