Hoi dames, Ik ben/was een echte vlees, vis en kip eter. Maar heb nu het volgende 'probleem': ik lust het gewoonweg niet meer. Nog voor ik wist dat ik zwanger was luste ik ineens geen haring en sushi meer, terwijl ik mij bijwijze van spreken er dood in kon eten. Later lustte ik gen zalm, lekkerbekje, zeebanket enz meer. Weer een tijdje later kwam daar het weinige varkensvlees wat ik al at, bijv op pizza's en in pasta's bij en gisteren maakte ik een pasta schotel met rundergehakt, ik kon letterlijk over mijn nek gaan bij het koken en heb daadwerkelijk gespuugd bij het op eten, zo smerig. Mijn vriend gaf aan niets vreemd te proeven. Ik heb toen maar een kipsate gemaakt en ook dat vond ik gewoonweg vies. Ik hoopte nog dat het alleen even gisteren was, maar vandaag idem dito. Ik ga ervan uit dat dit normAal is, maar wat ik weten wil, wat zijn goede vervangers voor vlees? Kan ik gewoon een vegetarisch dieet aanhouden? Hebben jullie tips voor mij? Want ik eet echt bijna altijd vlees en weet even niet om te schakelen.
Hoi, Ja, het kan er bij horen, is heel normaal. Vooral de eerste periode hoefde ik ook echt geen vlees. Maar werd vooral misselijk van de baklucht, Als mijn man kookte ging het wel beter. Na een week of 20 ging het beter, nog steeds is de smaak niet zoals het was maar kan het weer verdragen, eet dan ook een klein beetje vlees en soms niet. Dat kan op zich geen kwaad hoor, als je veel minder vlees eeet dan normaal. Vervangers ervoor weet ik neit precies, ik houd het gewoon bij het beetje vlees dat ik eet, komt na de bevalling vast wel weer terug.
Ja hoor zonder vlees kan prima. Eet het zelf ook niet. Het begon bij mij precies zoals bij jou alleen dan een jaar of 17 geleden
Is goed te doen.....Vleesvervangers genoeg in de super arkt. Let wel even op, niet elk merkvleesvervanger voegt dezelfde vitamines toe...Ff googlen dus. Ik neem Gravitamon en vis-oliecapsules (laatste is niet veggi, i know) en 1 à 2x per dag een handje noten....Net waar ik zin in heb...Gewoon zo'n mix ofzo, met amandelen. Je kunt je vk ook altijd even om advies vragen, vaak werken zij samen met een voedingsdeskundige. Je moet namelijk wel aan je ijzerbehoefte voldoen. Suc6 * de de vieze baklucht zal blijven, je veggi-burgers zullen ook gebakken moeten worden
Heel herkenbaar, ik vond eten zonder vlees geen maaltijd. Nu ben ik 32 weken en sinds 4 weken geen behoefte of wat dan ook in vlees,,,,, Wel zit ik nu aan deijzertabletten ivm hb tekort.
Zelf geen last van. Maar wel eens gelezen: ben je vegetarisch eet dan elke dag een (gekookt) ei... En gewoon lekker het vlees weglaten! En misschien even met je vk overleggen. Je zal vast niet de eerste zijn
Ik had bij mijn zoontje dit ook heel erg.. later in de zwangerschap kreeg ik juist weer heel erg behoefte aan vlees. wat je idd kan eten om dit te vervangen zijn eireren, peulvruchten, noten
Ik had het niet met vlees, maar de eerste maanden juist met vis. Lekker handig, als ze je adviseren om juist dan veel vette vis te eten. Kreeg het echt niet weg. En dus heb ik het gelaten en heb ik braaf omega 3 visolie tabletten genomen. Baalde er een beetje van want wilde wel, maar het ging gewoon echt niet. Jij kunt het vlees toch prima laten staan en inderdaad vervangen door eieren, noten, peulvruchten, tofu, tempé etc? Vraag aan je VK advies, zij kan je in contact brengen met een diëtiste als je zelf niet zo goed weet hoe je je dieet goed in balans kunt houden. Succes en maak je niet druk, je lichaam weet precies waar het wel en niet behoefte aan heeft en zal dit ook aangeven. Sterkte!
Het is dat je het zegt, want ik dacht dat het aan mijzelf lag. Ik eet zelf ook geen vlees meer, ik vind het stinken en vind het al helemaal niet te eten. Terwijl ik het toch altijd wel lekker vond. Ik neem af en toe een hapje van mn man mee dat ik toch wat eet, maar nee ik eet het niet omdat ik het lekker vind.
Grappig! Ik heb het precies andersom. Waar ik normaal gesproken nauwelijks vlees of vis eet (max eens per maand ofzo) eet ik het nu drie keer per week. Ik kan soms zo'n zin in vlees hebben Ik ga er maar van uit dat het na de bevalling weer back to normal is.
Apart zeg, wel jammer want zo nu en dan een stuk vlees is gezond! Ik kan sinds ik zwanger ben niet meer tegen frikandellen haha, daar moet ik van overgeven... heel jammer want ik heb er aldoor trek in!
Vegetarisch eten is ook gezond, als er uitgebalanceerd wordt gegeten. Het is echt niet noodzakelijk vlees te eten...
Ik kon de eerste periode ook geen vlees meer eten. Maar ik kon gewoon helemaal niet meer tegen kook enn baklucht. Koken ging ook echt niet, bah! Heb een paar weken geleefd op vooral rauwkost, fruit, zuivel en toast..
Oh zo herkenbaar! Nu deze topic zo lees en alleen al aan vlees denk draait mijn maag rondjes! Liefs eet ik geen vlees! Heb niet alleen met vlees jammer genoeg! Met al het eten word misselijk bij de gedachten hahah! Het enige waar ik zin in heb is Vlaamse patatjes hhihihi! Ach ja we nemen het voor lief