ZZP'er met vragen

Discussie in 'De lounge' gestart door papier, 28 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. papier

papier Actief lid

25 sep 2008
    275
    20
    18
    In plaats van het andere topic helemaal te vervuilen met mijn eigen verhaal wil ik jullie hier om hulp vragen.

Sinds 2012 werk ik bij een organisatie als zzp'er. Ik kon alleen aangenomen worden bij hen als ik zzp'er werd. Dus hup naar de kamer van koophandel om een 'bedrijf' op te starten en var aanvragen. Bij de VAR bleek dat ik te weinig uren zou werken en kreeg ik een VAR-ROW. Leidinggevende was er niet blij mee, wilde liever VAR-WUO, maar ging toch akkoord met mij. Zij gaven aan dat het niet uitmaakt dat ik maar 1 opdrachtgever heb omdat ik var-row heb. Nu ga ik toch twijfelen naar aanleiding van het andere topic.

Naast deze organisatie werk ik ook in de kinderopvang, maar dat is op oproepbasis.

Mijn vraag is: krijg ik problemen met de belastingdienst en kan ik hier beter mee ophouden, of is het correct wat ze zeggen en kan ik hiermee doorgaan?

2. tjiptjap

tjiptjap Bekend lid

24 okt 2014
    950
    0
    0
    Een opdrachtgever wil graag een verklaring arbeidsrelatie winst uit onderneming, de verklaring resultaat uit overige werkzaamheden geeft hen minder zekerheid over de arbeidssrelatie. Met de var bepaald de belasting hoe zij je inkomen moeten beoordelen, zoals ik eerder aangaf is het echt niet verplicht voor de ondernemer, de opdrachtgever zal er echter bijna altijd om vragen omdat het hun zekerheid geeft (staat op site b dienst). Als jij namelijk geen ib/zvw betaald en je hebt geen var kan de belasting dit innen bij de opdrachtgever.

Voor de var row zijn meerdere opdrachtgevers niet verplicht. Je hebt dan ook geen recht op de ondernemersaftrek.

Als je de aanvraag naar waarheid hebt ingevuld heeft de belasting het toch beoordeeld en met de ontvangen verklaring heb je dus zekerheid dat je met de belasting geen problemen krijgt.

Als je, je er echt zorgen over maakt even langs een boekhouder/accountant om samen met jou de aanvraag te beoordelen.

3. tjiptjap

tjiptjap Bekend lid

24 okt 2014
    950
    0
    0
    O, ze gaan het wel veranderen, maar daar heb ik me niet op ingelezen omdat ik heerlijk met mn kleine op schoot zit. Mijn huidige literatuur bestaat nu voornamelijk uit nijntje en rupsje nooit genoeg ;).

Deel Deze Pagina