bij echo van 7,2 naar 6,0 teruggezet

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door piesofkeekje, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piesofkeekje

piesofkeekje Niet meer actief

Gisteren heb ik mijn tweede echo gehad met 7w2d (banner klopt niet, is op basis van elm) Kleine had een mooie krachtige hartslag maar met meten kwam ze uit op 6 weken net.....
    Nu maak ik me grote zorgen want dat zou betekenen dat ik op 5dpo een positieve test had wat natuurlijk niet kan. Wel had ik een week voor nod 2 dagen bloedverlies, mgl eisprong. Dan zou ik 10 dpo positief getest hebben en gisteren 6w4d zijn.

Nu mag ik pas over 4 weken terug komen omdat ik dus al 2 echo's gehaast heb en de volgende de termijn echo is,

ben zo bang dat het niet goed zit maat aan de andere kant klopte het hartje zo goed, kan het vruchtje niet verkeerd hebben gelegen ofzo?

pfff heb je een kloppend hartje gezien en dan zit je alsnog in de stress:)

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Allebei mijn kinderen waren volgens de echo verwekt toen mijn man al 10 dagen in het buitenland was... Echo's kloppen niet altijd. Soms gaat er tijd overheen tussen bevruchting en innesteling.

3. piesofkeekje

Dat weet ik maar dan had Ik toch niet zo vroeg positief kunnen testen?

4. Hyper

Hyper Bekend lid

30 dec 2012
    513
    0
    0
    Ze bepalen aan de hand van mm hoe 'oud' het kindje is. Bij een mm meer of minder maakt het al een paar dagen uit. Ik ken verschillende mensen die bij de eerst echo een week terug werden gezet om vervolgens weer een week vooruit gezet te worden.

Het blijft afwachten hoe het zal verlopen, maar een kloppend hartje is al een ding

5. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Een krachtige hartslag en een goede groei zegt veel meer dan de grootte van de vruchtzak / vruchtje. Echt. Het gebeurt heel vaak dat mensen worden teruggezet, en soms krijg je later weer een week cadeau. Had ik ook. De groei is niet zo keurig volgens de curve in het begin, in tegenstelling tot wat sommige experts denken.

6. piesofkeekje

Bedankt voor de reacties, geeft weer hoop. Vruchtje was 4, 3mm nu maar twijfel echt of dat wel klopt, kan ze ook een verkeerde vergroting ofzo gebruikt hebben of is dat dom:(

7. smashbox

smashbox Actief lid

29 jul 2013
    220
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wist niet dat het kon maar aan de ene kant wel logisch dat het niet altijd klopt. Kindjes zijn uniek net als hun groei. 4.3mm met 6 of 7 weken vind ik groot mijn kindje was 4.54 mm met 11 weken.

8. piesofkeekje

Bedoel je niet 4,54 cm?

9. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113
    Hier was de kleine met 6.1 weken 0.5cm dus die 6 weken kunnen kloppen

10. piesofkeekje

Dan heb ik 5dpo positief getest:( Of het zit niet goed.......

11. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113
    Ik heb al heel vaak gehoord dat ze iemand eerst een week terug zetten om vervolgens weer een week vooruit te zetten
    jullie beebje had een mooi kloppend hartje dus dat is een goed teken.
    vertrouwen hebben dat het goed zit ;)
    Kan je het nou echt niet van je afzetten... dan gewoon de vk bellen, daar zijn ze voor ;)

12. piesofkeekje

dankje, doet goed! Heb weer klein beetje vertrouwen, heb teruggezocht bij middelste en daar had ik 10dpo ook positieve test, als dat nu weer zo was, was ik gisteren 6w5d, wellicht dat dat verschil moeilijk te zien is? Ga sowieso morgen bellen voor echo zaterdag en heb savonds intake vk, zal het dan ook bespreken.
    thanx:)

13. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik ben in 2 termijn echo's ook totaal 13 dagen terug gezet. Zegt niet zoveel dus. Laatste keer bij pretecho zou ik 7 dagen verder zijn. Ene baby groeit nou eenmaal harder dan de anderen. Daarbij gaat het om millimeter werk. Als de echoscopist 1 mm anders meet dan kan de baby ineens een paar dagen ouder of jonger zijn.

14. Kristelo

Kristelo Actief lid

15 mei 2013
    308
    1
    16
    NULL
    Ik heb positief getest met een hcg van 19 terwijl volgens de bijsluiter de test pas positief geeft bij minimum 25 hcg.. Was een digitale en er stond duidelijk 1-2

Niet teveel stressen, slecht voor je kindje

15. piesofkeekje

I know, ik probeer het;)

ik had als dit achteraf klopt op 11dpo digitaal 2-3....

16. Kristelo

Kristelo Actief lid

15 mei 2013
    308
    1
    16
    NULL
    Goh ja 2-3 is best snel dan, maar ik zou met echt geen zorgen maken,
    Mijn kindje was op 6 weken, 0,4 mm
    Sommigen hier het hunne al 0,5 en 0,6 lees ik, terwijl ik verleden week plots 3 dagen vooruit ben gezet omdat ie zo zen groeispurt had gekregen, was nu plots al 6,5 cm :) ik heb ook super veel schrik gehad, zelfs gisteren nog toen ik plots gigantische steken in mijn zij kreeg, bleken het groeipijnen te zijn, ik probeer het van me af te zetten en genieten van elk moment

Als snap ik je wel, eigenlijk moesten ze echos voor de 8 weken gewoon verbieden, iedereen hier met schrik heeft een echo op 6 weken gehad, sommigen nog vroeger(ik ook) en het zorgt enkel voor stress...
    De ene ziet enkel een lege vruchtzak met 6 weken en plots op 8 weken toch een kindje

Eigenlijk maken die echos ons gewoon veel meer ongerust
    Beetje vertrouwen op je eigen lichaam :) al zijn die 12 weken echt langzaam, en dan gaat t plots snel, deze week is voor mij omgevlogen en de vorige waren zoooo traag :D

17. piesofkeekje

Ik ga mijn best doen het wat meer van me af te zetten, ben wel blij dat ik morgen naar vk kan, ze heeft wel geen echoapp. maar kon gisteren bij de echo mijn verhaal helemaal niet kwijt, erg frustrerend!

18. IJsthee

IJsthee Bekend lid

23 feb 2014
    711
    0
    0
    Hier was het ook een groot verschil, eerst terug gezet wat volgens mij dus echt niet kon, zat ook helemaal te rekenen, bij de termijnecho weer een week erbij. Maak je geen zorgen, een echo met kloppend hartje zegt op deze termijn echt veel meer!

19. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Hier ook teruggezet en dan volgens de nieuwe datum op 7 DPO positief getest. Zou theoretisch ook niet kunnen... Maar er ligt hier toch echt een prachtig jongetje naast me <3 Probeer te ontspannen (I know, heel lastig)!

20. piesofkeekje

Klinkt goed, fijn deze positieve berichten! Het is een lastige week en de hormonen maken het niet makkelijker, hoop zaterdag meer te weten:)

Deel Deze Pagina