zit een beetje met een dilemma, wij moeten eind juli ons huis uit en moeten tijdelijk wat huren. er zijn twee opties. of een paar weken voor de bevalling verhuizen of een week of 6 na de bevalling verhuizen en dan twee maand bij ouders in en dan in tijdelijke woning. aan de ene kant wil ik nog in onze huidige woning bevallen/kramen maar aan de andere kant weet je niet hoe de bevalling loopt en wat voor kindje je krijgt. stel ik krijg weer een keizersnede dan is verhuizen met 6 weken wel pittig denk ik of er zijn andere complicaties. mijn man geeft de voorkeur om nog voor de bevalling te verhuizen. wat zouden jullie doen in dit geval?
Duidelijk voor de bevalling.. 6 weken ma de bevalling kunnen er ook zomaar 4 worden. Ik zou alles op orde willen hebben.
Ik zou ook verhuizen voor de bevalling, zal ff heftig zijn maar brengt uiteindelijk wel rust in je hoofd dan. Hier een dikke maand geleden verhuist, nu is bijna alles in orde!
In principe is het makkelijker om voor de bevalling te verhuizen dan erna, ook gezien je zorgen voor een ks.. In mijn persoonlijke geval (bekkeninstabiliteit) zou het weer beter zijn na de bevalling want dan ben ik veel mobieler dan voor de bevalling. Weeg de voor en tegens af en maak op basis daarvan een keuze Succes TS
Ik zou ervoor verhuizen. Misschien ook niet ideaal maar het idee dat ik na een bevalling ergens moet inwonen zou ik verschrikkelijk vinden. Ik denk dat je veel meer rust hebt wanneer je na de bevalling al klaar bent en lekker van je baby kan genieten.
Ik zou ook ervoor verhuizen.. Je weet nooit precies wanneer je gaat bevallen. Plus die stress allemaal nog van het moeten verhuizen lijkt me ook echt vreselijk.. Kan maar beter geregeld zijn dan hoef je daar al niet meer over na te denken.
Absoluut voor de bevalling verhuizen! (Hier huis twee weken voor de bevalling opgeleverd gekregen en door omstandigheden bij de bevalling heeft mijn man vervolgens alles in orde moeten maken en alles verhuisd. Ik raad het niemand aan!!!)
Hier paar weken na de bevalling verhuisd. Moet zeggen dat we amper wat aan het huis hoefden te doen. Moet er niet aan denken om hoogzwanger te verhuizen.
Ik ben vijf weken voor de bevalling verhuisd. Was fysiek nog tot veel in staat dus dat was mooi. 27 aug de sleutel, 1 okt bevallen. Na de bevalling niks meer hoeven doen mbt verhuizen, dus geheel aan kind kunnen wijden en aan ons nieuwe leven kunnen wennen.
Ik zou kiezen voor de bevalling, maar dat heeft voornamelijk te maken met je opmerking dat je anders na de bevalling twee maand bij ouders moet intrekken. Dat lijkt me niets, met een pasgeboren baby. Wij zouden bij de vorige zwangerschap bij 32 weken verhuizen. Uiteindelijk ben ik bij 32 weken (2 dg voor verhuizing) bevallen. Ik lag dus tijdens verhuizing in het ziekenhuis. Niet fijn maar na de bevalling verhuizen lijkt me helemaal niet leuk. Dan is rust en rust voor de baby fijn! Maar dat zal vast voor iedereen anders zijn.
Wij kochten een huis toen ik 33 weken zwanger was, toen stonden we ook voor de keuze ok of voor of na de bevalling te verhuizen. Na de bevalling verhuizen leek ons verschrikkelijk dus we zijn ervoor verhuisd. Met 38/39 weken. Dat was heel erg stressvol, al die tijd maar hopen dat de baby niet kwam omdat ons andere huis ook al in puin lag en in ons nieuwe huis nog een keuken werd gezet. Uiteindelijk is hij met 40 weken geboren. Achteraf ben ik wel blij dat we het niet na de tijd gedaan hebben. Onze zoon was een huilbaby en ik zou echt niet weten hoe we dat hadden moeten doen. Conclusie ik zou voor de tijd verhuizen maar niet 1 of 2 weken van te voren.
Ik zou ervoor verhuizen, na je bevalling wil je echt geen dozen inpakken en een huis inrichten met het hele hormooncircus in je lichaam en een baby van 6 weken oud (of misschien zelfs maar 4 weken)! Ik ben verhuist met een baby van 9 maanden en dat vond ik al niet te doen..
Mijn kraamperiode bij m'n ouders thuis of in een ander huis te moeten doorbrengen, dat lijkt me niet echt fijn. Daarnaast zit je ook gewoon met een kleine als je na de bevalling verhuist. Je hebt zeer waarschijnlijk een slaaptekort, je hebt rekening te houden met slaaptijden, voedingstijden enz. Nee, hier een duidelijke voorkeur voor voor de bevalling. Het zal even pittig zijn, maar met straks plannen en een goede voorbereiding kom je al een heel eind.
Mijn voorkeur zou uitgaan naar voor de bevalling. Dan kun je de nieuwe woning meteen 'goed' klaar maken voor de komst van de baby en hoef je niet met een pasgeboren baby in de verflucht of iets te gaan zitten en alle rompslomp die verder nog bij een verhuizing hoort.