Mijn zoontje van acht maanden is nooit echt een goede slaper geweest. Overdag slaapt hij max twee uur, maar de laatste tijd ging het in de nachten uitstekend. Om 19.00 uur de laatste fles en dan naar bed tot de volgende ochtend 8.00 uur. De laatste week wordt hij alleen rond 5.15 uur wakker en gaat liggen kletsen, gilletjes slaan etc., Het is een dolle boel in bed. Dit houdt hij makkelijk tot half zeven vol en gaat dan weer slapen met een beetje mazzel. Soms slaapt hij niet meer. Om 7.15 haal ik hem echter uit bed. Probleem is dus dat ik er gek van word, aangezien ik vanaf 5.15 uur ook niet meer slaap. Daarnaast begint hij zijn dag al moe en aangezien hij op de dag slecht slaapt, wordt hij er dan ook niet gezelliger op. Is dit herkenbaar? Heeft iemand tips?
Hoe komt het dat je zelf niet meer slaapt? Mijn dochter deed en doet dat ook. Hier ervoor gekozen om de babyfoon s'nachts niet meer te gebruiken. (ik was altijd bang dat ik haar niet zou horen) Nu word ik er niet eens meer wakker van als ze ligt te kletsen. Waarom haal je hem uit bed? (neem aan werk?) Op mijn vrije dagen laat ik mijn dochter lekker liggen tot ze aangeeft eruit te willen. Enige wat je zou kunnen proberen is om hem wat drinken (fles?) aan te bieden als je hem hoort kletsen. Luier verschonen en weer terug leggen. Ze moeten toch zelf in slaap vallen.
Dat doet ie hier ook regelmatig, en hij is inmiddels bijna 21 maanden, maar moet er eigenlijk wel om lachen...hij heeft dan de grootste lol. Het jammere is dat ik weer moeilijk in slaap val maarja, ik hoef er niet m'n bed voor uit en hij valt altijd weer in slaap tot een uur of 8/9. Doe er dus verder niks mee, denk ook eigenlijk dat wanneer ik er heen zou gaan dat averechts werkt en hij niet meer gaat slapen...
Stiekem moet ik hier wel heel erg om lachen, zie het al helemaal voor me heb helaas geen tips voor je!
Gaat wel weer over en komt wel weer terug. Onze zoon ligt ook eerst lekker te kletsen in bed 's ochtends. Gezellig! Als hij gaat huilen is het tijd om op te staan. Wij zijn ook een tijd lang om vijf uur de dag begonnen hier. Overdag wat vaker op bed leggen en dan was hij minder vermoeid.
Ik heb de babyfoon niet aan, maar zijn kamer zit vlak bij die van ons. Vriendlief slaapt heerlijk verder, ik word er wakker van en blijf er dan toch een soort van 'op liggen'. Hij moet inderdaad om 7.15 uur uit bed omdat hij dan naar de opvang moet. Op de dagen dat wij zelf thuis mag ie uiteraard blijven liggen, al wordt hij dan vaak weer wakker omdat hij een van ons hoort. Aangezien hij overdag weinig slaapt, slaapt hij ook niet echt bij en wordt dan jengelig. Hopen dat het overgaat :S