Vandaag huisarts gebelt voor informatie over urine brengen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Angel24, 26 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel24

Angel24 Actief lid

1 feb 2009
    253
    0
    0
    Hoi,

Vandaag heb ik even de dokter gebeld, en de assistent zij dat ik gewoon morgen de urine kon brengen en bij de balie even doorgeven dat het zwangerschap test is.

Daarna zij ze tegen mij dat ik moet betalen voor een zwangerschap onderzoek (urine onderzoekje) ik zij hoeveel 15.00 euro toen heb ik meteen gezegd word het niet door de VGZ vergoed en zeiden van niet.

Ik heb aangegeven dat ik thuis 2 testen heb uitgevoerd en allebei positief waren ze heeft mij geadviseerd om niet mijn urine te brengen want de testen geven nooit vals antwoord.

Ik heb meteen ook doorgegeven dat ze het aan mijn eigen huisarst even wilde vertellen ze heeft het genoteerd.

Ik moest vandaag ongesteld worden maar ik ben nog steeds niet ongesteld geworden, geen krampen of dergelijks ik voel mij alleen moe en soms licht misselijk.

Groetjes,

ANGEL24

2. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    had je voor je NOD getest ?

3. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Zo heeft mijn HA me ook in de zeik genomen.

Ik moest mijn urine meenemen zodat hun een test konden doen, ze vertelde me niks over dat ik het zelf moest betalen.

Na de negatieve test zei de assistent ineens dat kost je dan 15 euro.

Heb het betaald maar wat was ik kwaad!

Als het in de toekomt raak is gaan ze er maar vanuit dat als ik positief test, hij ook positief is.

4. dolfijntje1985

dolfijntje1985 Bekend lid

28 mrt 2007
    977
    1
    18
    wat raar ik heb ook al een paar keer een test gedaan bij de huisarts maar nooit hoefen te betalen.
    en waarom zooooveel 15 euro.
    in de winkel heb je ze 2 voor 5 euro ook hele goeie.

5. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    ik heb ook nooit hoeven betalen. Ik werk zelf bij een declaratieservice voor huisartsen en de enige facturen die ik voorbij zie komen die naar de patiënten gestuurd worden zijn: zwangerschapstest op eigen verzoek" en dat "op eigen verzoek" doet het um. Als ze die testen met een andere code declareren, wordt het volgens mij gewoon vergoed door de zorgverzekeraar.

6. Angel24

Angel24 Actief lid

1 feb 2009
    253
    0
    0
    Hoi,

snippie23 ik had 2 dagen voor mijn ongesteldheid 2 keer getest ( kijk in mijn album) en het was positief, normaal moest ik vandaag ongesteld worden want vandaag is mijn cyclus precies 28 en ik werd vorige maand ook op tijd ongesteld nu ben ik niet ongesteld geworden geen buikpijn of niets alleen beetje gevoelig borsten.

Sammie88 ik heb het niet zelf gevraagt de assistend heeft het tegen mij gezegd van je moet het zelf betalen, ik zei hoeveel toen zei ze 15,- euro ik zei, zelf heb ik 2 keer positief getest toen zei de assistend van als je 2 keer positief heb getest hoef je niet nog eens naar de huisarst te komen voor urine onderzoek.

Ik heb zelf met de kruitvat test getest 2 voor 5,- euro vorige maand was het negatief geen roos streepje maar deze maand was er echt in een keer 2 roze duidelijk strepen, ik heb s'avonds getest het was positief en ook 1 dag later smorgens om 6.30 voor de zekerheid ochtend urine geprobeert en die was ook positief.

Meiden ik wil jullie waarschuwen als jullie naar de huisarts gaan voor een urine onderzoek (zwangerschap) a.u.b van tevoren bellen en vragen of je ervoor moet betalen, als ze zeggen je moet ervoor betalen dan kunt u beter in de winkel een goede test kopen is even betrouwbaar en goedkoper.

Groetjes,

ANGEL24

7. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    oke meis.
    mss morgen of zaterdag nog een test doen.maar volgens mij ben ej gewoon zwnager hoor!of zo'n digi doen:D!
    ga maar alvast genieten meid!
    knuf

Deel Deze Pagina