En als je dan bedenkt dat: 1/ dit bedrag de komende vijf jaar gelijk blijft (afhankelijk van je rentevaste periode natuurlijk) 2/ de huren wel jaarlijks stijgen.... Per saldo: dat je waarschijnlijk over vijf jaar bij koop dus minder betaald als wanneer je blijft huren. 3/ Je betaalt voor iets wat van je zelf is/wordt en dat doe je bij huren nooit!!! Ik ben blij dat we vorig jaar ons huis hebben gekocht. We zijn nu inderdaad even iets duurder uit dan voorheen, maar hebben nu lekker ons eigen plekkie.
ik heb opzich niet heel veel problemen is al het huis ook helemaal in orde is en dat is het niet vandaar dat ik er een beetje moe van wordt wij wouden ook kopen maar hellaas is manlief in november ontslagen na 13 jaar trouwe dienst dus hypo krijgen we niet
ja hier ook idd dat bedrag, en ook net zoveel huur haha... (me vriend zei 10 euro, dus dacht ik dat ook) misschien wonen we wel in de zelfde buurt
De huur en alle andere dingen gaan altijd omhoog, en de lonen blijven gelijk... En dan raar opkijken dat mensen steeds moeilijker rond komen. Hier de kalehuur 5,20 omhoog. We kwamen hier 4 jaar geleden wonen met 398 kale huur, inmiddels is dit 438..
Ik ga denk ik de verhuurder eens lastig vallen met AL de gebreken van mn huis. Want hier is het ook weer fors omhoog gegaan (want men heeft eindelijk eens geschilderd...pff) Ondertussen zit ik met een wc uit het jaar 0 waar ik me kapot voor schaam. Stank uit de kruipruimte als het geregend heeft. Een douche die nog steeds (ook na vernieuwing) niet fantastisch door loopt. Een keuken waar je van gaat huilen (ja ok wel nieuw maar heb niet eens plek voor een fatsoenlijke koelkast) etc etc. Electiciteits knopjes die dr blijkbaar voor de sier zitten (ze doen niks) En in de woonkamer heb ik een aansluiting voor een lamp voor in de kamer. Maar nergens een knop om die dan aan te doen Als ik alles geweten had voor ik dit huis kreeg dan had ik het NOOIT aanvaart. Zeker niet als ik wist wat voor een mensen er hier woonden. Duiven til en allemaal vage gasten. We woonden hier net n week en toen werd de buurman naast ons van zn bed gelicht met 5 man politie en een politie hond
ik kan niet wennen aan de verantwoordelijkheid maar vooral de onrust van wat er allemaal nog boven je hoofd hangt van een koophuis dat geld blijft kosten door allerlei verborgen mankementen. we zouden in kosten volgens onze accountant 150 euro omhoog gaan ( we dachten dat we alles uitgezocht uitgevraagd en voorbereid hadden maar niet dus ) dat blijken er in de realiteit 350 geworden zijn omdat ineens de belasting gehalveerd werd. als je bij een huurhuis een probleem hebt dan wordt het gemaakt nu moet je maar afwachten of je dak eraf waait of iets dergelijks en of je dan geld bijeen gesprokkeld krijgt om het te kunnen maken en als een week daarna je afvoer verstopt zit kost het weer een bult geld.de maand daarna een lekage in de badkamer hebt en heel je beneden verdieping onder water loopt en ga zo maar door. je kan een huis niet verkopen als de bank je geen toestemming geeft zijn we van de week achter gekomen, dus we kunnen ook niet terug naar een huurhuis kortom ik zit klem in dit pokkehuis en heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik mijn zekerheid van mijn huurhuisje overboord heb gegooid voor een huursverhoging van een euro of 15 per jaar. we hebben 600 euro emer stookosten per jaar omdat er ergens iets vreselijk tocht de tocht giert door het huis en we kunnen niet vinden waarlangs. we moeten dag en nacht stoken om het 18 graden binnen te krijgen.dan heb je nog de belasting voor een hoop stenen die niet vermeld was en ineens op de mat viel en ik vraag em nu elke keer af hoeveel verassingen dit stomme huis nog meer voor ons in petto heeft. nee, had ik nog maar mijn eigen veilige vertrouwde huurhuisje. toen was mijn leven een stuk geordender en eenvoudiger en rustiger en zekerder. dat heb ik dus ongeveer tegen op een koophuis.
Ik woon zelf ook in zuid-limburg maar een huis voor 75.000 euro zoals jij beschrijft heb ik echt nog nooit gezien hoor! Waar ligt dat dan?
dat huis staat op de kampstraat 22 in heerlen (heerlerheide)was zelfs 74.500 daar moest natuurlijk veel aan worden opgeknapt,,.. maar wat meen je wat een overwaarde zo'n huis dan heeft... normaal kost dat toch echt wel veeel meer dan het dubbele
Ik heb al eens vaker hier gezien dat er in sommige delen van het land echt enorm goedkope huizen staan!! Bij ons is een normale tussenwoning met 3 slaapkamers gewoon al 215.000!! En nieuwbouw voor starters woningen kosten 170 von. Scheelt dat echt zo enorm veel met de rest van het land? Even een kleine toevoeging, wij wonen ergens in een klein dorp ongeveer 15 kilometer vanaf Den Bosch.
ik huur nu particulier dus de prijs blijft hetzelfde..ben ook niet bang dat hij meer gaat vragen in mn vorige huis baalde ik ook van de huursverhoging..ik betaal nu hetzelfde aan huur dan in toen ik in rotterdam woonde op een flatje wat best klein was en heel veel dingen waren er kapot, schimmelplekken,rot hout enzovoorts vond het echt aso.. de buurman had toen een site gevonden en daar kon hij gratis aanvragen of er iemand kwam kijken..die kon precies vertellen hoeveel huur dat hij moest betalen toen had hij het aangevochten bij de woningbouw en kreeg huurvermindering..
ook in de particuliere sector moeten de huurprijzen jaarlijks stijgen. Anders riskeer jij of de verhuurder een fikse boete.
ik wil ook nooit meer kopen. 2 keer koophuis gehad en oké de vaste lasten blijven tzelfde als je geluk hebt. Maar de verwarmingsketel, ramen, onroerend goed belasting van de gemeente enz enz zijn enorme posten vaak. Nu bel ik de woningbouw als de verwarming het niet doet. kozijnen worden geschildert, ik betaal alleen het bewonersdeel aan de gemeente en de kosten van t platte dak elke 10 jaar heb ik niet. Sommige buurten zijn heel goedkoop, maar bijv heerlerheide zou ik zelf nooit willen wonen. Kerkrade heeft "leuke" buurten maar ook buurten waar je beter weg kan blijven. Daar staan idd wel huizen van 75.000 vaak wel opknappers natuurlijk Dan erbij denk ik dat winst maken op een huis heel moeilijk is in deze tijd. Als je al een huis koopt van 160.000 wil je dat ook zeker ervoor terug over een paar jaar als je t zou verkopen. Zo worden de huizen dus steeds duurder en duurder en dat kunnen wij sowieso niet betalen. Wij blijven lekker huren
Wij zijn nu bezig met een koopwoning van 114.000. Een leuke tussenwoning uit 1960 ongeveer. 3 slaapkamers en een vrij diepe tuin. Het verschilt idd flink als je zo naar de huizenprijzen kijkt. Gelukkig is het hier niet zo duur!
haha dan ben ik een van de weinige die blij is met een koophuis we hebben een huis gekocht voor 130.000 euro (oke, wel van oom en tante van mn man maar goed) als we zouden huren hier waren we veel meer per maand kwijt.. alleen de kozijn moeten hier vervangen worden deze zomer.. maar dat wisten we van te voren.. mijn zus en haar vriend hebben ook huurverhoging gekregen geloof ik.. uiteindelijk betalen zij veel meer per maand dan wij.. tja die kosten voor kozijnen, gemeente e.d. valt hier in de gemeente nog wel mee gelukkig.. wij zullen dan ook niet snel gaan huren haha
De rente (min belastingteruggave) die wij voor onze koopwoning kwijt zijn, is minder dan de huur die je voor deze woning betaalt. En aangezien wij in een stad wonen, kun je geen normale huurwoning in de sociale sector vinden die een beetje betaalbaar is. Tenzij je 20 jaar ingeschreven staat We hebben een tijdje in een woning gezeten met 10 jaar wachttijd (noodwoning), dat kostte 500 euro per maand en het was vreselijk slecht onderhouden in een mindere buurt dan de onze nu. Dan kun je toch echt beter kopen (ook als je rekening houdt met onderhoud, wij betalen nml voldoende servicekosten en nog steeds betalen we minder dan de huur). Overigens vind ik een stijging van 10 euro niet hoog, maar dat zal misschien met een verschil in inkomen te maken hebben.
opzich vald het wel mee.. maar niet alleen de huur gaat omhoog heb toevallig vorige week ons vaste laste weer eens geupdate in exel nou alles was wel omhoog gegaan.. schrok er een beetje van hoe hoog de vaste lasten waren op dit moment