Vanochtend om 4 uur werd ik wakker van de maagpijn. En wat voor pijn... Ik ga door de grond. Herken dit totaal niet van eerdere zwangerschappen en het werkt compleet verlammend. Zit aan de melk, heb een ren.nie gehad en een lepel gavi.scon. Net even normaal proberen te eten en hopen dat het oplost, want ik moet naar mn werk. Ik ben overigens nog maar pril zwanger, 7,5 wkn. Herkend iemand dit? En wat doen jullie eraan?
Helaas kan ik je niet helpen maar ik zou niet een rennie en gaviscon nemen. Meestal staat er in de bijsluiter dat er dan zo'n 2/3 uur tussen moet zitten. Succes!
Ik heb regelmatig maagpijn (ook voor de zwangerschap), dit komt omdat mijn maag/slokdarm geirriteerd zijn geraakt van opborrelend maagzuur. Ik had dit dus altijd al. Misschien heb jij net zoiets, dat je maag/slokdarm geirriteerd zijn geraakt van opborrelend maagzuur. Wat bij mij altijd het beste helpt want ik word nu ook regelmatig met maagpijn wakker is eigenlijk in eerste instantie niks tot mij nemen, hooguit een rennie inderdaad maar niks drinken even, gewoon maag met rust laten. Dan neem ik op een gegeven moment na 2 uurtjes een droge boterham/cracker, en dan trekt het meestal langzaam weg. Als ik maagpijn heb duurt het helaas soms wel 4 uurtjes, en soms zelfs langer als ik pech heb.
Ernstige middenrif breuk dus ook altijd pijn, maagzuur, en opgezet. Tip: niet op je zij liggen, Niet bukken, Geen fruit zoals sinasappels/appels/druiven/krenten/manderijnen, verse ananas, Geen augurken, Teveel koolzuur, Ga zo maar door dit maakt het nog erger! Ik heb nexum van mijn arts maar soms wil dit niet helpen, Vanacht een klein stukje kaas en glas melk, en gelukkig ging het weg en niet hoeven braken Succses xx
ik heb ook inderdaad zo'n middenrif breuk, hiatus hernia toch? Zo heet het bij mij weet ik.. vervelend he? Heb ji ook last bij het eten van paprika? Zo gek als ergens kleine stukjes paprika doorheen zitten heb ik uren last van mijn maag. Gekke is dat paprikapoeder mij geen last lijkt te geven..