Traumatische/heftige ervaring tijdens zwangerschap, wat merkt baby?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Winddanser, Oct 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    3,295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Afgelopen week nogal een traumatische ervaring mee gemaakt, ben nu ruim 10 weken zwanger dus het kindje schopt nog niet of niet dat ik voel. Ik vraag me wel erg af wat de kleine mee krijgt van deze ervaring en mijn gevoelens erbij.
    Wat denken jullie?

2. mappel

mappel Niet meer actief

Een kindje ligt goed beschermt in je buik, maar natuurlijk bestaat het ook uit gevoel. Er zal niks vreselijks gebeuren, maar ik ben wel eens bij een therapeut gewest omdat ik bepaalde angsten had, toen bleek mijn moeder ook iets traumatisch te hebben meegemaakt, schijnbaar zatdat nog wel in mijn systeem. Maar je zult er heus geen miskraam oid van krijgen

3. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    3,295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel, denk ook niet dat ik er een miskraam van krijg. Vroeg me meer af wat het kindje mee krijgt van mijn gevoel, mede omdat ik me naar voel en veel droom en dan met een angstig gevoel en hartkloppingen wakker wordt.
    Heb al een afspraak gemaakt voor een therapeut, heb t idee dat t goed is om er bewust wat mee te doen.

4. mappel

mappel Niet meer actief

Ik denk ook dat dat goed is:)

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Dat wat mappel vertelt geloof ik persoonlijk niet in...maar dat is ieder zijn eigen ding.

Ik denk dat een kindje misschien wel je sneller kloppend hart meekrijgt op een of andere manier? Stress is ook niet goed voor een ongeboren kind zeggen ze maar in hoeverre dat bewezen is weet ik ook niet.

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,551
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Dat gaat over langdurige stress, dus niet eens een keertje een stressvolle week ofzo... maar het moet dan echt weken aanhouden. Dat heeft wel invloed op je kindje.

In mijn beide zwangerschappen zijn er mensen dichtbij overleden en ook veel stress gehad .... niets aan de hand met mn meisjes hoor.

7. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    3,295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is goed om te weten Hopmarjanneke! Dank je wel, stelt me wel enigszins gerust.

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ah oke;) lijkt me ook het meest logisch idd

9. willow23

willow23 Niet meer actief

Ik had ook langdurige stress in mijn zwangerschappen ook mijn kinderen zijn gezond te wereld gekomen

10. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    3,295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn om te horen dat het dus niet zo schadelijk lijkt te zijn voor je kind.
    Dan is het momenteel alleen wat schadelijk voor mn eigen gemoedstoestand maar daar kan ik wel wat mee..

11. zomerwondertje

zomerwondertje Actief lid

Jul 19, 2013
    248
    1
    0
    Is idd niet schadelijk voor je kindje, maar op momenten dat je heftige emoties voelt of bijvoorbeeld extra adrenaline door je lichaam jaagt, krijgt je kindje die adrenalinestoten wel mee. het kindje voelt min of meer wat jij voelt, maar zit verder veilig beschermd en houdt daar niets van over

mijn huisarts zei me wel dat als je bijvoorbeeld extreem angstig bent tijdens je zwangerschap of heel veel (langdurige) onder stress staat, een kindje bijvoorbeeld wel groeiachterstand kan hebben. maar heeft geen andere lichamelijke of mentale invloeden.

Share This Page