De baby pas ongeveer vanaf 21 weken kan horen? De meeste mensen gebruiken het voor de 21 weken best vaak. Maar die geluidsgolven hoort hij dan toch helemaal niet?
Ik probeer 1x per week.. Maar deze week 2x omdat ik gevallen was. Vandaag dus, en ik maakte me zorgen Ik kon het hartje ook niet vinde en toen ik het vond na 20 minuten zwom het elke keer weg.. Nu maak ik me zorgen dat dit schadelijk was geweest?
Onderzoek naar gedaan. Kindjes ervaren de trillingen als zeer irritant. Echt schadelijk is nooit 100% bewezen (zijn alleen aanwijzingen voor), maar dus wel oppassen ermee. Veel ukkies kruipen er zelfs voor weg (dan hoor je hartslag heel even en dan is het weg).
Ja dat had ik dus ook... Ik hoorde hem en was die weer weg.. Na een 20 min zoeke was die elke keer weer verdwenen...... Ooow wat voel ik me nu rot. Ik had met 11 weken ook een halfuurtje gezocht en de afgelopen weken 1x per week hooguit 5/10 min.. Zou mn kindje nu schade hebben opgelopen?
20 minuten vind ik dan ook wel erg lang. Wij hebben ook een angelsound, maar tot nu toe niet extreem gebruikt. Meestal 1x in de 2 weken.. nou voel ik ons meisje ook al sinds 16 wk dus de bevestiging dat ze er nog is heb ik regelmatig. Daarbij als je valt, snap het wel, maar je hoeft je niet zo snel zorgen te maken. Je kindje zit goed in het vruchtwater en word voldoende beschermd. Tenzij je natuurlijk een hele harde kletter op je buik maakt of iets in je buik krijgt.. Verder raad ik je toch aan dat ding zo weinig mogelijk te gebruiken. Kun je hem na 5 min niet vinden, leg je dat ding weg. Het is niet zo gek dat de kleine wegzwemt als je hem er zo lang op houd. De kleine vind het niet zo leuk.
Ja echt stom maar ik kon hem niet vinden vandaar ik zo lang gezocht had. En toen ik hem had gevonden zwom hij elke keer weg dus toen had ik hem ook uitgezet
Euhm.... Nee.... Ik vind het erg overtrokken allemaal. OkƩ, ze vinden de trillingen misschien niet leuk, maar ik geloof echt niet dat het schadelijk is voor je baby. Ik heb er een op aanraden van mijn vk, die zou dat echt niet aanraden als het niet goed zou zijn.
Het zijn toch niet eens trillingen maar gewoon een zeer versterkte microfoon? Zou me er echt absoluut niet druk om maken.. Het is geen echoapparaat ofzo he..
Een echo apparaat heeft veel sterkere golven.. Kan volgens mij echt geen kwaad hoor anders verkopen ze die dingen niet overal! Gewoon niet te vaak gebruiken en niet te lang per keer
Op internet staat wat anders. Dat 1 min met de doptone gelijk staat aan 30 min echo... De stralingen van de doptone zijn vele malen sterker
Weet ik niet meer precies, is alweer ruim twee jaar geleden. Maar weet wel dat als ik dat nodig vond hem iedere dag mocht gebruiken. Het risico is alleen wel dat je in paniek kan raken wanneer je het hartje niet kan vinden, dat is de reden waarom vk's ze vaak afraden
Sigaretten Drank Wiet Fastfood Zomaar vier voorbeelden van dingen die overal verkocht worden maar met de beste wil van de wereld niet "goed"genoemd kunnen worden. Kulargument dus. Maar ik denk wel dat als je alles met mate gebruikt, inclusief angelsound, het echt geen permanente schade ofzo aanricht. Niet te lang, niet te vaak dus.
Klopt. Echo is minder 'schadelijk' dan Doppler. Zijn andere golven. DaRom bij vk ook meestal geen Doppler voor de 12 weken, maar wel hartje via echo. Toch denk ik dat je echt wel wat vaker dan twee keer 20 minuten moet luisteren voor het echt kwaad kan. Denk niet dat het zo'n vaart zal lopen. Voortaan gewoon iets minder lang.
Mijn vk'n hebben nooit afgeraden hem te gebruiken. Als ik wilde kon het gewoon dagelijks. Heb zelf trouwens ook nooit gemerkt dat het kindje 'wegtrok' van het ding: hier leken ze er juist gek op haha. Geloof er ook niet zo in dat het schadelijk is. En om je er nu druk om te maken dat je een aantal keer langer geluisterd/gezocht hebt, heeft natuurlijk helemaal geen zin meer. Maar dat weet je zelf ook wel natuurlijk
Sorry maar, versterkte microfoon? Ik ben geen wetenschapper dus ik zou geen uiteenzetting kunnen geven over de werking van het Doppler effect, maar dat dat iets anders is dan 'een sterke microfoon' is toch wel vrij algemeen bekend dacht ik
Er zijn hele tegen stijdige berichten over.. Ik heb mn verloskundige maar even gebelt en gevraagd. Ze werd overgens wel boos omdat ik het 06 nmr belde.. Dat is het nmr van de dienstdoende verloskundige. Maarja als ik op het vaste nmr moet bellen moetnik wachte tot maandag.. Beetje dom dat als je vragen hebt je gewoon een weekend met die vraag moet rondlopen terwijl er iemand werkt. Maargoed ze zei dat ik het niet meer moest doen en vanaf nu hooguit 1x per week mag gebruiken