Bah! oliebollen

Discussie in 'De lounge' gestart door Momfulness, 29 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Ik weet niet of ik de enige ben hoor, maar als ik het woord 'oliebol' zie staan, dan word ik al misselijk. Wat vind ik ze vies!! Het idee dat ik er een tussen mijn vingers heb en die olie zo langs mijn vingers naar beneden sijpelt. Dat moet je een hap nemen en die ranzige met olie doordrenkte meelbal door je mond heen laten gaan. IEUW

Voor de gezelligheid probeer ik er ieder jaar met oud en nieuw een mee te pikken, op driftig aandringen van mijn familie. Je kunt het hebben!! Oké dan... Ik krijg er hetzelfde gevoel bij als vroeger, wanneer ik spruitjes moest eten. :p Mijn maag protesteert ook automatisch als ik een hap doorslik.

Ben ik nu echt de enige die ze niet lust en er zelfs onpasselijk van word?

2. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Onpasselijk niet, maar ik ben et ook niet speciaal fan van.

3. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    hier ook zeker geen fan ..

4. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

familie heeft allemaal oliebollenkramen...
    vind ze heerlijk.. alleen aan het einde van de dag voelde ik me zelf een oliebol en kan ik ze ok niet meer zien en of ruiken... naja ruiken doe je zelf een week lang hahah

5. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    Ben er ook geen fan van maar mijn man bakt ze elk jaar en eet er gretig van.Zijn krenten/appelbollen vind ik wel lekker en een appelflapje ook wel maar ik eet er nooit veel van want dan word ik echt misselijk.

6. Momfulness

hahaha! Oke, wel gezellig zo'n kraam.

Maar het is niet alleen dat ik ze niet lekker vind. Mijn maag trekt het ook niet. Ik vind het dan knap dat mijn man er bijvoorbeeld zo 5 op een avond weg duwt.

7. Momfulness

@Nessy, hier nog zo'n man die morgen enthousiast staat te bakken. Daar dacht ik aan toen ik dit topic opende.

Iets met appel erin vind ik dan inderdaad beter te verteren.

8. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik vind ze heerlijk:)

Maar als ik geen zin heb, heb ik er geen zin in en ik laat me dan niet één opdringen...

9. Ilona1986

Ilona1986 Bekend lid

23 jun 2012
    520
    0
    0
    Tilburg
    Ik vind ze heerlijk, en kan me er dan ook helemaal ziek aan eten :D

10. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hey das toevallig mijn familie zit dus ook in de oliebollen "verwijk" ;)

en idd meestal de eerste dag denk ik oowww yeah maar de dagen erna ben ik ze eigenlijk ook wel zat en vooral als je ze thuis gaat maken zoals ik elk jaar ;), en je na dagen nog die oliebollen lucht ruikt :(

11. glimworm

glimworm Niet meer actief

nee hoor!
    ik vind ze niet vies, maar ben er verre van gek op.
    vroeger als klein meisje er iets teveel van gegeten met een jaarswisseling en daar was ik zo ziek van gewest dat ik het me nog herinner. Voor mij geen oliebollen meer of heel misschien 1tje. ik vind appelflappen/beignets ook veel lekkerder dan die gare meelballen

12. eline20

eline20 Niet meer actief

Ik lust ze ook niet. Alleen die geur al bah !

13. Tennes

Tennes Niet meer actief

Haha, ik vind ze echt heel erg lekker! Vlak bij ons staat begin november de oliebollenkraam. Ik mag niets kopen van mezelf omdat ze niet zo gezond zijn. Anders at ik er tot oud en nieuw zeker elke dag wel eentje. Appelflappen en dat soort dingen gaan er overigens ook goed in.

14. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Je moet ook niet van die vieze vette oliebollen hebben waar het vet uitsijpelt. Ieuw! Die zijn ook goor.

Een goede oliebol is niet gortdroog, maar het vet moet er ook niet uitlopen als je een hap neemt.

Ik vind ze heerlijk. Evenals appelbeignets en Berliner bollen.
    Oliebollen met krenten erdoor lust ik dan weer niet.

15. Aszz

Aszz Niet meer actief

Herkenbaar, ik vind ze ook niet lekker!
    Iets met appel gaat inderdaad wel.

16. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier ook, ik gruwel van die met vet volgezogen bollen...Dat ik niet van krenten en rozijnen hou helpt ook niet mee ;). Maar ik eet nooit oliebollen, ook niet ergens anders. Appelbeignets trouwens ook niet.

17. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik ga ze vandaag toevallig maken. Met krenten en zonder krenten, 150 stuks. En appelbeignets :)

18. Sila24

Sila24 Niet meer actief

oliebollen oww lekker!! heb ze dit jaar vorige week voor het eerst gegeten mijn moeder maakt ze altijd heerlijk zonder dat het vet eruit sijpelt.

19. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Ik vind ze heerlijk maar pas vanaf vandaag en t/m 1 januari. Het hoort voor mij echt bij oud en nieuw. Daarna vind ik ze niet lekker meer. Spychisch denk ik :p

20. Momfulness

Hihi grappig ik ben niet de enige. Dit jaar laat ik me ook niet overhalen. Ik zit altijd zo met lange tanden te eten😁

Deel Deze Pagina