he meid weet precies hoe je je voelt jelle heeft een helm gehad vanaf 5 enhalfe maand tot bijna een jaar zijn hoofdje is rond achter zit de goede ronding MAAR jellle is geboren met 2 bloed uitstortingen op elkaar op zijn hoofd links ééntje is opgelost en die daar onder zat is omgezet in kalk (helaas) jelle zal altijd een klein bultje op zijn hoofd houden de ka heeft al gezegd dat het met de jaren iets gaat slijten maar hij zal altijd een bultje houden dit is gewoon acepteren maar makkelijker gezegd dan gedaan!!!!!!!! zijn vader heeft zeer weinig haar, opelijk heeft hij zijn haargroei van mij je kan het als je erop let goed zien zijn juf kwam laatst al bij me, en was er erg van geschrokken zij dacht dat jelle erg was gevallen/ of ergens tege aan had gestoten je voelt een hele dikke bult/groter dan een ei en trouwens er is geen 1 kind met een perfect rond hoofdje
Mijn zoon heeft ook een afgeplat hoofd en nu hij nog kaal is zie je het best wel goed. Ik heb me daar in het begin ook zorgen over gemaakt. Wij wonen in Italie en toen ik de kinderarts hier vroeg of hij misschien een helmpje moest gaan dragen begreep hij niet waar ik het over had. Toen ik het hem uitlegde dat kindjes in NL met een sterk afgeplat hoofdje wel een helmpje kregen geloofde hij mij niet toen ik zei dat dat alleen maar vanwege een cosmetische afplatting was. Hij zei dat er dan vast iets mis moest zijn met de nekspieren o.i.d. Het kwam er verder op neer dat hij het eigenlijk kindermishandeling vond om een baby dag en nacht met een helm te laten rondlopen. Hij had er in ieder geval nog nooit van gehoord terwijl hij hoofd is van de afdeling neonatologie in een heel groot ziekenhuis. Moraal van het verhaal: Ik heb besloten om me niet meer zoveel zorgen erover te maken en ga ervan uit dat je het straks als hij haar heeft niet meer ziet. Daarnaast merk ik dat de afplatting , nu hij kan zitten, al minder wordt.
Ben het 100% met je eens. Bovendien... een halve cm? Dat gaat echt niemand opvallen hoor. Nobody is perfect
En zelfs dat hoeft niet, het is maar net hoe je (en hij straks als hij groter is) daar zelf in staat. En dat kun je hem leren