Bah koud, staat bij jullie de verwarming al aan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ssaarr, 5 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.292
    11.058
    113
    Als het bij 9 graden buiten afkoelt tot 12 graden binnen, zou ik toch eens heel goed naar je isolatie kijken. Ons huis wordt nooit kouder dan 14/15 graden zonder verwarming, zelfs als t buiten vriest. De verwarming staat standaard op 18, en de thermostaat hangt in het warmste hoekje van de woonkamer

2. Novy4

Novy4 Actief lid

21 mrt 2015
    405
    0
    0
    Vlaardingen
    #242 Novy4, 6 sep 2015
    Laatst bewerkt: 6 sep 2015
    mijn buren stoken al vel ik aan mijn vloer :) ik woon op de eerste etage van een 8 hoog flat en heb de verwarmingsbuizen onder mijn woning lopen :) het is altijd warm hier in huis plus gratis vloerverwarming :)

Afgelopen winter heb ik odat ik toen nog geen droger had de verwarming in de slaapkamers van mijn kinderen aangezet zodat de was op tijd zou drogen :) maar voor de rest nog nooit de verwarming aangezet , kreeg ook een flink bedrag stookkosten terug :)

In ons vorige huis hebben we 2 winters overleefd zonder enige verwarming in huis , hadden een gaskachel maar was dooodsbang voor dat ding en dus bij ikea lekker veel fleece dekentjes gehaald en kaarsjes en zo mijn huisje verwarmd , had ook minder gas en stroom verbruik waardoor ik van Eneco ook weer heeel veel terug kreeg bij de eindafrekening . Mijn zoon vond het ook niet erg om in een koude kamer te slapen hij heeft nu nog eerder warm dan koud

dus heb je het koud ... zou ik lekker de ramen dicht doen , sloffen sokken trui vest aan trekken en gezellig veel kaarsjes aan

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Het zal mij een worst zijn hoor wanneer iemand z'n kachel aan zet, vond het alleen erg lachwekkend om te lezen dat iemand 'kachel principes' heeft 😂

4. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Ach er zijn ook panden die pas vanaf 1 oktober de verwarming weer aanzetten voor alle huizen.

Ik wil max 5 maanden stoken per jaar. Puur omdat ik milieuvriendelijke oplossingen zoek voor de vervuiling door ons gezin.
    Zo doe ik ook boodschappen in een winkel waar ik de spullen zonder verpakking mee kan nemen.

5. TanteTrien

TanteTrien Niet meer actief

Hier nog geen verwarming aangehad..
    Kan ook niet hier want de woningbouw sluit de kachels af
    Dus als het koud is heb je maar pech gehad, kan doe je maar een trui aan
    Of kaarsjes of wat dan ook..
    Kachels zijn hier afgesloten van begin juni tot eind september ongeveer..
    Tenzij het nu buiten keihard moet gaan sneeuwen en zowat aan het vriespunt zit dan willen ze het wel weer aan doen, als ik dus nu de kachel aandraai dan blijft hij gewoon koud😕 maarja gelukkig is het niet koud hier dus dat scheelt wel weer

6. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Dit vind ik echt belachelijk 😱

7. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Wat vind je er dan zo lachwekkend aan?

8. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Dit zit ik echt met verbazing te lezen. Wat belachelijk dat je gewoon niet zelf mag beslissen over wanneer je de verwarming aan mag zetten. Misschien vind je het zelf ook niet nodig om aan te zetten, maar het feit dat het niet kan omdat iemand anders daarover beslist vind ik gewoon absurd.
    Ik heb zoiets ook nog nooit gehoord.

9. tuc

tuc Niet meer actief

ik moet eerlijk zeggen dat ik dit jaarlijks terugkerende verwarming aan of niet topic altijd erg vermakelijk vind...net als hoe vaak gebruik je je handdoek of hoeveel geld besteedt je aan.....

10. sydneys

sydneys Niet meer actief

Het zijn altijd mijn favo topics :D is gewoon lachen

11. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.487
    3.940
    113
    Vrouw
    En altijd dezelfde discussies, ik hou van die voorspelbaarheid :D

12. Toen ik nog bij mijn ouders thuis woonde (inmiddels 5 jaar geleden) had ik het altijd koud. Soms had ik 2 fleece truien over elkaar aan omdat ik het koud had. Mijn vader zei dan altijd: je verziekt je eigen lichaam met die 2 fleecetruien. Juist doordat je jezelf zo warm aankleed verwen je jouw lichaam teveel en gaat je lichaam zichzelf niet meer warm houden.

Nu woon ik op mezelf en ben ik een extreme cheapskate geworden :p Nee hoor grapje, maar wij proberen wel zuinig te doen met de verwarming, want met stadsverwarming loopt de rekening snel op. Maar ik heb het nu dus eigenlijk nooit meer echt koud. En draag ook bijna nooit meer fleece-vesten.

Mijn vader had gewoon gelijk :p En nu ben ik dus juist getraind om tegen koude temperaturen te kunnen en dat is eigenlijk best fijn :D

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Op onze slaapkamer was het van de week nog 21 graden. Wij hebben meer moeite met het koel krijgen van het huis, dan het warm houden. Raam staat 's nachts op de kiepstand. Alleen als het écht koud is buiten, of de wind of regen er recht op staat, maar dan hebben we de ventialtieroosters open staan.

14. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik heb net de verwarming een halve graad hoger gezet... net genoeg om de klammige frisheid weg te krijgen.

15. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    whahahahahahaha, serieus?? de boel verwarmen met waxinelichtjes??!!
    nou, dan mag ik wel een winkel leegkopen, zoveel heb ik er dan nodig.:p

Hier wordt er dus gewoon gestookt, al zou het juli zijn.
    Als het kou is is het koud.
    En dat is hier zodra de temp in huis onder de 20 gr zakt.
    Ik ga dus echt niet zitten blauwbekken in mijn eigen huis.

16. sam83

sam83 Actief lid

20 nov 2014
    296
    0
    16
    NULL
    NULL
    Op 21 graden.. beetje verwend hihi

17. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    lekker toch! :)

18. Winterkindje

Winterkindje Niet meer actief

Nee hoor, hier niet. Als ik het fris heb dan trek ik wel een vest of trui aan. :')

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.246
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind ook, als je het koud vindt, gewoon de verwarming aan.

Alleen hebben wij het alleen 's avonds als we op de bank zitten koud. Zijn verder ook niet veel thuis of bezig. Dan ga ik de verwarming niet aan doen, maar dat is vooral omdat als ie eenmaal aan gaat, ik 'm elke avond aan wil. Dus voorlopig nog even een vest aan of klagen dat we het koud hebben ;)

20. tuc

tuc Niet meer actief

Klopt en de rest van de dag zit ik te weinig om het koud te kunnen krijgen. Net heeft vanaf dat we thuis waren uit school tot net de achterdeur gewoon open gestaan. Kindjes waren in de tuin en ik ben met de andere kinderen te druk geweest om het koud te krijgen.

Deel Deze Pagina