Ah ja, alle kleine beetjes kunnen het inderdaad wel zuur maken. Wij hebben de mazzel dat onze servicekosten 80 euro omlaag zijn gegaan dit jaar. Dus alle overige stijgingen zijn daarmee ruimschoots gedekt.
Waar baseer jij dit op? Ben dit toch echt niet tegengekomen in de voorbereiding voor mijn examens... en was aan het googlen en enige wat ik tegenkwam was een antwoord van een jurist dat dit niet verplicht is om door te voeren. weer on topic: En ook ik had het relaxter met een huurwoning. Idd nieuwe kozijnen, buiten schilderen, nieuwe ketel, nieuw dak.. allemaal onze eigen kosten. Is er iets kapot dan moeten wij er zelf achteraan, hebben geen huurvereniging waar we even naar kunnen bellen die het voor ons maakt. En over het "een huis hebben die ooit van jezelf wordt".. wij hebben een hypo van 30 jaar en net zoals zovelen gedeeltelijk aflossingsvrij, of te wel... er blijft een restschuld over 30 jaar staan. Nu verwacht ik hier over 30 jaar niet meer te wonen, maar toch...
Mijn huur ook met 13 euro omhoog (5,50 kale huur en de rest zijn servicekosten) Dat de huur omhoog gaat ok dat had ik wel ingecalculeerd, maar wat mij irriteert is dat ik maandelijks betaal voor een overjarige vloerbedekking die niet eens vervangen is en waar ik maar iets overheen moest leggen en dat er centrale verwarming is die we dus samen betalen en dat mijn bovenburen zelfs nu nog de verwarming vol open hebben op de slaapkamer (de buizen op mijn slaapkamer zijn heet)
o ja hier ook al de huur omhoog wij zijn al kijken voor nieuwe huis want ga niet nog eens bijna 10 euro meer betalen en ik woon er pas dik een jaar en betaal nu al bijna 700 euro
ik wou dat wij maar 10 euro omhoog gingen.. We wonen particulier, van van 't Hof, en we gaan van 808 naar 823, gelukkig krijgen we het volgend jaar naar alle waarschijnlijkheid aangeboden van de makelaar om te kopen.. gaat een stuk schelen
Dit is mij verteld toen wij op huizenjacht waren. We hebben gevraagd naar huursverhogingen en toen werd ons verteld dat er elk jaar iets bij op moet...Ben geen kenner maargoed ik hoor ook van mensen die boetes krijgen omdat ze de huur niet verhoogd hebben, dus er zal ergens toch een kern van waarheid inzitten...Al vraag ik me af wat die kern dan is.
haha nee.. ik in zuid limburg... dus echt de hele andere kant van het land !! niet echt naast de deur
Ook wij zijn enorm blij met ons koophuis dat we 3 jaar geleden hebben gekocht.. Zou nooit meer terug willen naar een huurwoning, steeds die verhogingen (en bij onze woningbouw vereniging moest je zelf ook voor veel dingen zelf betalen:x)...betalen nu bijna net zo veel als toen we huurden.. Denk dat het ook ligt aan het soort woning wat je koopt,dit huis is uit 2000 dus relatief nieuw..hoefde ook niets aan te gebeuren..dus dat scheelt al de helft ..en tja..koop je een oud huis zit de kans op mankementen er helaas eerder in..(dus goed uit laten zoeken ) We moesten er wel voor onze oude woonplaats voor verruilen van Veenendaal (Utrecht) naar Overbetuwe .. Maar voor wat we hier hebben gekocht, hoekhuis met uitbouw en grote tuin..konden we in Veenendaal alleen een flatje kopen met 2 slaapkamers..dus de keuze was snel gemaakt he.. En mocht ons dak eraf waaien of andere grote drama's ....kunnen we altijd de verzekering bellen
Dat is geen restschuld. Een restschuld heb je als de waarde van je woning lager is dan de hoogte van je hypotheek. Aangezien je gedeeltelijk aflost, is dat dus niet het geval. Als jij over 30 jaar je woning verkoopt, heb je een aardig spaarcentje. (Het is alleen wel te hopen dat er niets gebeurt met de hypotheekrenteaftrek want dan zullen de huizenprijzen vreselijk dalen vrees ik). Wij hebben al een flinke overwaarde op onze woning omdat mijn man al 10 jaar 'koopt' (en hij heeft niets afgelost, dat is dus puur te danken aan de stijging van de huizenprijzen). Dat noem ik toch een groot voordeel van kopen. Jammer dat het alleen op het moment niet meer zo hard gaat