Hoi hoi, Wie zijn er ook zo misselijk? Hoe doe je dat op het werk enzo? Ik heb pilletjes vd dokter en die helpen wel denk ik. verder alles geprobeerd van snacks id nacht tot cola id ochtend. als ik uit mijn werk kom ( 4 ochtenden id week) lig ik eerst 2 uur te pitten. doodmoe en misselijk. Ik voel me rot omdat dit nu even mijn leven is: werken pitten,eten koken en huishouden, pitten. Wie voelt zich ook niet lekker en moe? Lijkt wel of al die zwangeren nog steeds heel veel doen en bijna niet moe zijn. pff wordt het na ong 14 weken beter??
ik heb hetzelfde, doe niets meer, huis is steeds meer een chaos aan het worden, alleen een was in de machine doen vergt al veel energie. Ik probeer ook van alles, kleine beetjes eten, crackers etc, niets helpt, lijkt wel. Hopelijk gaat het snel over....
mvl ik verbruik ook al mijn energie aan die was id wasmachine doen. pfff werk je ook nog? Ik zit echt te wachten op die 13/14 weken dat ik meer energie krijg enzo. hoop het. vlgd week echo en als ik dan zie waar het door komt heb ik ook weer wat meer energie hoop ik. Ik vind het best eng om te merken hoe ik en mijn lijf al veranderd zijn door al die hormonsters. raar..........
ik werk wel, twee-drie ochtenden in de week, maar in een eigen bedrijf bij mijn man, dus dat staat nu ook even op een HEEL laag pitje. daarnaast wel 3 kinderen rondlopen, gelukkig wel groter, dus doen een hoop zelf. maar vreet energie. die energie missen vind ik nog niet het ergste, maar continu die draaiende maag. PFF, niets is lekker en niets helpt tegen de misselijkheid.
Misselijkheid is lastig he? Ik heb het ook gehad in mijn zwangerschap. Echt tot in het extreme dat ik er voor naar het ziekenhuis moest. En niets hielp!! En het ergste: mensen snappen er geen snars van! Heb nu ook 2 websites hierover opgericht. Die zal ik jullie pb'en. Er staan tips enzo. Wat mij het beste hielp was alle energie in mezelf steken. Als ik me heel rustig hield (en dan bedoel ik ook echt rustig, dus veel liggen) viel het nog enigszins mee. De pilletjes van de ha (emesafene) hielpen bij mij niet zo erg, maar wat ook erg naar is van die pillen is dat ze beter schijnen te werken als je er veel bij drinkt... Tja, dat is nou net even lastig als je zo misselijk bent! @Gillian, vind het knap hoor dat je het nog red om te werken! En @MvL: knap dat je het nog red met 3 kinderen erbij!! Was je bij je eerste zwangerschappen ook misselijk? Groetjes en veel sterkte! Het gaat echt weer over!!!
Ik ben tijdens mijn eerste zwangerschap ook zo ziek geweest. Ik werkte full time en met 16 weken nog maar 3 uur op een dag omdat ik zo vreselijk moe was en misselijk. En nu ben ik weer zwanger en heb nu gewoon (nog) helemaal nergens last van....sterkte!!
Bij de meeste mensen gaat het na 12 weken over, maar het is geen garantie. Sorry, beetje ontmoedigend, maar ik ben nog steeds heel ziek, en ik ben al in de 17e week. Ik zit ook al sinds 12 weken te wachten tot het over is. Volgende week do ga ik trouwen, als het dan maar over is....
Hoop met je mee, lijkt me vreselijk om je die dag zo ziek te voelen. Heeft de ha niet een middel wat je er voor 1 dagje vanaf zou helpen? Ik zit sinds gister aan de gembercapsules maar nog geen verschil, lijkt juist wel erger. Bij mijn moeder en oudere zus was het na 12-14 weken over dus ik hoop dat ik ook daar in op ze lijk!!
Ja, ik heb HG (extreem zwangerschaps braken, info in diverse topics) en slik emesafene. Werkt wel enigszins. Maar voor de zekerheid gaat de emmer dus toch maar mee naar de locatie. Erg romantisch....
ik voel me ook zo misselijk en brak de hele dag,ik kan bijna niets zien of ruiken van eten of ga al over me nek. als ik wat eet hou ik het wel allemaal binnen,ik heb nog geen 1 keer hoeven over geven. maar ik voel me zo grieperig en misselijk,dat ik wel eens denk,kon ik maar over geven maar of dat helpt is een 2 de, zo heb ik zin in een kop thee,halverwege die kop thee ga ik ineens over me nek. ik ben gek op gambas,maar als ik er nu aan denk,meen ik dat naar de emmer moet rennen. ik ben dood moe en kom ook niet van mijn plaats af. het huishouden is een ramp momenteel,alle energie die ik heb gaat naar mijn zoontje en mijn dieren. vind het echt verschrikkelijk zo,ik hoop dat het snel over mag gaan. van mijn eerste heb ik dit niet gehad,heb wel toen last gehad van ochtendmisselijkheid en moes dan ook wel eens echt over geven maar dan was het misselijke gevoel ook weg,daar was dus goed mee te leven. maar nu,ik voel me zo ziek alsof ik de griep heb,hoofdpijn,pijn in me armen en benen ben erg moe en erg verkouden,geen energie en dan die erge misselijkheid. maar ja het is voor het goede doel.!!
Ik heb er ook vreselijk last van gehad, en nog steeds Maar met behulp van Emesafene kan ik het nu redelijk handelen, zijn er soms zelfs momenten dat ik me weer bijna normaal voel! Dat is anders geweest, tot +/- 23 weken heb ik elke dag meerdere keren overgegeven. Ik vraag me echt af hoe ik dat met een evt. volgende zwangerschap zou moeten doen, als er al zo'n kleintje rond loopt. Helaas meiden, gewoon uitzitten maar! En lekker vroeg naar bed, dan is er weer snel een dag voorbij!
Zwangerschapsmisselijkheid is soms echt niet meer 'gewoon uitzitten', in ernstigere vormen is het echt heel gevaarlijk omdat je er door kunt uitdrogen en bijkomende klachten van het overgeven kunt krijgen. Als je veel gaat overgeven, gal of bloed overgeeft, (bijna) niets meer binnenhoudt, afvalt ipv bijkomt, donkere urine of bijna geen urine hebt dan is het echt tijd om een arts te waarschuwen en te laten testen op uitdroging! Vandaag bereikte mij nog een mail van iemand die te laat hulp zocht en ook door de artsen van de huisartsenpost teruggestuurd werd met 'het hoort erbij en je moet het maar dragen' zij had al 4 dagen niets meer gedronken en gaf gal en bloed over! Toen ze uiteindelijk weer terugging naar het ziekenhuis een paar dagen later was ze praktisch niet meer te helpen en heeft ze de zwangerschap moeten beeindigen!!! Lees het hier maar eens: Steunpunt Hyperemesis Gravidarum • Toon onderwerp - Mijn verhaal tot zo ver Sorry voor deze 'uitbarsting' maar in combi met de mail die ik kreeg was de opmerking 'gewoon uitzitten' even te veel!
Ik heb er 28 weken last van gehad, toen ben ik bevallen. Echt met 4w+1dag begon het en zelf tijdens de keizersnede heb ik nog overgegeven. Het gaat dus niet altijd tijdens de zwangerschap over. Was ook maar 4kg aangekomen bij een tweelingzwangerschap. Gelukkig kon ik wel goed blijven drinken en zo, anders was het nog zwaarder geweest. Ik heb de hele zwangerschap een bak bij me gehad. Ik en mijn blauwe bak waren dikke vriendjes Sterkte verder, hoop dat het bij jou wel stopt met een week of 12 tot 16!
Hoi meiden, Heel herkenbaar. Ik ben zelf ook van week 7 tot 18 misselijk geweest in combinatie met div. keren per dag overgeven. Kon ook niks zien en ruiken qua eten zonder over m´n nek te gaan. Gelukkig hield ik wel nog enigzins wat binnen en heb dus geen last gehad van uitdroging. Dus hou het in elk geval wel goed in de gaten. Maar het voelt verschrikkelijk idd. Ik heb me redelijk kunnen redden met Emesafene maar moest er toch doorheen. In die tijd dacht ik echt: "Ik wil nooit meer zwanger zijn", maar gelukkig ben ik nu alweer bijna vergeten hoe het voelde. Dus blijf hoop houden, het gaat (als het goed is) een keer over. Helaas ben ik nu wel de laatste weken weer aan het overgeven omdat de kleine erg hoog zit en tegen mijn maag aan trappelt maar ook dit gaat weer over. Veel sterkte allemaal!!!!!
oooh ik ben dus niet de enige, die niks meer kan doen, heb ook geen energie om het huis op te ruimen, ik doe niks anders dan liggen en slapen, volgende week moet ik weer beginnen met werk, ben benieuwd hoe dat gaat aflopen. gelukkig hou ik mn eten nog binnen, maar ben hartstikke misselijk.. de hele dag door. Dus niks ochtendmisselijkheid..
Hoi hoi, ik heb inds 3 dagen emesafene van de dokter en het helpt me wel tot nu toe! ook drink ik als ik opsta gelijk brinta goede morgen shake die je zelf maakt met pakjes. helpt bij mij ook. voel me vandaag een keer heel erg goed. oh wat lekkerrr
Ik ook HG, maar toch vind ik een keuze om de zwangerschap af te breken wel heeeeeeel erg. Natuurlijk kan ik niet voor deze persoon kiezen (zoals hier in het verhaal), maar hoe waardeloos ook, ik denk niet dat ik dat zou kunnen. En sorry, maar als ik 30x per dag overgeef, en ze mij terugsturen, wil ik een second opinion van een andere arts of ziekenhuis. Ze hadden mij dan echt neit weg kunnen sturen. Bij ketonine van +4 is het te lang doorgegaan. Artsen hadden eerder aktie moeten ondernemen.
Dat ze er nog nooit een goed medicijn voor hebben gevonden. Mijn beide zwangerschappen was ik kotsmisselijk emesefene hielp echt niet. vooral de eerste 15 weken hing ik wel 6 keer boven de wc pot het werd later wel wat beter maar nog wel van die vlagen. En tot de dag van de bevalling moest ik gelijk na het opstaan overgeven.
Bij mij was het vooral in week 10 echt het ergst. Maar het schijnt ook dat in week tien je HCG zijn piek bereikt dus je kan misselijker zijn als normaal. Ben nu 12 weken en 1 dag zwanger en sinds een paar dagen voel ik me een stuk beter. Bijna niet meer misselijk
ik ben nu 17 weken en begint nu af te nemen. Ben zo 1 keer per dag misselijk. Dan keer spugen en wat eten en is het weer over. Energie komt ook beetje terug.