bah wat vies!(brood)

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 22 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    volgens mij kwam AH brood laatst ook als slechtste uit de test bij zon consumenten programma. Er zit zeker wel verschil in bakkersbrood en supermarkt brood. Geef mij maar gewoon zelfgemaakt ;) is helemaal niet moeilijk t kost alleen even wat tijd met het rijzen ed (ja ik ben nog ouderwets en bak brood in de oven haha heb geen machine)

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Mijn vriend is chauffeur en komt regelmatig bij bedrijven voor kaas, melk, frisdranken etc en zegt dat het allemaal erg weinig verschilt van elkaar omdat het meeste in dezelfde fabriek wordt gemaakt...
    Met kaas was het geloof ik zo dat de duurdere merken uit het middenstuk gesneden werden en de wat minder duurdere merken uit de rest van de kaas... (zoiets was het geloof ik ? ) en soms worden er wat extra smaak / kleurstoffen toegevoegd maar over het algemeen kwam het een beetje op hetzelfde neer!

Wat betreft het brood: Voor mij is brood van de supermarkt goed zat... Wij gooien het toch altijd in de diepvries en halen er in de ochtend uit wat we nodig hebben, smaakt voor mij nog vers genoeg!

3. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Heel soms haal ik brood bij Bakker Bart, 3 voor 5,25
    dat vinden wij echt lekker brood
    maar daar moet ik echt speciaal voor de stad in
    dus zo vaak doe ik dat niet meer

4. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Ik vind het maisbrood van AH wel te eten, maar wij bakken zelf, en das toch een stuk lekkerder (alleen niet vers te houden, dus hier gaat er een brood per dag doorheen)

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik vind dat je gelijk hebt hoor, het eten van de "speciaalzaak" is vaak veel lekkerder. Wij gaan ook voor kwaliteit en dan maar wat duurder. Brood van de bakker, vlees van een goede slager, kip van de poelier en vooral ook groenten en fruit van de groenteboer. Als je dat eenmaal gewend bent is het supermarkt "voer" idd best wel smerig..........;)

6. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

14 jun 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook altijd brood van de supermarkt. Maar niet van de AH XL, daar hebben we een keer op zondag brood gehaald en er zat gewoon schimmel op. Te ranzig, dus daar halen we dan ook nooit meer brood (en al helemaal niet op zondag:)).

7. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Pas is er bij Kassa (??) een test geweest over supermarktbrood. Over het tarwebrood. AH kwam niet best uit de bus. De C1000 daarentegen scoorde best goed volgens de bakkers.
    Er zit dus ook erg veel verschil in waar je je brood koopt.
    Ik winkel bij de Jumbo en daar hebben ze heel erg lekker bourgondisch volkoren brood. Dat heeft ook een lekker krokant korstje en blijft ook echt wel een tijdje goed.

8. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik vind het brood van de plus erg lekker!Die 2 voor 2 euro zijn erg goed. Wel doen wij de broden in de vriezer en pakken er per dag voldoende uit.
    Ook heeft de plus wat duurdere broden die rechtstreeks van de bakker komen iedere dag..die zijn ook super lekker maar wel beetje duur.
    Heb van de jumbo 2 keer heel vies brood gehad, was wel van de goedkoopste brood, 70 cent en dat eurobrood, dat doen we dus niet meer :D Maar jumbo heeft ook genoeg lekker brood.

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    vind het versgebakken brood bij de ah heerlijk :) vooral de lichtbruine met havervlokken of de tijgerwit.

10. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik werk zelf bij een AH, en vind het brood wat zo binnen komt daar ook niet lekker. Het brood wat we zelf afbakken wel, vooral die Pain-broden. (Maisbrood enz.)

Maar het brood van de Jumbo en C1000 is ook goed te eten.
    Laatst was ik bij de Lidl en had daar brood meegenomen, en tot nu toe vinden manlief en ik daar het bruine brood het lekkerst.
    Toch typisch. :)

11. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    idd de voorverpakte broden van de supermarkten vind ik ook nooit te eten. maar het verse brood van de AH en C1000 zijn heerlijk. beter dan bij mijn bakker iig.

12. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Jup! Doen wij ook! Bij Bakker Bart :D

13. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik had van de AH vorige week: zwaar volkoren

Nou dat was dus écht niet te eten. Je kon er iemand zn kop mee inslaan, dus zwaar was iig wel een goed woord.

14. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

haal dat altijd bij de bakker
    vind van de supermarkt echt vies
    net als vlees dat haal ik bij de keurslager en mijn taart haal ik bij de bankerbakker hi hi
    denk dat we gewoon stel verwende nederlanders zijn whaha;):D

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik slacht mn vlees zelf, verser kan niet. Slager, bah

16. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Nou wij hebben slechte ervaringen met brood van de Lidl. We hebben nu al 3x een dikke vette paardenvlieg in ons brood gehad! De eerste keer zat het in de afbakbroodjes, manlief had ze gebakken en niks gezien. Hij pakte er 1 geeft hem aan mij, ik wil hem opensnijden en toen keek die vlieg me dus aan :| Whaaaaa! Gadver toen was hij dus knapperig!

De tweede keer was in het bruine brood en de 3de keer in het tijgerbrood. Dus voor ons NOOIT meer lidl brood, bah bah bah!

17. mv3hartendiefjes

o nog makkelijker haha
    heerlijk gewoon kwam je hier ook even wat brengen haha:D

18. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    kan je gewoon halen bij de dierenwinkel

19. mv3hartendiefjes

dierenwinkel??:(

20. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Brood haal ik bij de bakker,Vlees bij de c1000 of slager en kaas verschillend,mijn man is nogal een groot verbruiker en die vind de supermarktkaas prima,ikzelf vind een stukje lekkere brie ofzo van de kaasboer wel erg lekker! En natuurlijk lekkere vers gebakken noten van de notenwinkel!

Deel Deze Pagina