Hoe maak ik mijn ramen streeploos schoon?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweekids, 30 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik word echt gek, ik ben tegenwoordig iedere 2 weken de ramen aan het lappen terwijl mijn moeder en andere mensen het echt 4 x per jaar doen en het er nog beter uitziet als bij mij.
    Hoe doe ik het?

Ik spuit de ramen in met glasreiniger, ga er met een natte spons overheen en trek de trekker recht naar beneden, dat van links naar rechts heb ik niet onder de knie. En toch worden mijn ramen niet schoner alleen maar viezer. Bestaan er geen doeken die je eroverheen doet en klaar?

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    nawrijven met een krant, werkt perfect.

3. Imensa

Imensa Niet meer actief

Gooi altijd uien in het water

4. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    De kärcher aanschaffen! Of alles met een vochtige zeem nadoen. Of een gepelde ui in je water doen.

5. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Hier doet mijn vriend het altijd. Hij zeept de ramen eerst in met een sopje met allesreiniger en maakt dat schoon met de trekker. Daarna met een met een doekje door een sopje met sipritus weer over de ramen en dat met een trekker schoonmaken. De enige reden waarom het bij ons niet streeploos is, is omdat hij niet goed met de trekker om kan gaan. Maar anders zijn ze streeploos....:D

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik heb ook een flexibele trekker dat zal ook wel niet horen :p

7. Imensa

Imensa Niet meer actief

Glasreiniger laat ook strepen achter. En een blauwe gloed.

8. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Dit. Wel even een rot klusje maar het werkt echt!

9. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Niet met glasreiniger doen! Rotzooi is het..

En ja, die doeken bestaan: Jemako.
    Ik wil nooit meer anders!

10. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Iedereen vind die karcher zo ideaal dus ik heb em.ook.aangeschaft. Heb nog nooit zoveel.strepen gehad

11. Koon

Koon Niet meer actief

Ik gebruik alleen allesreiniger. En investeren in een goede trekker, daar valt of staat het mee vind ik.

12. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

ramen wassen met afwasmiddel

13. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik heb al tijd 2 emmertjes: 1 met water en schoonmaakazijn en een emmertje met alleen water. In het emmertje met schoonmaakazijn heb ik een doekje waarmee ik het ergste vuil van de ramen haal en waar ik de kozijnen mee schoonmaak.
    In het emmertje met alleen water heb ik het speciale doekje voor op de wisser. Daarmee maak ik echt het glas schoon. Met de trekker haal ik het meeste water van het raam en dan het hele raam drogen met een schone theedoek.

Gebruik in geen geval glasreiniger enzo meer.

14. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Ik heb doeken van Optidee. Je hebt alleen een emmertje water nodig en 1 doek om mee schoon te maken en 1 om droog te maken. Streeploos en geen geknoei.

15. pioenroos26

pioenroos26 Niet meer actief

Emmer water zonder schoonmaakmiddel of wat dan ook.. 2 microvezel doekjes(die niet met wasverzachter gewassen zijn)
    1 doekje nat maken en je raam wassen met andere doekje droog maken werkt SUPER daar heb je geen dure doeken van jemako etc voor nodig.
    Ik gebruik ze altijd van de action... ramen zemen is zo super om te doen en heeel goed kop

16. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Schoonmaakazijn!

17. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik doe altijd schoonmaakazijn (met eucalyptus geur) in een emmer met warm water. Een (halve) ui erin, en je ramen worden echt super super schoon! Zonder strepen/vlekken/waas ofzo.

18. MvM1984

MvM1984 Bekend lid

27 jan 2011
    810
    1
    18
    Ik had precies hetzelfde probleem en er ook nooit zin in. Tot ik op omaweetraad een tip zag: emmer met doormidden gesneden ui, schoonmaakazijn en een drupje afwasmiddel, en water natuurlijk ;)
    Dan de ergste vlekjes met een schuursponje en daarna met een microvezeldoek. En het drogen doe ik met een hydrofieldoek. Deze laat geen pluisjes na.

19. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Hier ook echt er komt NOOIT meer iets anders in huis om ramen te wassen. pERFECT! Ramen wassen is gepiept in een mum van tijd en zoooooo simpel.

20. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Inderdaad een ui en nawrijven met een krant.

Ik zelf doe het vaak gewoon met een sopje met afwasmiddel.
    Soppen met een spons, trekker erover heen.
    De trekker houd ik goed droog tussen het trekken door, met een droge theedoek.
    Met die theedoek doe ik ook de randen af.
    Heb de trekker van Vileda, bij de Blokker vandaan. Prima ding vind ik.

Je hebt inderdaad verschillende soorten doeken, maar dat vind ik zelf niet nodig.

Deel Deze Pagina