Vanaf oktober gaat onze dochter naar school. Onze buurvrouw gaat voor 1 middag in de week voor ongeveer 3 uurtjes op haar passen. Nu wil ze er zelf niets voor hebben omdat haar eigen 2 kinderen (wel ouder) daar ook op school zitten maar dat willen wij niet. Wij willen haar toch maandelijks een bedrag geven hiervoor omdat ze dan toch wat te drinken en te eten zal krijgen. Wat vinden jullie een goed bedrag om daarvoor te geven?
Als ze niet betaald wilt worden dan zou ik het anders oplossen. Bijvoorbeeld door bonnen (om leuke dingen te doen), groentepakketten, bloemen etc. Misschien is het leuk om een bloemenabbonnement af te sluiten (elke maand bijvoorbeeld à 15 euro ofzo?)
Ik zou denk ik in 1 keer ( na 3/4 jaar) iets leuks geven. Een dinerbon et cetera... En dan ongeveer 15 euro per maand aanhouden dus ongeveer voor 100 euro ( vakanties eraf)
Waarom doe je niet een leuk "kerstpakket" met de feestdagen? Met wat lekkere drankjes/hapjes, iets voor onder de douche, abbo op een tijdschrift enzovoorts . Mijn schoonouders/schoonzus en ouders passen ook weleens op en willen hier ook niets voor hebben, ik ga ze dus een kerstpakket geven.
Als ze het niet wil, zou k t ook anders oplossen.. af en toe is wat geven ofzo. Met de feestdagen een leuk pakket is ook een goed idee wat ik al las. of af en toe is op haar kids passen?
Ik zou ook niet zozeer voor geld gaan, maar voor een leuke bon ... Sauna'tje ofzo? Of een bon voor een etentje met haar man (en jullie dan op de kinderen letten)?
We hebben besloten om ze geen geld te geven omdat ze dat niet leuk zouden vinden en niet willen, maar zoals sommige al aangaven willen wij ze dan steeds aan het eind van het jaar wat cadeau geven. Dat zullen ze wel leuk vinden.