hebben jullie na curretage bloedverdunners of iets gekregen.. ben behoorlijk onzeker

Discussie in 'Miskraam' gestart door Krulletje87, 12 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    Hallo allemaal..

even kort. 23-8 heb ik curretage gehad, nu bijna 3 wk verder heb ik zoveel klachten, word gek van mezelf, en de huisarts ondertussen denk ook:(..
    2,5 week geleden begon het, duizelingen, tintelingen in armen en benen, hoofdpijn, rugpijn, steken op borst, misselijk

nu net na het weekend, en het word alleen maar erger, heb ik dus enorme last van aders/spieren in mn been en armen (vooral bovenbeen links) geen idee eigenlijk.. Gisteravond lag ik op bed, en wilde gaan slapen, opeens deed mijn bovenbeen heeel erg zeer en rood en warm..ik dacht helpp wat is dit, toen dit weg zakte, begon ik rillerig te worden, en steken op borst, misselijk en kreeg het benauwd..
    nu ben ik hiermee naar de huisarts geweest, en die zegt, de spanning van afgelopen 2,5 maand (galblaasoperatie, en miskraam/curretage) dat het eruit komt, en ik een lichte vorm van hyperventilatie dan krijg. ik durf niet echt met zekerheid dat na te zeggen, t spookt door mn hoofd iets van trombose ofzo.. zou dat kunnen?

Zelf word ik er helemaal gek van, terugdenkend na de curretage, heb ik niets van een spuit meer gekregen voor trombose of iets.. heb dit ook voorgesteld aan huisarts dat ik dacht aan trombose, en die zei, trombose is dna blijvend, dan had je nu nog een rode been moeten hebben.

Nu mijn vraag, hoef je na curretage dan geen trombosespuit of iets? normaal na operatie of ingreep altijd dacht ik. of zijn er meiden met dezelfde klachten? sorry voor mijn verhaal.. maar weet t ff niet meer.

2. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Nee, na curettage ben je snel op de been, dus als je geen bekende stollingsstoornis hebt, hoeft dat niet.

Maar... gezien jouw klachten zou ik me niet zomaar bij de ha laten wegsturen. Zo'n rood been klinkt wel raar, daar is niks psychisch aan. Sta erop dat je stollingswaarden bepaald worden, al is het maar om je gerust te stellen.

In mijn familie zijn veel stollingsproblemen. Mijn vader heeft maanden met een trombosebeen doorgelopen omdat zijn ha dacht dat het wel meeviel. Dat is niet meer goedgekomen. Zo heb ik meer voorbeelden. Dus luister naar je intuitie. Sterkte, je hebt veel te verwerken.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier twee keer een curettage gehad en geen spuit, dus nee: dat is idd niet standaard. Maar sluit me aan bij Maria999, want jouw klachten lijken me wel een beetje erg vreemd voor psychosomatische klachten.... ;)
    Zou op z'n minst eens even willen laten checken op stollingsproblemen!

4. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    Dank jullie voor reactie

Inmiddels van huisarts mail gekregen dat die spuiten (fraxiparine) neit hoeven.

Idd. dat dacht ik dus ook, rood en warm het klopt niet, had ook een gevoel alsof er iets werd dichtgenepen.

Nu mocht ik gistermiddag langs komen, en t was absoluut geen trombose zeiden ze, want dan blijft je been rood volgens huisarts.
    Geen idee, moet me er bij neer leggen.
    Stollingswaarde nakijken..kan dat gewoon bij huisarts? of moet ik daar weer apart voor bloed prikken?
    word onderhand beetje gek van mezelf.. volgens mij deze week al 2 a 3 keer huisarts geweest, en vorige week ook al..
    normaal benik een persoon die niet zomaar gaat.. t is nu wel heftig even, en wil overal vanaf, niet meer piekeren enz.
    bloeduitslagen van hb, schildklier, bezinking etc gister laten prikken, deze zijn morgen of maandag binnen, als hier niets uit komt, moet ik toch een afspraak maken (om bezorgheden te bespreken) van de huisarts, dus misschien dat k dan wel gelijk vraag om die waardes na te gaan. Of zou er dan in de bezinking al iets te zien zijn ervan?

Pff wat een lichaam soms:(

Nogmaals bedankt voor jullie reactie!

Deel Deze Pagina