Bah saaie weekenden

Discussie in 'De lounge' gestart door Lionne, 3 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BillyLF

BillyLF Lid

15 jun 2014
    42
    0
    6
    NULL
    NULL
    TS vraagt om tips niet om afbranders over opa en oma. Elke mensen is anders

2. Precies wat ik dacht..

3. Koon

Koon Niet meer actief

Nee, ik vind het altijd zo flauw om dan met z'n allen uitgebreid te gaan vertellen hoe goed de band met (schoon)ouders wel niet is. Alsof ts daar was aan heeft.

4. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Ik werk ook in de zorg en ik werk ook vaak in het weekend (en nog vaker met de vakantie). Hij gaat dan boodschappen doen met de kleine, naar de kinderboerderij of gewoon een stuk fietsen. En anders zwembad op het balkon en er zelf bij zitten.

5. tess2013

tess2013 Niet meer actief

Ik herken het ook wel. Mijn man werkt om het weekend en ik heb kleine van 4 maanden. Hij heeft vaak de auto mee en ze is nog te klein om te fietsen. Af en toe pak ik wel de trein hoor. Ik moet nog ff ritme vinden op dat soort dagen. Voorheen ging ik ook gewoon de hort op waar dan ook naartoe. Ik ken ook eigenlijk niemand in de buurt hier. Klinkt best zielig, maar dat valt wel mee hoor, maar verveel me wel zo nu en dan;)

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Nou wees blij dat je ouders het zeggen ipv dat ze daar met geen fijn gevoel zitten. Alsof jullie allemaal je ouders om de week op zondag vaste prik op bezoek willen , is in principe hetzelfde natuurlijk.

Snap je wel lijkt me vervelend zo geisoleerd zijn, misschien kan je wandelen kinderboerderij zwemmen vriendinnen zoeken met kids?

7. imba 86

imba 86 Niet meer actief

Wij hebben een hele middag door gebracht in een speeltuin. Bakjes fruit mee en wat drinken.
    Kinderen vinden elkaar altijd wel om te spelen dus dan is een middag ook weer zo om.

8. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Hier ook. Mijn vriend werkt elke zondag en vind t zoooo saai. Ik zit meestal bij m'n ouders met de kinderen en die vinden dat gelukkig leuk! Zou me anders ook maar vervelen elke zondag. Op die dagen had ik dan liever in een grote stad gewoond waar de winkels elke zondag open zijn. Hier is altijd alles dicht. Zo saai!

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Oh, bij mijn ouders hoef ik ook niet zomaar langs te komen, bij andere opa en oma ligt het er aan, maar wonen ver weg en hebben ook hun eigen dingen, dus ja, dat is wel herkenbaar.
    Mijn man moet soms ook in het weekend werken. Het scheelt dat ik de auto heb, meestal ga ik dan op visite bij mijn zus of een vriendin, die wonen ook wat verder weg. Verder inderdaad, naar een speeltuin, kinderboerderij etc.
    Nu in de vakantie werkt mijn man ook grotendeels op de dagen dat ik thuis ben met de kinderen. Neem de trein ook nog wel eens om even naar Utrecht te gaan (woon daar ook niet zo ver vandaan), kort winkelen, ergens koffie drinken, ze vinden het alleen al leuk om in de trein te zitten.
    In Houten zit zowat naast het station een bioscoop, dat is ook wel makkelijk om met de kinderen naar de film te gaan, al is die van jou er nog wat jong voor.

10. p1982

p1982 Niet meer actief

me man werkt de zaterdagmorgen altijd en is de zondag vaak de hele dag aan de studie, dus alleen zaterdagmiddag samen

wat ik doe als hij er niet is of aan studie is:
    - bij familie langs
    - bij vriendinnen langs
    - fietsen
    - bos
    - ballorig
    - bios
    - picknicken
    - stad in

11. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    Stukje fietsen en dan bij een speeltuintje stoppen. Daarna ergens een ijsje eten.
    Naar een binnenspeeltuin.
    Naar de Intratuin of een ander tuincentrum. Beestjes kijken en vaak is daar ook een binnenspeeltuintje.
    Op zaterdag kan je nog naar de bibliotheek. Misschien 's middags. Of een keer op zondag boodschappen gaan doen en dan op zaterdag naar de bieb.
    Kinderboerderij.
    Naar het zwembad.
    Met warm weer een zwembadje in tuin, kindje erin, jij er langs op een tuinstoel met een boekje.
    Op bezoek gaan bij een vriendin, broers/zussen, andere familie.

12. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    Wat die kleintjes trouwens vaak ook heel leuk vinden is samen iets doen bijv. kliederen met scheerschuim of vingerverf.

13. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Misschien es horen of er geen collega's (of partners van je man zijn collega's) ook met kinderen alleen thuis zitten?
    Ik zeg niet dat je elke keer moet afspreken, maar bijvoorbeeld es 1 keer om de paar maanden ...

Maak een picknick voor in de tuin / op 't terras en laat haar meehelpen? Je moet er niet voor buiten, maar je bent wel bezig.

14. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

wat een onzin dat opa en oma dat moeten willen. Mijn ouders werken beiden fulltime en hebben in het weekend hun sociale leven, die willen ons ook niet iedere zondag over de vloer! Heel gezond toch?

to, bekend en irritant probleem inderdaad. ik ga vaak poetsen en laat mijn kinderen helpen. vinden ze leuk en is nog nuttig ook.

15. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    kunnen jullie het niet zo regelen dat jullie hetzelfde weekend gaan werken?
    of zit je dan met oppas?

16. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Oppas wordt dan een probleem. Gastouder werkt alleen doordeweeks.

Deel Deze Pagina