bah vriend heeft pestbui :(:(

Discussie in 'De lounge' gestart door muis26, 27 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tantetil

tantetil Bekend lid

1 jan 2010
    768
    162
    43
    Vrouw
    Noord Holland
    Het klinkt heel bekend allemaal. Ook dat je dan een heel leuk weekend hebt gehad en ineens is hij zo...ik zie het zo als een strippenkaart die vol zit. Met sommige dingen weet ik ook al dat die kaart sneller vol zit. En ook dat je dan denkt laat ik nou maar die koffie en die soep maken, misschien dat het dan nog gezellig wordt / hij weer normaal gaat doen. Maar het lijkt wel hoe liever en aardiger je dan doet, hoe meer aso hij gaat doen. Nu heb ik vooral voor mijn dochter dat ik dan geen ruzie wil maken, maar ik pik het steeds minder. Dan pak ik mijn dochter en gaan we boven zitten. Ik zou zeggen, wacht tot hij weer een beetje normaal is en probeer erover te praten. Maar voor nu is het erg balen!

2. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    nou ik had dit echt niet gepikt hoor!
    je moet niet aan jezelf twijfelen want als ik dit zo lees heb je ten eerste niets verkeerd gedaan en ten tweede hoeft hij sowieso niet zo tegen jou te doen.
    hij ging bij mij ook echt op de negeerstand en deed niets meer voor hem totdat hij zijn excuses aanbood.
    je bent toch geen voetveeg!
    sterkte meid en niet aan jezelf twijfelen hoor

3. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    herkenbaar heel herkenbaar hoor, misschien dat hij met andere omstandigheden zit, gaat het slecht op zijn werk ofzo ruzie met familie ofzo?? mannen zijn vaak nou eenmaal geen praters, maar kunnen ook wel piekeren en dan kunnen wij de vrouwen wel eens net het afreageerpunt zijn..

sterkte en kop op he het ligt echt niet aan jouw als hij zo doet...

4. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Oef, als mijn man zo zou doen dan zou ik hem echt even apart nemen en me heel erg in moeten houden om hem niet met een stuk hout om zijn oren te meppen.

Nee, daar kan ik geen respect voor opbrengen voor dat gedrag.

5. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Jeetje wat balen dat het zo moet lopen na zo'n leuk weekendje weg.
    Ik vindt het eerlijk gezegt ook niet echt een normale houding hoe hij met jou Omgaat. Ik heb het hier thuis Teminste nog nooit meegemaakt.
    Er zijn echt wel ooit eens irritaties maar mijn man gaat met respect met mij om.
    Doet hij trouwens vaker zo tegen jou? Want als dit nieuw voor jou is, lijkt het er een beetje op dat hem iets dwars zit.
    Hoe is het verder gisterenavond nog gegaan?
    Ik snap dat je hem alles maar toeschuift wat hij wil om de pel een beetje rustig te houden, Maar je moet je op dat moment niet over je heen laten lopen hoor, dat verdien jij niet.

6. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Je man mag in zijn handjes knijpen met jou, hij had van mij namelijk echt een schop onder zijn egoïstische respectloze kont gekregen. Ik laat mij door niemand zo behandelen en al helemaal niet door mijn partner. Ik vind dit trouwens ook geen pesten/klieren/vervelend zijn meer maar gewoon respectloos en denigrerend.

En als dit vaker zou gebeuren zou ik er al gauw helemaal klaar mee zijn.

7. mizeluro

mizeluro Lid

2 jul 2010
    99
    0
    0
    tandartsassistente
    Rotterdam
    Dit weekend had mijn vent ook ineens weer zo'n bui.
    een uur eerder staat die te verkondigen dat die zo gek op me is en zo gelukkig met ons gezin.
    Dan op eens slaat zijn bui om en geeft hij me het gevoel dat ik niets goed kan doen.
    Ik negeer hem dan gewoon zoveel mogelijk, maar soms werken de hormoontjes een beetje mee en toen barste ik op een gegeven moment in janken uit.
    Toen kwam die doodleuk met het verhaal dat die niet lekker was en naar bed ging. na 2 uur slaap komt hij weer beneden en doet net of er niets aan de hand was. Toen heb ik hem maar verteld dat hij de rest van de dag door de stront kon zakken:D

8. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Heb toch wel respect voor jullie dames hoor! Dat jullie leven met zulke mannen.

Nee, ookal zou ik van hem houden en een kind met hem hebben.. Die ging er bij mij uit! Ik behandel iedereen in mijn omgeving met liefde en respect en wens dat ook terug. Zeker als het om dingen gaan wat niet eens mijn fout/schuld is.
    Zeker van mijn partner verwacht ik dat hij gewoon mij als een mens behandelt en erover praat als er iets is.
    Zo niet, dan kreeg hij van mij echt de volle laag en is daar het gat vd deur!

9. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het spijt me zeer en het is niet bedoeld als een steek onder water maar mijn vriend en ik gaan met respect met elkaar om. Wij hebben ook wel eens een pestbui maar gaan dat niet op elkaar botvieren. Het zou niet in ons hoofd opkomen. Ik zou van mijn stoell vallen van verbazing als hij zo op mij zou reageren, respectloos! Dat verdien je gewoon niet, wie denkt hij wel dat hij is zeg!! En dan ga jij nog je best doen om de sfeer goed te houden/maken om koffie te zetten soeppie te maken? Meiss, kies lekker voor jezelf op zo'n moment en doe je eigen ding! En niet voor hem. Hebben jullie het er nog over gehad toen zijn pestbui over was?Hoe dat kwam?

10. Only me

Only me Niet meer actief

Pfff, wat knap van je dat je zo rustig kan blijven zeg! Ik had allang gezegd dat ie zijn koffie en soep zelf kon maken, want hij heeft toch ook handen aan zijn lichaam?!

Maar ja, ik moet heel eerlijk zijn, ik heb nog nooit in bijna 6 jaar tijd zo'n bui gezien van mijn vriend :)

Hopelijk draait hij gauw bij meisje en beterschap met je zoontje!

11. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ik vind het wel extreem hoor... Ik zou het echt niet pikken als mijn man zo tegen me zou doen.
    Natuurlijk heeft iedereen weleens een rotbui, maar dan moet je gewoon respectvol tegen elkaar blijven doen?! Je laat je de keuken insturen omdat meneer dat graag wil en je durft er niks van te zeggen?
    Als mijn man een pestbui heeft, dan stuur ik hem gewoon weg, kan ie lekker zelf afkoelen. Gelukkig gebeurd dit bijna nooit, maar zoals jij het omschrijft lijkt me echt vreselijk.

12. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik heb het ook met klapperende oren zitten lezen gisteravond. Als m'n vriend zo tegen mij zou doen zou ik echt uit m'n vel springen, wat denkt die vent van je wel niet!

Heb je hem er niet mee geconfronteerd dat ie belachelijk doet en daar mee op moet houden? Als ik het zo teruglees lijkt het wel alsof je kruipt voor hem ipv boos terug te worden (maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen hoor)

13. Jarina

Jarina Actief lid

19 apr 2010
    320
    0
    0
    Limburg
    Mijn vriend heeft ook ooit 1 keer zo gedaan. Toen heb ik hem gezegd dat als die ooit nog eens in zijn botte kop haald om mij zo te behandelen dat hij zijn koffers kon pakken en terug naar zijn moeder kon gaan om te kijken of zij van dat gedrag gediend was. Meid niet laten merken dat het je pijn doet want dan heeft die macht. Gewoon doen alsof het je allemaal niks interesseert. Dat wil nogal eens helpen.

14. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    :$ ik weet niet wat ik lees zeg!
    Zo laat je je toch niet behandelen door je eigen vent?
    Hier al 15 jaar samen, maar zoiets gebeurt hier niet hoor, je gaat respectvol met elkaar om en anders is daar de deur.
    Hallo hee, je hebt toch wel een beetje zelfrespect?! Je moet voor jezelf opkomen hoor, ook voor je kinderen.
    Hier vallen echt weleens woorden en zeker hebben we weleens een keer ruzie (gelukkig niet vaak) maar wat jij beschrijft is totaal respectloos, bah :(

15. Revolucia

Revolucia Actief lid

10 apr 2009
    475
    1
    0
    regio Rotterdam
    Hee meid,

Hoe is het nu daar?? Hoop dat iedereen een beetje afgekoeld is en de sfeer weer gezellig is...

Ik snap alle dames heel goed die aangeven zoiets ECHT niet te zullen pikken en er een heel arsenaal aan 'maatregelen' tegenaan zouden gooien om te zorgen dat zoiets NOOIT meer voorkomt...

Helaas hebben we niet allemaal zoveel zelfvertrouwen/ assertiviteit en zijn sommigen van ons 'gezegend' met partners die hun &*#^-buien wel op ons afreageren.. dus hier wat tips van een ervaringsdeskundige voor de volgende keer (want helaas, die komt er..)

Je zegt steeds dat ze zo je best doet en dat je niet begrijpt wat je verkeerd doet... daar zit al heel veel, meid. Jij bent goed genoeg zoals je bent en je HEBT nix verkeerd gedaan!! Hij heeft een pestbui en jij bent de dupe, that's it!! Ik denk precies zo (en ben ook altijd aan het zorgen en rennen voor een ander) en iemand heeft een keer tegen mij gezegd dat het wel heel 'egoistisch' van me was om altijd te denken dat het aan MIJ lag... de wereld draait niet om mij!

Dat kwam aan... ik, egoistisch? :$ Maar het klopt wel... niet alles begint en eindigt bij jou. Als mijn man nu zo'n bui heeft (en geloof me, daar is die van jou nog heilig bij hihi) denk ik nu: "dit is jouw ding en ligt niet aan mij". Echt, het helpt!!

Verder kun je natuurlijk altijd even iets voor jezelf gaan doen, lekkere harde muziek opzetten of een potje janken... helpt ook ;)

16. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik hoop dat je wat aan de tips hebt die gegeven zijn en dat het inmiddels weer wat gezelliger is bij jullie.
    Zou er in elk geval wel wat mee gaan doen, dit lijkt me ook geen gezonde situatie voor de kleine...

Geen herkenning hier gelukkig. Maar goed ook, want mijn man zou echt nog niet klaar met me zijn als ie me zo zou behandelen. We hebben allemaal weleens een pestbui en als ik chagrijnig ben geef ik hem ook weleens een snauw maar dat is wel van een heel ander kaliber dan wat ik hier las.

17. Benzoblij

Benzoblij Actief lid

8 mei 2007
    319
    0
    0
    Niet om het een of ander, maar de meeste mannen blijven toch een soort van kinderen :), die aandacht willen.
    Ze zijn gezellig het hele weekend samen weggeweest met alle aandacht voor elkaar en dan richting huis komt hij tot de conclusie dat dat nu weer over is. Resultaat: pestbui vriend.
    Zijn ze thuis is ook nog het zoontje ziek, dus eh alle aandacht voor de kids... En wat doet vriend? Negatief aandacht vragen door te zeuren om koffie en soep.
    Snap het allemaal wel hoor. Maar accepteren lijkt me een ander verhaal...

18. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Hoe gaat het nu muis?
    Hebben jullie het een beetje uit kunnen praten?

19. Mayon

Mayon Niet meer actief

Muis wat rot voor je!! Hier is dat gelukkig nooit zo, zo is mijn man helemaal niet. Wij hebben altijd ruzie zonder woorden.. soms wel een dag en nacht lang, das ook pijnlijk hoor! Maar zo onrespectvol (hoe zeg je dat??) met elkaar omgaan kan niet. Natuurlijk zou ik hem de laan niet uit schoppen, je hoort bij elkaar en het komt vast wel weer goed.
    Maarre.. vergeef me dat ik uit een ander topic onthouden heb dat jou man elke avond wel WIL.. Hhi :):) dat is helemaal vreselijk, zo alleen de lichamelijke kant.

20. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    heb het even gelezen zeg maar tja sorry maar wat een eikel zeg,, geef hem maar goed op zijn kop ,ga er maar lekker tegen in hij mag blij zijn met jou als vrouw / vriendin en anders zoekt hij het maar lekker uit,

weet niet hoe hij anders is maar als hij altijd zo is mmmm moet mijn ventje niet doen anders krijgt hij de volle laag van mij..

niet over je heen laten lopen hoor

Deel Deze Pagina