Dikke billen. Welke luiers.

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mamavjulia, Dec 27, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,194
    0
    0
    Mijn dochter is 9 maanden en is nu bijna 9 kilo en 71cm groot.

Ze heeft dikke billen. Nu vind ik dus dat de luiers altijd zo vervelend zitten. mijn ervaring is dat de de luiers van pampers, kruidvat en etos per maat groter worden in de lengte maar niet in de breedte.

Ze draagt nu maat 5 van de liddle is van 11 tot 22 kilo. Hoeft ze dus nog niet te hebben maar voor de breedte wel. Maar vindt nog steeds dat ik zo hard aan de zijkanten moet trekken om het een beetje passend te maken, maar dan zie je dus rode striemen zitten en dat vind ik zielig.

Heeft iemand hier ervaring mee? welke luiers gebruiken jullie voor de dikke billen onder ons;)

2. Yesera

Yesera Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    3,916
    2,293
    113
    Heb je Bumblies al eens geprobeerd? Die werken hier goed voor overdag. 'S nachts plast mijn zoontje heel veel, dus zit dan toch vast aan Pampers Baby Dry, die houdt het als enige. Mijn zoontje is 10 kg en 80 cm en heeft de wat bredere bouw van zijn vader. Hij heeft niet zo zeer dikke billen, maar wel brede schouders en heupen. Hij zit nu in Bumblies maat 4 overdag en Baby Dry maat 4+ 's nachts.

3. Fritsie

Fritsie Actief lid

Dec 11, 2012
    352
    8
    18
    NULL
    NULL
    Idd, bumblies! Hebben wij hier ook voor onze dame met dikke billen. Maatje drie, maar zij is dan ook veel jonger. Maatje drie van een ander merk zijn te smal voor haar en voor de nachten hebben wij nu ook baby dry omdat de bumblies het niet hielden.

4. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,616
    1,156
    113
    nou! toevallig kreeg ik afgelopen weekend maat 5, had familie over en ik gebruik nu maat 3 voor mn zoontje. in de breedte scheelt t zogoed als niks maar in de lengte onwijs veel! ik stond er van te kijken!
    ben dus niet de enige die dit opvalt... ff geheel off-topic hoor :D

verder heb ik niet zoveel tips eigenlijk... ben niet verder gekomen dan pampers, kruitvat en etos dus kan je niet helpen...:)

5. maliro

maliro Niet meer actief

mijn dochter is rond de 8700 gram en 72 cm en heeft nu maat 4 maar dat is nog behoorlijk ruim. Als ik bumblies koop neem ik maat 3 (ze zal wel andere verhoudingen hebben dan TS want ze heeft niet echt dikke billen terwijl lengte en gewicht vergelijkbaar is).

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik dacht dat mijn zusje die bumblies gebruikte voor haar dikbilletje.. En aldi valt ook breder dan lidl.
    Huggies dacht ik ook..

7. Storm

Storm Niet meer actief

Aldi, maar niet te hard aan trekken, gaan zo stuk. Heeft mijn dochter aan en dat is echt een tonnetje. Gewoon nog in maat 4+. Is nu 16 maanden, rond de 80 cm en in ieder geval wel 14 kg. :)

8. sjak

sjak Niet meer actief

Ik heb ook aldi voor mijn dikkie dik... Ben overgestapt omdat ze van kv uitslag kreeg, bumblies niet te koop zijn in dit dorp en na het proberen nooit meer overgestapt op iets anders. Vind ze erg fijn!

9. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,194
    0
    0
    Beste dames waar haal ik bumblies? en van de Aldi zal ik ook eens proberen. De luiers van Huggies vindt ik niks.

10. Fritsie

Fritsie Actief lid

Dec 11, 2012
    352
    8
    18
    NULL
    NULL
    Bumblies zijn hier te koop bij de hoogvliet.

11. Yesera

Yesera Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    3,916
    2,293
    113
    Bij ons in de buurt verkopen Plus, Coop en Emte de Bumblies. Geloof ook dat Bas, Dirk en Jumbo ze verkopen, maar dat weet ik niet zeker, want die heb ik hier niet in de buurt.

12. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,194
    0
    0
    De plus en de jumbo hebben wij wel. De rest van de supermarkten zijn hier niet. En welke maat kan ik dan het beste nemen? Ik heb nu maat 5 in de lengte dus veel te lang. Ze is bijna 9 kilo en 71cm groot.

13. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

Dec 21, 2011
    2,624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb ook goede ervaringen met bumblies, ik koop ze bij de Coop. Ze vallen heel ruim, had namelijk de 1e 3 maanden ook kruidvatluiers, goede luiers hoor, maar vallen klein uit. Had ik maat 4 van kv, kon ze maat 3 van bumblies nog aan! Op moment gebruikt ik luiers van jumbo, maat 4, hele fijne luiers! ook hoge rug, dus blijft goed zitten.

Onze dame is overigens 4,5 maand oud, geen dikke bips, wel lekkere dikke babybuik, dus kreeg luiers slechter dicht.

14. Yesera

Yesera Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    3,916
    2,293
    113
    Van de Plus weet ik dus zeker dat ze ze verkopen. En ik zou zeggen maat 4 zou moeten passen. Die is voor 7-18 kg. Mijn zoontje van 80 cm en 10 kg past deze prima. Maar misschien heb je net maat 4+ nodig, deze is voor 9-20 kg. Misschien van beide een pak kopen en kijken welke het beste zit? Ze kosten zo rond de €7,50 per pak. Ben benieuwd of het wat voor je meisje is!

15. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,194
    0
    0
    Ik ga ze morgen even voor mijn dikkontje kopen. Ik laat het je weten. Dankjewel allemaal voor de reacties.:)

16. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,194
    0
    0
    Nou hier zijn de BUmblies in huis maat je 4 en die zitten goed!!

Vandaag voor de eerste keer dus weet nog niet of ze snacht ook lekker zitten maar heb goede hoop. dankjewel ladys voor de adviezen.

17. Yesera

Yesera Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    3,916
    2,293
    113
    Top!! En hoe doen ze het 'S nachts?

18. Marianne78

Marianne78 Actief lid

Feb 10, 2012
    210
    0
    0
    Secretaresse
    Zaanstad
    Bumblies kan je volgens mij ook krijgen bij winkels van Supercoop en Dekamarkt! Ik denk eraan om over te stappen omdat kleine meid (ook een kleine dikbil) luieruitslag krijgt van die van het Kruidvat en ik de randjes zo hard vind.

Share This Page