BAH! Waarom zit school niet gewoon in de buurt?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amethist, 15 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amethist

Amethist Niet meer actief

BAH! dus...

Onze dochter heeft een verstandelijke beperking en gaat sinds 1 september jl. naar speciaal onderwijs in Utrecht. Helaas wonen wij zelf niet in Utrecht en is er geen school voor speciaal onderwijs in onze woonplaats en wordt ze dus gehaald en gebracht met het leerlingenvervoer.

De eerste keer dat ze mee moest zat er al geen zitverhoger in het busje, dus dat was al een lekkere binnenkomen. Dat is inmiddels opgelost, maar nu zit ze naast een ventje dat haar heel de tijd knijpt. Vrijdag moest ze al huilen toen ze weggingen en nu vanmorgen weer. Er is eigenlijk geen mogelijkheid voor haar om ergens anders te zitten en zelf brengen is ook geen optie. Het is gewoon k*t.

Ik wil (en kan), behalve mijn hart luchten, dus ook helemaal niks met dit topic, maar het is wel even lekker om het nog eens van me af te schrijven.

2. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    jeetje, dat is vervelend... kan de chauffeur niet optreden tegen die knieperd?

3. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Kan je niet eisen dat je dochter naast iemand anders komt te zitten?

4. Drieka

Drieka Niet meer actief

Dat is wel heel erg vervelend! Hebben ze dan naast de chauffeur geen begeleidster in de bus? Toevallig heb ik een tijdje gewerkt op een bus die kinderen naar speciaal onderwijs brachten als begeleidster en geloof maar dat er niemand geknepen of gepest werd!

Vindt dat dat toch echt wel nodig is in een bus met meerdere kinderen, tenslotte moet de chauffeur op de weg letten en kan die niet ook nog eens alle kinderen in de gaten houden.

5. Amethist

De chauffeur houdt het in de gaten hoor en waarschuwt hem ook (dat zegt hij althans en daar ga ik dan maar van uit), maar ja, hij moet natuurlijk ook rijden, dus ik snap dat het lastig in de gaten houden en optreden is voor hem.

Ergens anders zitten kan echt niet. Ze zit nu in de middelste rij, achterin zit een grote jongen, waar het ook niet verstandig is als ze er naast zit en voorin zit al een meisje dat daar moet zitten i.v.m. wagenziekte.

En nee, helaas hebben ze geen begeleiding in de bus. Alleen dus de chauffeur..

6. Janna

Janna Fanatiek lid

Kan die knijperd niet achterin naast die grote jongen?

7. jetje86

jetje86 Actief lid

3 jul 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    O wat naar. Ik heb hetzelfde meegemaakt met mijn zoon. Die werd bespuugd en geslagen door de jongen naast hem. Hier werd het gelukkig goed opgelost en rijdt hij nu met een andere route mee. Hij was inmiddels zo bang voor het jongetje en heeft zelf zo'n klein hartje. Ik en mijn man zeiden; terug slaan. En dat vond mijn ventje weer zielig voor zn pester, ahh. Maar ik zeg nog steeds, als je dochter het durft; terug knijpen. Als het jongetje daar dan weer commotie over maakt heeft de chauffeur misschien net dat zetje extra om toch proberen iets te wisselen.

8. mumija

mumija Niet meer actief

Pff..ik vind het nogal wat om je dochter zo mee te geven..
    Kan die knijperd niet achterin, naast die grote jongen?

9. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Gewoon even overleggen met de chauffeur. De meeste kinderen luisteren goed naar de chauffeur.

Mijn vader heeft bijna 25 jaardit werk gedaan, inderdaad in het begin met een begeleidster. Maar ja, bezuinigingen he.
    Maar mijn vader kon goed autorijden en optreden tegelijk.. Altijd in voor een grapje. Versierde de taxi/bus als er een jarig was.

10. Koon

Koon Niet meer actief

Extra begeleiding is een zeldzaamheid, kost bakken met geld (wat er dus niet is).

11. penseel

penseel Niet meer actief

Weet dat het geld kost en denk dat deze optie misschien al eens geopperd is. Misschien zouden ze een vrijwilliger met de kinderen mee kunnen laten rijden zo dat de chauffeur goed op de weg kan letten en de vrijwilliger op de kinderen.

Vroeger waren dat idd betaalde krachten. Misschien met de ouders om de beurt een dag mee rijden.? Als dat mag of met school gaan praten om te zorgen dat de busjes toch een begeleider mee krijgen.

Ik ging vroeger ook met een schoolbusje naar school. En het was reuze gezellig maar ik zat dan ook samen met mijn zusje dus wij waren sterk genoeg om een rustige rit in de bus te hebben.

12. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    gewoon zeggen dat ze die knijperd maar naast die grote jongen moeten zetten.... dan houdt hij vast en zeker wel op met knijpen...

13. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Je ziet idd nergens meer begeleiding.. Alleen in de school bus.. Geen busjes meer.. Mijn zoon zit ook op speciaal onderwijs.. Maar hebben het geluk dat we 5,8 km daar vandaan wonen.. Al was het op het begin nog ver steeds op de fiets enzo.. Daarom heb ik me rijbewijs gehaald.. Wij hadden geen recht op leerlingvervoer omdat je 6 km van school moest wonen.. Zomers fiets winter bus voor ons.. Nu gelukkig auto .. Zoon gaat vanaf morgen naar na schoolse dagopvang en gaat dan wel met een busje :( ik vind het niks eigenlijk,. Bij een wild vreemde in de auto.. Ik heb nu zelf geen controle ..
    Ik zou het toch even aankaarten.. Misschien kan de juf/meester wat betekenen ?

14. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Kan je niet een paar keer mee in het busje om die jongen duidelijk te maken dat dat niet kan.

15. Amethist

Tja, dat jongetje achterin kan ook niet. Die grote jongen die daar zit, zit al op het VO en de knijper (om hem zo maar even makkelijk te noemen) is ook nog erg jong, maar ca. een jaartje ouder dan mijn dochter, dus dat vind ik ook niet verantwoord.

Ik zou bijna in staat zijn om haar 's morgens zelf te gaan brengen, maar dat kan dan maar 2 dagen in de week (de andere 2 werk ik) en over minder dan een jaar gaat de jongste ook naar school en dan kan ik haar helemaal niet meer wegbrengen.

16. mbeekje

mbeekje Bekend lid

9 jan 2012
    725
    1
    18
    Werk als sociaal pedagogisch hulpverlener en passi
    Groningen
    Als dit doorgaat en de chauffeur doet in jou ogen niet, zou ik contact met de vervoerder opnemen en tevens met de school, al weet ik natuurlijk niet of de desbetreffende jongen op dezelfde school zit.

17. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja.. Geld he...

Hoor vriendin ook bijna elke dag klagen.
    Is er geen mot in de bus.. Dan is hij wel laat, komt helemaal niet of rijdt met kinderen en al veel langer dan nodig omdat navigatie in het busje te duur is.

18. tuc

tuc Niet meer actief

Jeee wat naar. Ik zou toch eens een gesprek met het vervoerbedrijf of de school aan gaan.

hier trouwens wel overal betaalde begeleiding in de busjes.

19. penseel

penseel Niet meer actief

Maar wat ik net schreef. Is het geen optie om met school te gaan praten en dat ze er vrijwilligers bij gaan zetten in die busjes. Er zijn best wel mensen te vinden die dit vrijwillig willen doen. Mensen boven de 65 bijvoorbeeld die nog graag een of twee dagen in de week nuttig willen zijn bijvoorbeeld.?
    Een pool met ouders maken wie mee rijd.

? ik geef mijn (bek) ook maar een duw. Betaalde krachten gaan er toch niet meer komen. Dan kijken of het met vrijwilligers kan gaan lukken. Kijk of school daar in mee wilt gaan? Meer rust in de busjes meer rust bij de ouders meer rust bij de kinderen.

20. Amethist

Het vervoer gaat natuurlijk niet van school uit. Dit wordt allemaal geregeld door de gemeente. Bovendien, heb je enig idee hoe ontzettend veel busjes er bij school komen? Zou school dan voor al die busjes vrijwilligers moeten gaan regelen? Want als de ene het in het busje heeft wil de andere ouder natuurlijk ook.

Deel Deze Pagina