bah wat vies!(brood)

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 22 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik bak zelf.

2. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

zelf bakken is ook erg lekker hi hi
    dat doe ik soms maar niet altijd hoor hihi

3. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Nouja als je het geld niet hebt dan leer je wel om blij te zijn met brood en vlees van de supermarkt.

Natuurlijk is brood van de bakker erg lekker, maar ook duurder. Bij ons gaat er zoveel brood doorheen, dat we dat ons echt niet kunnen veroorloven.

Vlees daarentegen is bij onze slager (echte goede kwaliteit) niet duurder... dus dat haal ik wel bij de slager.
    Maar gehakt en kipfilet wel weer gewoon bij de supermarkt.

Fruit haal ik liever op de markt op maandag...
    Groente ook gewoon in de supermarkt.

Nee, ik ben daar altijd erg verwend in geweest. Maar nu we 'leefgeld' krijgen moet je echt wel op dat soort dingen letten.
    Ik ben dus al tevreden met eten..en de kwaliteit.. ach: in Nederland kan dat nooit heel ernstig slecht zijn..

4. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    We bezuinigen niet op brood, mijn vriend komt uit belgie en krijgt kriebels van supermarktbrood. We halen het dus meestal bij de natuurwinkel (goed stevig). Ik vind het stevig brood van de AH ook nog wel te eten. Maar voor brood betalen we makkelijk 3 euro...eigenlijk erg veel.

Oh ja, en het bio oerbrood van de C1000 denk ik. Ik word al vrolijk als ik de zak openmaak en de geur opsnuif :D

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ja die zitten in zo;n bak weet je wel, 500 gram voor 12 euro. Moet je alleen nog zelf slachten

:')

6. mv3hartendiefjes

o whaha nu begrijp ik hem whaha;)

7. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    hier absoluut al het brood van de bakker ( werk bij 1 dus lekkere korting van 25%)

Maar als je in de supermarkt een brood koopt wat voor verpakt is dan koop je een brood wat al bijna een dag oud is. Deze broden worden de dag van te voren gebakken en verpakt ( is een proces van ongeveer 4-5 uur) afkoelen en verpakken moet er dan nog bij. Dan komt nog het vervoer naar de winkels. Dus ja. Oud brood in de winkel.

Bij de broden die Winkels als Jumbo of AH zelf afbakken zijn ook al ingevroren geweest. Die wordt dan weer door het winkelpersoneel uit de vriezer gehaald en in een Rijskast ( meestal remrijskast Kun je instellen en zo om te bepalen waneer het er uit moet komen) en dan afbakken. Dit brood mag je dan ook vernoemen. Maar ja uit de vriezer.. Hoe "oud" is het dan al echt. Winkels maken de broden in grote hoeveelheden ( lekker goedkoop en dan verdelen over alle winkels)

Maar goed iedereen heeft een eigen smaak. Maar mij als bakker kun je echt niet vertellen dat een brood die maar 0,70-1,00 kost lekker is. Wil niet weten wat ze er inflikkeren om het lekker goedkoop te houden en wat langer vers te laten lijken .....

8. mv3hartendiefjes

eh lizzie bleh haha word er beetje onpasselijk van
    daarom zweer ik echt op goede brood

9. glimworm

glimworm Niet meer actief

brood van de bakker is wel verser, maar minder lang goed te houden.
    als je op zaterdag brood haalt is het maandagochtend (wanneer de bakker nog niet open is en je ongelooflijke honger hebt) niet meer weg te kanen en bij brood uit de supermarkt soms nog wel

Vlees en kaas smaken bij de slager en kaasboer ook duidelijk anders, maar daar betaal je ook echt naar.

10. mv3hartendiefjes

eh mijn bakker kan je de brood wel eh 5 dagen vers houden als je dat vol houdt haha
    zo lekker is die brood
    dus eh niet altijd waar ;)

11. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant

lang ver houden van een brood heeft te maken met een broodverbetermiddel. Dit maakt je brood "vetter" waardoor je brood langer goed te houden is.
    Bakkers kunnen dit ook gebruiken en 1 doet dat wel en de andere niet.
    Broodverbetermiddelen zijn er in vele vormen, Zo is er ook iets voor kleur, smaak korstkleuring, verkorten van baktijden en zo.
    In belgie zijn deze middelen zelfs verboden in het brood te doen waardoor je die gewoon weg kunt knikkeren na een dag zo droog en smerig.

12. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ik weet niet of hij bij elke ah is maar volgens mij bakken ze het hier niet eens, ja of ze bakken het af...maar ook zoooo droog en bah je kan het nog geen dag bewaren. laat staan die dag zelf...nee ik haal hem daar ook niet hoor.

13. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    ik haal altijd vers brood bij de ah heerlijk lekker dat mais brood of dat donkere met zonnebloem pitten jammie

14. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

nou ik vind het brood van de ah echt heel erg smerig!
    bah bah nooit weer

wij hebben altijd brood van de lidll dat vind ik net zo vers als van de bakker, echt lekker en goedkoop

15. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

ik heb altijd brood van de ah. Ik heb dan 3 broden voor 2 euro, en dat smaakt me prima.

Maar ook hier moeten we met wat minder rondkomen, dus dan pas je je wel aan. Maar ik vind het echt lekker brood.

Liefs

16. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Ik vind die zaanse snijder van de Ah die 3 voor 2 euro niet om weg te krijgen. Zo ontzettend droog!
    En vlees van de c1000 vind ik snel verkleuren en dan met name het gehakt. Dat haal ik daar dus nooit meer.
    Hier wel goede ervaring met brood van de Lidl. En ook bepaalde stukken vlees haal ik bij de lidl. Niet alles bijvoorbeeld boomstammetjes enzo vind ik daar niet lekekr.

17. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    kaas haal ik altijd bij de kaasboer, is zeker een verschil tussen dat voorverpakte spul en de boer!

18. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik haal brood altijd bij de AH en dan van die verse broden die nog een beetje warm zijn. Prima korst en prima brood. Soms haal ik brood bij een bakker die echt puur brood bakt, zonder extra middeltjes om het lang houdbaar te maken etc, en met meel van een molen in de buurt. Heerlijk, niet te vergelijken met AH brood natuurlijk, maar ik zou dat ook niet iedere dag willen eten, veel te machtig :p

19. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Hier altijd het verse brood van de Jumbo: erg goed!
    En mijn vriend rijdt af en toe speciaal naar de Lidl voor hun tijgerbrood (wit) die vindt hij het allerlekkerst.

20. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Brood van de bakker en het versgebakken brood van de AH is echt precies hetzelfde hoor.

Mijn man heeft wel altijd het "kant-en-klare" tijgerbrood van AH, zo taai zijn die randen nou ook weer niet. De 3 voor 2 euro broden zijn wel wat droger ja.

Maargoed als je normaal brood bij de fancy-bakker haalt en nu toevallig een keer bij de AH begrijp ik niet waarom je geen versgebakken-brood daar hebt gehaald. Zou ik wel hebben gedaan.

De korst is wel minder krokant en dat vind ik persoonlijk minder lekker. Ik heb altijd het versgebakken brood. Vind het onzin om meer geld uit te geven aan de bakker voor brood wat net zo lekker is...

(vlees van de slager is wel goedkoper dus dat haal ik nog wel eens zo nu en dan bij de slager)

Oh kaas is absoluut VEEL lekkerder bij de kaasboer dan voorverpakt!! Ik heb altijd voorverpakte beemster, die is nog wel heel lekker maar als ik dan Beemsterkaas haal bij de boer.. Mijn god wat een verschil! Alleen wel wat duurder...

Deel Deze Pagina