Zonnebank; wel of niet?!

Discussion in 'Zwangerschap' started by meisje0123, Mar 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    Hey!

Ik heb her en der al best het een en ander gelezen over zonnen tijdens de zwangerschap.
    Toch even een vraagje: Zijn er hier dames die wel gewoon onder de zonnebank zijn gegaan?
    Ik voel me zo wit, en vind het heerlijk om even lekker een half uurtje onder de zonnebank te liggen 8) .

Ik ben benieuwd!

X

2. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

May 27, 2008
    2,602
    6
    38
    Female
    Ik ga wel lekker onder de zonnebank hoor!
    Ik ga 1x per week een klein halfuurtje onder zo'n "dubbele".

Ik heb het wel eerst even nagevraagd aan mijn VK en ze zei dat het geen kwaad kon. Je moet er wel om denken dat je je goed insmeert en dat je het niet te warm krijgt. Dat is slecht voor je baby omdat hij/zij nog niet zijn/haar eigen temparatuur kan regelen van binnen.
    Je hebt kans om een "masker" door pigmentvorming maar ik heb er tot dusver nog geen last van gelukkig! :D

Ze zeggen wel dat de baby er niet blij van wodt, die felle lampen. MAar goed, af en toe kan geen kwaad lijkt mij!

Gr Lisszy

3. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    Oh!
    Nou, dan ga ik het ook gewoon eens proberen denk ik!
    Bedankt!

EDIT: Ik zit in jouw album te kijken, en zie het babykamertje dat jullie gekozen hebben! Super leuk, wij hebben ook getwijfeld tussen die en Bateau (van Babypark), en die laatste is het uiteindelijk geworden. Maar ehh.. de keuze was moeilijk, vind jullie kamertje dus ook ECHT heel leuk!

4. valentijn1980

valentijn1980 Actief lid

Dec 13, 2008
    329
    0
    0
    rotterdam
    Is 1x in de week niet vreselijk veel om onder de zonnebank te gaan?

5. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    Mwahh... valt volgens mij wel mee, toch?
    Als je dat als 'maximum' aanhoudt!?
    X

6. Sucre

Sucre Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    4,877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Je kan een handdoekje over je buik leggen, zodat je beebje het niet te warm krijgt en het ligt niet te fel is voor zijn ogen.

Verder heel goed insmeren om een zwangerschapsmasker te voorkomen. De een is daar gevoeliger voor dan de ander.

7. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    te fel voor de ogen? er zit toch een buik tussen? En de oogjes van de baby zijn nog niet open hoor! Als het al voldoende is voor mijn ogen dat ik mijn ogen dicht hou dan kan het voor de baby echt geen kwaad hoor...

Ze zeggen juist dat een handdoekje over de buik juist niet goed is omdat het dan extra warm wordt voor de buik...

Ik durf de zonnebank nog niet aan... al heb ik er wel behoefte aan.

8. Bumba2009

Bumba2009 Actief lid

Dec 6, 2008
    103
    0
    0
    Is wel niet goed voor je tijdens de zwangerschap.
    Voor de baby niet en je kunt een zwangerschapsmasker krijgen.
    Ik denk eigenlijk dat zonnebanken altijd slecht voor je is omdat het iets onnatuurlijks is.
    Ik wacht wel op de echte zon dan ga ik gewoon een kwartiertje in de tuin zitten wel goed ingesmeerd want ik voel me nu ook echt heel bleek.
    Maar ja de gezondheid van mn kindje gaat toch voor een bruine huid en ik wil ook geen pigmentvlekken.

9. valentijn1980

valentijn1980 Actief lid

Dec 13, 2008
    329
    0
    0
    rotterdam
    Ik vind zonder buikbaby 1x in de week al veel. Je krijgt er zelf trouwens echt een lelijke huid van. Helemaal als je richting of voorbij de 30 gaat.
    Het is winter, dus niemand is bruin. Je ziet er gekker uit als je heel bruin bent dan een beetje bleek.

10. Mamalyn

Mamalyn Actief lid

Oct 15, 2008
    497
    0
    0
    Kan gewoon hoor, lekker de blowers aanzetten, krijg je het ook niet te warm.
    Hoe denk dat de vrouwen in Afrika dat doen? :)

11. dib

dib Fanatiek lid

Sep 11, 2007
    2,153
    1
    0
    Nederland
    Maar zij hoeven toch niet onder de zonnebank ;) :)

12. Mamalyn

Mamalyn Actief lid

Oct 15, 2008
    497
    0
    0
  13. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

May 27, 2008
    2,602
    6
    38
    Female
    @Meisje0123
    Ja, leuk is het kamertje hè? Wij waren er ook op slag verliefd op!
    Maar die Bateau is ook heel erg mooi, een beetje dezelfde stijl! Wij hadden deze ook op ons lijstje staan! Toch voor de Maison gekozen omdat het een leuke aanbieding was met een gratis box! Wat grappig dat we dezelfde smaak hebben!

1x in de week onder de zonnebank vind ik niet teveel. Ik denk ook dat het per persoon verschilt hoe je huid daarop reageert. Ik heb van mezelf redelijk wat pigment en ik krijg er een natuurlijke teint van.
    Voor de zwangerschap ging ik al regelmatig onder de zonnebank en er is niks mis met mijn huid.

Dat ik nu onder de zonnebank ga, is in overleg met de VK gegaan. Volgens haar kan het geen kwaad voor de baby. De baby kan het inderdaad als vervelend ervaren een felle lamp, maar dat is straks ook als je in de zon gaat ziten in de zomer. Ik denk dat je het zelf het beste aanvoelt of het kan, en zo ja, hoelang... En tuurlijk staat de gezondheid van je kindje op de eerste plaats, maar in dit geval kan het geen kwaad en je mag jezelf ook wel een beetje verwennen, toch? ;)

14. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

Sep 6, 2007
    1,567
    1
    0
    Ik zou toch niet onder de zonnebank gaan hoor!
    Het is winter, iedereen is bleek...
    Ik zou het de moeite niet vinden om er mijn beeb mee lastig te vallen EN een zwangerschapsmasker mee te riskeren.

15. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

May 27, 2008
    2,602
    6
    38
    Female
    Ja, nogmaals ik denk inderdaad dat het per persoon verschilt.
    Ik reageer er goed op (geen masker) en ik voor mij is het een heerlijke ontspanning. En ontspanning is ook goed voor de baby en voor jezelf als je fulltime werkt, een opleiding ernaast volgt en een huishouden thuis hebt.
    Zo heeft ieder zijn eigen manier van ontspannen. Laat ik wel voorop stellen dat als de VK het had afgeraden omdat het de gezondheid van de baby kan schaden, zou ik het absoluut niet doen!
    Ook denk ik dat als je je er niet goed bij voelt, dat je het ook niet moet doen. Voor ieder weer anders.

Oja, mijn schoonzusje ging ook af en toe onder de zonnebank en heeft 2 gezonde kinderen op de wereld gezet... :D

16. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

Sep 6, 2007
    1,567
    1
    0
    Jezelf nooit vergelijken met een ander...
    Dat je nu nog geen zwschp masker hebt wil niet zeggen dat je geen zal krijgen.
    En ik denk dat alle meiden hier FT werken en een huishouden hebben hoor?
    Je hoeft je niet zo aangevallen voelen?

17. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

Sep 26, 2008
    1,442
    1
    38
    Ik zou ook neit onder de zonnebank gaan. Je mag tenslotte ook niet in de zon..

Groetjes

18. Roema

Roema Actief lid

Dec 31, 2008
    265
    0
    0
    Accountmanager
    Brabant
    Joh, zonnebank kan wel hoor. Is zelfs minder erg dan de warmte van de echte zon. Dus als ik in de zomer mag rondwaggelen dan onder de zonnebank ook wel. Ik g azel f1 x in de drie weken ff.

En zo warm is een zonnebank nu ook weer niet voor een klein half uurtje in een nu nog koude kamer...

19. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

May 27, 2008
    2,602
    6
    38
    Female
    Ik denk dat je mijn berichten nog maar eens goed moet lezen!
    Ik geef juist aan dat het verschilt per persoon en iedereen moet doen waar zij zich goed bij voelt! Ieder persoon en ieder lichaam is weer anders. Als jij niet onder de zonnebank wilt, prima! Maakt mij niet uit hoor. En ik voel mij niet aangevallen, ik geef alleen aan de het voor mij een vorm van ontspanning is, een ander vind die ontspanning bijvoorbeeld in zwemmen of het lezen van een boek... En er zullen heus wel meiden zijn die het nog drukker hebben, dat ontken ik ook niet.

Maar ik denk dat het wel duidelijk is voor de TS hoe de meningen hierover verdeeld zijn (en dat mag natuurlijk).

20. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

Sep 16, 2008
    410
    0
    0
    Hoi,

Ik ga er alleen met mn benen onderliggen zodat ik dadelijk in de zomer daar tenminste een beetje kleur heb. En dat kon goed zei de gyn....

Grtz Marieke

Share This Page