Cupcakes in "ijzeren" vormpjes?

Discussie in 'De lounge' gestart door Moby, 7 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moby

Moby Actief lid

15 mrt 2007
    476
    0
    0
    Nou de titel zegt het al, kun je cupcakes ook bakken in ijzeren vormpjes? Ze zijn wel iets flexibel maar niet zoals een papieren vorm, ze zien er wel precies hetzelfde uit.
    Ik heb ze van mijn oma gekregen maar er staat niks op de verpakking over het hoe en wat.

2. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Je zou ook papierencupjes in de ijzeren cupjes kunnen doen en zo in de oven bakken.

Ik zelf heb een muffinbakblik, maar daar zet ik ook eerst papierencupjes in voor ik het beslag erin doe. Scheelt ook een hoop afwaswerk.

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Ik heb ze ook en vond het niet handig als ik er ook nog een papiertje in deed, wat mij wel heel goed bevalt is de boter/vetspray van baukje (als hij het goed heb het is een rood busje) erin spuiten, en als je cakjes dan afgekoelt zijn vallen ze er zo uit als je ze op de kop houdt.

Als je graag flexibele vormen wilt hebben, dan hebben ze die bij de action ook

4. Moby

Moby Actief lid

15 mrt 2007
    476
    0
    0
    Bedankt voor de tips!

Alleen wilde ik het graag vanmiddag doen met mijn dochter maar ik heb dus alleen die ijzeren vormpjes in huis. En ik heb geen zin om met dit weer nog een keer naar de winkel te gaan :D

Maar in het vervolg zal ik de tips die jullie nu gezegd hebben onthouden!

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Beetje boter smelten in je pan en daarmee je vormpjes goed invetten wil ook heel goed

Deel Deze Pagina