Hallo, even een vraag. Ik heb een nieuwe ereader gekocht. Een kobo. Maar nu ben ik op zoek naar andere boeken. Mijn egien bestand dat ik al heb, ben ik wel doorheen Maar ik heb geen creditcard, krijg er niet via kobo boeken op. Via de bibliotheek had ik ook wat problemen maar zijn ook veel boeken niet beschikbaar. Hoe doen jullie dit? Eerst downloaden via bol ofzo en dan op de pc en dan weer op de e-reader? Ik ben niet zo technisch. En deze boeken die je koopt mag je wel ruilen of uitwisselen toch?
Lid worden van Elly's choice, dan krijg je elke maand 10 boeken. 5 die krijgt iedereen, en de andere 5 kun je kiezen uit een categorie, dames, heren of literatuur. Iets van 30 a 35 euro per jaar, en dan heb je dus 120 boeken aan het eind van het jaar. edit, ik lees net dat het voortaan 8 boeken zijn die zij voor je selecteren, dus geen keuze meer uit categorie.
Je kan je kobo-account koppelen aan je bol-account, als je dan bij bol een boek koopt, kun je je kobo syncen en komt het boek er vanzelf op.
Ik wissel ze uit met collega's. Wij hebben hier op de computer een map "e-reader" en iedereen kopieert daar zijn e-boeken op met USB stick, vervolgens hang ik mijn e-reader daaraan en zet ze over. Voordeel is dat mijn collega's nogal van het gratis downloaden zijn, en ik helemaal niet (bang voor virussen etc), maar ik lift er wel lekker op mee. Ik koop ook via bol.com, via de computer inderdaad. Als je via kobo-account koopt, dan moet dat idd via creditcard, maar via de bol.com site kun je ook via Ideal afrekenen.
Dit inderdaad. Nu ben ik zelf redelijk actief in het boekenwereldje, maar ik kan echt niet begrijpen waarom het hier op het forum zo acceptabel is om illegaal downloaden te promoten. Die paar euro dat een ebook kost, zorgt er voor dat het in de toekomst mogelijk blijft. Als je er geen geld aan uit wil geven zijn er genoeg boeken die vrij zijn van rechten en gratis gelezen mogen worden. @ts: kobo aanmelden met bol.com account (dus niet kobo-account), bestellen bij bol & syncen. Super makkelijk!
Helemaal mee eens, als fervent lezer betaal ik graag voor de boeken die ik lees. Koppelen Kobo aan Bol account gaat inderdaad heel makkelijk, wordt goed uitgelegd op de site van Bol.
Nou het zal allemaal wel, maar ik ga echt geen 10 euro betalen voor een boek dat ik een dag later weer uit heb. Bovendien als jij een boek in de winkel koopt staat het je toch ook vrij om deze uit te lenen?
Lekker kromme redenatie, je betaalt toch ook voor eten wat je een dag later al op hebt? Het zou goed zijn als bol.com ook een leenfunctie krijgt, net als Amazon. Wanneer ik een boek leen van iemand en ik vind hem goed, ben ik nog steeds geneigd deze te kopen voor mezelf om hem later te herlezen. Met illegaal verspreiden is het geen kwestie van uitlenen meer, dat zou hetzelfde zijn als een boek wat je leent van iemand onder een kopieerapparaat leggen. Overigens is het zelden dat ik een tientje betaal voor een ebook hoor, de meeste liggen tussen de 3 en 7 euro. Dat is het echt wel waard wanneer je beseft hoeveel werk er in het uitgeven van een boek zit.
Een papieren versie lees je en verkoop je, een ebook lees je en dan mag je er niks meer mee. Toch niet gek dat mensen ze illegaal downloaden.
En het boeit niet dat een schrijver evenveel werk heeft gestopt in het schrijven van een ebook als een fysiek boek? En nee, officieel is het ook niet de bedoeling dat je fysieke boeken onbeperkt blijft uitlenen aan de rest van het taalgebied. Dat is de reden waarom bibliotheken leengeld betalen aan schrijvers.... zodat de schrijvers per uitlening ook daadwerkelijk loon krijgen voor hun vele uren werk. (Los daarvan wil ik ook wel eens een ebook kopen en dan blijkt dat het fysieke boek even duur is; dat vind ik ook weer onzin want het uitgeven van een ebook kost minder dan een fysiek boek. Maar dat zijn meestal foutjes bij de boekhandels of enorme kortingen die dat veroorzaken. Maar helemaal geen geld voor een ebook is stelen van een schrijver.) TS, ik zou toch nog eens hier rond gaan kijken: e-books Het is wat geharrewar om eea online te krijgen, maar er staan ondertussen duizenden ebooks op en er komen er steeds meer bij. En in tegenstelling tot illegale downloads krijgen de schrijvers hier wél geld voor...
Je mag een ebook wel doorgeven, alleen niet via bv internet verspreiden. Veel ebooks hebben ook geen DRM meer, maar als ze bv een watermerk hebben (waarin dus de details van de koper staan), kun je ze best op de ereader van je moeder en broer zetten, zolang je ze dus maar niet op het internet knalt. Net zoals je een boek niet kopieert en uit gaat delen aan jan en alleman.
Ik heb een hele kast vol boeken, geef er ook graag geld aan uit, koop minimaal 1 keer per week wel een nieuw exemplaar en ik vind het ook niet erg om daar 20 euro voor neer te tellen. Ik vind 10 euro voor een digitaal exemplaar gewoon belachelijk veel (en dst kosten de nieuwere boeken). Dat doe ik niet.
Vind ik ook inderdaad. Boeken, films, appjes. Alles moet maar gratis zijn. Net alsof je zelf ook je werk voor niks doet. Wat is nou 3 euro voor een app, of 5 euro voor een boek? Daar zit een heleboel werk in! Ik download trouwens van Amazon (betaald, sommige titels worden gratis aangeboden), op een Kindle. Maar Amazon is ook helemaal niet duur, de e-boeken.
Nogmaals, ik betaal bij lange na geen 10 euro voor ebooks, in principe betaal ik nooit meer dan 7 euro, anders ga ik ook voor paperback. Naast bol.com kan je ook de Kindle-app installeren (nog gratis ook) en daar vele gratis boeken lezen, regelmatig aanbiedingen van nieuwe boeken voor 99 cent. Wattpad, gratis lezen en je steunt nieuwe/onbekende schrijvers. Elly's choice, bliyoo, bibliotheek om nog maar wat opties te noemen. Ik vind dat er echt geen excuus bestaat voor illegaal downloaden, er zijn meer dan genoeg opties. Los van het feit dat je schrijver recht heeft om betaald te krijgen voor zijn of haar werk, moet je niet vergeten dat uitgevers ook inkomsten nodig hebben om rechten over nieuwe boeken te kunnen aankopen.