Ik weet het even niet meer met onze hond. Ze eet zo slecht en heeft veel vacht verlies. In maart is onze andre hond overleden daar heeft ze wel last van gehad maar na een paar maanden ging het weer beter. Ze at wel gewoon. Maar nu sinds een tijd eet ze zo slecht wat we haar ook vorzetten, en ik blijf haar kammen ze verliest zoveel ondervacht. De haar is ook wat vettig.. Misschien iemand een idee? snoet
Ach wat zielig... Wat kan je je dan radeloos voelen! Ik zou het eigenlijk niet weten. Bij de dierenarts hebben ze wel speciaal blikvoer voor honden die niet willen eten. Dat vinden ze heel lekker dus. Maarja, misschien toch met je hond naar de dierenarts? Sterkte ermee!
Naar de dierenarts! Slechte vacht en geen eetlust is een signaal van iets. Na laten kijken. Och arm beest.
Als haar conditie zo slecht is, dan zou ik eerst lichamelijke afwijkingen willen weten. Dus een uitgebreid bloedondrzoek bij de dierenarts klinkt niet overbodig. Hoe oud is de hond? Wanneer er niets uit het onderzoek. Bij de dierenarts komt, zou ik in ieder geval overwegen om over te stappen op kvv.
Zeker eerst naar de dierenarts of je hond niets mankeert! Verder kan een hond ook in een rouwproces zitten. Doe je genoeg leuke dingen met je hond? Iets van training, trucjes of sport? Verder qua voer zou ik je zeker aanraden om op rauw voer over te gaan. Begin eens met KVV, want BARF is meteen te heftig voor jezelf. BARF is namelijk echt vlees, vleesbot, orgaan en groente zelf in de juiste verhoudingen geven. Bij KVV (kant en klaar vers vlees) is alles al in ongeveer de juiste verhouding. Merken als Haaks Barf, all animal en carnivoer zijn de beste en meest gezonde merken (zit geen graan in). Wel ook de duurdere. Ik denk dat je hond dit wel gaat eten. Ik zou je aanraden eens een kijkje te nemen op www.barfplaats.nl want daar kun je veel lezen en advies vragen. Ook over het overstappen, zitten mensen op die veel weten ook over vachtconditie en zo!
Ik zou langs een dierenarts gaan en even laten nakijken en overleggen of je moet overstappen qua voeding of niet. Vachtverlies en verminderde eetlust is vaak een teken dat er iets aan de hand is. Psychisch of lichamelijk.
Heb vandaag is even goed opgelet, maar ze eet buiten wel van alles. EN koekjes gaan er ook in. Ze heeft vanavond eindelijk haar bak leeg gegeten met vlees en droogvoer.