Zwanger, maar weet niet wat ik moet doen.

Discussion in 'Zwangerschap' started by marockaasje, May 14, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marockaasje

Oct 20, 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben een meisje van 18.
    Ik ging met me vriend 6 maanden toen werd ik zwanger.
    Hij wou het kindje niet vanwegen zijn geloof ( moslim ) wat ik zelf ook ben.
    Zijn ouders zijn heel streng en die mogen er niet achterkomen, dus liep hij weg.
    Ik moest het kindje weghalen van hem, maar ik wou het niet.
    Lange tijd alleen..
    Ik ben 33 weken zwanger en hij komt terug.
    Een meisje die ik niet eens ken voegde me toe en had geregelt dat hij contact met me zocht. Wat er precies achter zit weet ik niet.
    Ik heb al 2 maanden een naam in gedachten voor mijn dochtertje.
    Maar hij is er niet mee eens, dus wil hij gaan bepalen welke naam.
    Ik dacht oke ik vind het goed ik was blij dat hij terug was.
    Ik heb dagen gehuild omdat ik die naam wou geven aan mijn dochtertje.
    Steeds zij ik toch oke we kiezen er een samen.
    Hij wilt het kindje erkennen dus krijgt het ook zijn achternaam.
    Ik heb rare gevoelens.
    Ik kan niet meer verliefd op hem worden.
    Ik haat hem eigelijk.
    Sinds hij terug is heb ik alleen maar stress ik kan niet meer goed nadenken en ik slaap slecht.
    Ik ben nu 35 weken zwanger.
    Ik weet niet goed wat ik moet doen.
    Ik gun mijn dochtertje niet zo'n slechte vader.
    Hij denkt omdat hij terug is even alles te kunnen bepalen.
    Wat moet ik nou doen?

2. marockaasje

Oct 20, 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben een meisje van 18.
    Ik ging met me vriend 6 maanden toen werd ik zwanger.
    Hij wou het kindje niet vanwegen zijn geloof ( moslim ) wat ik zelf ook ben.
    Zijn ouders zijn heel streng en die mogen er niet achterkomen, dus liep hij weg.
    Ik moest het kindje weghalen van hem, maar ik wou het niet.
    Lange tijd alleen..
    Ik ben 33 weken zwanger en hij komt terug.
    Een meisje die ik niet eens ken voegde me toe en had geregelt dat hij contact met me zocht. Wat er precies achter zit weet ik niet.
    Ik heb al 2 maanden een naam in gedachten voor mijn dochtertje.
    Maar hij is er niet mee eens, dus wil hij gaan bepalen welke naam.
    Ik dacht oke ik vind het goed ik was blij dat hij terug was.
    Ik heb dagen gehuild omdat ik die naam wou geven aan mijn dochtertje.
    Steeds zij ik toch oke we kiezen er een samen.
    Hij wilt het kindje erkennen dus krijgt het ook zijn achternaam.
    Ik heb rare gevoelens.
    Ik kan niet meer verliefd op hem worden.
    Ik haat hem eigelijk.
    Sinds hij terug is heb ik alleen maar stress ik kan niet meer goed nadenken en ik slaap slecht.
    Ik ben nu 35 weken zwanger.
    Ik weet niet goed wat ik moet doen.
    Ik gun mijn dochtertje niet zo'n slechte vader.
    Hij denkt omdat hij terug is even alles te kunnen bepalen.
    Wat moet ik nou doen?

3. wensmamaa

wensmamaa Actief lid

Jun 1, 2012
    140
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een verhaal.
    Volg je gevoel!!

4. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

Feb 8, 2013
    1,031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Persoonlijk zou ik het wel weten maar het is jouw beslissing. Het enige wat ik je kan zeggen is ga op je gevoel af. Het is een hele moeilijke situatie. Sterkte meid.

5. Strandbal

Strandbal VIP lid

May 3, 2013
    8,890
    3,414
    113
    Als ik dit zo hoor zal ik toch oppassen voordat je hem als vader laat erkennen. En zeker niet alles door hem laten bepalen!
    Weten je ouders dat je zwanger bent? Kan je met iemand erover praten, of krijg je hulp?
    Hele lastige situatie

6. marockaasje

Oct 20, 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, inderdaad.
    Ik ga er goed overnadenken of ik hem mijn kindje laat erkennen.
    Ja mijn ouders weten er van.
    Ik begin zelf ook een beetje depressief te worden.
    Eerder als mijn kindje schopte krijg ik een verliefd gevoel.
    Nu ga ik er niet eens meer op in.
    Ik maak me zorgen over me zelf.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wegwezen en voor je kind kiezen.

8. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,027
    3,840
    113
    Female
    Thuis
    Als je je zorgen maakt over jezelf is het misschien een idee dit te bespreken met je verloskundige of huisarts, zij kunnen in ieder geval herkennen wanneer je in een PND dreigt te belanden, want zo te lezen heb je helaas heel wat te verduren.

Als de vader van je dochter zijn kind wil erkennen, kan dat altijd nog, ook als ze al lang geboren is. Het enige is dan dat ze jouw achternaam heeft op de geboorteakte, ook als ze later alsnog zijn achternaam zou krijgen. Je kunt dus rustig kijken of hij zich in de toekomst als een door jou geschikt bevonden vader opstelt, dan kan hij op dat moment alsnog je dochter erkennen.

Sterkte.

9. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

Aug 2, 2012
    1,613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Hey meid rot situatie! Maar ik had hem er niet meer in gelaten!
    Vaak denken mannen dat ze alles maar even kunnen bepalen maar waar is hij geweest? Heeft hij je financiele steun gegeven?? Heeft hij maar dan ook een klein dingetje laten merken dat het om zijn kindje gaat?
    Sommige mannen willen vaak erkenning zodat ze macht hebben op jou, rechten en het gaat vaak om het HEBBEN van het kind en niet omdat hij er me gevoel bij zit..
    Sorry meid ik ben heel hard hierin geworden, vader van mijn dochter dacht dit ook en zo een man als vader wil je niet.
    Luister naar je gevoel meis!!

10. Chilleke

Chilleke VIP lid

Jan 21, 2010
    10,869
    1
    36
    Female
    Verpleegkundige
    Brabant
    Moeilijk hoor!
    Maar ik zou het wel weten! Mijn gekozen naam en mijn achternaam... Dan had hij er heel de zwangerschap maar voor je moeten zijn! En...
    Als hij jou en je kleine echt terug wilt... Is dat nu eenmaal de consequentie... Sterkte!

11. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

Jul 10, 2012
    1,715
    0
    36
    Kies voor jezelf en je kleine meisje! Je hebt geen man nodig die je laat stikken als het hem even niet uitkomt...! Als je er zelf al ongelukkig van word, is geen goed teken... Dat verdien jij niet en je kleintje ook niet...

12. UmmAbderrahman

UmmAbderrahman Bekend lid

Oct 4, 2012
    944
    0
    0
    Ik zou je graag vanuit Islamitisch oogpunt willen adviseren aangezien je aangeeft ook Moslim te zijn. Maar ik weet niet of dat toegestaan is op het forum. Dat hij afstand nam van jou en het kindje heeft niks met het geloof te maken, hij had immers ook het lef om seks met je te hebben voor het huwelijk. Ik raad je nu aan om voor je kindje te kiezen en te genieten van haar en van je zwangerschap. Ik weet niet of jullie het geloof praktiseren maar zo wel dan zeg ik keer je tot God en kijk of je daar je rust in kan vinden

13. springxsummer

springxsummer Niet meer actief

Mee eens. Belang van jou en je dochter staan voorop.

14. mappel

mappel Niet meer actief

meisje, je hebt ALTIJD een keuze. Ik zeg niet dat dat makkelijk is, maar jij kan kiezen en daar de verantwoordelijkheid voordragen

15. Janna

Janna Fanatiek lid

Allereerst: Niet laten erkennen. Je dochter de naam geven die jij zo mooi vindt.

Laat hem minstens (!) het eerste half jaar na de geboorte maar eens bewijzen wat voor vader hij voor jullie dochter wil zijn, dan kan hij daarna altijd nog erkennen. De naam zul je dan niet meer veranderen. Tja, dat is de consequentie van zijn gedrag. Hij wilde dat je het kind weg zou halen (alsof dat mag volgens jullie geloof!) en heeft jou laten barsten. Daarmee heeft hij mijns inziens ook het recht opgegeven om zomaar allerlei beslissingen te nemen. Dat moet hij eerst weer terug verdienen, door jouw vertrouwen weer te winnen.

Laat het alsjeblieft niet ZIJN keuze zijn of jullie weer samen een relatie krijgen, omdat ie nu toevallig terug is. Laat het JOUW keuze zijn en alleen als jij weer vertrouwen in hem hebt dat hij deze keer bij jullie zal blijven en een goede man en vader zal zijn.

16. Amethist

Amethist Niet meer actief

Dit dus!

17. Yaraa

Yaraa Actief lid

May 3, 2013
    289
    1
    16
    Female
    Zoetermeer
    Ik sluit mij hierbij aan.

18. Nicole85

Nicole85 Actief lid

Jan 23, 2009
    315
    1
    18
    Ik zag je topic ook al bij de andere zwanger zijn, staan.

Ik denk dat je zelf eigenlijk wel weet wat je wil, je zoekt alleen bevestiging. Die heb je niet nodig.... Je moet heel sterk zijn wil je weg gaan/ blijven bij die man. Hij toont weinig respect voor je als hij de naam wil kiezen en hij erkenning wil.... Ik zou hier sowieso mee wachten, je weet niet wat voor gevolgen het heeft, je kan dit nog altijd later doen....

Je zegt ook dat je je zorgen maakt over jezelf, bespreek dit met je huisarts of iemand anders die je in vertrouwen neemt....

De keuze is aan jou en alleen jij kan die maken, het enige advies wat ik kan geven is denk aan jezelf en aan je verwachtte kindje!

Veel sterkte!

19. yvonne1

yvonne1 Actief lid

Sep 14, 2011
    189
    2
    16
    NULL
    NULL
    Als je niet getrouwd bent heb jij als moeder het ouderlijk gezag. No way dat ik dit toeliet

20. Kiekeboe4

Kiekeboe4 Niet meer actief

Wat hier veelvuldig al gezegd is: Niet doen!

Laat hem zichzelf eerst bewijzen na de bevalling. Voor hetzelfde geld is hij daarna weer plots weg (want hij heeft je al één keer eerder in de steek gelaten) en zit jij met de gebakken peren. Zijn naam, zijn achternaam en hij heeft wanneer hij weer een ingeving krijgt en meent terug te komen ook nog een boel recht.

Geef je baby jouw naam en achternaam en probeer samen een leventje op te bouwen. Of hij daar deel van wilt uit gaan maken met de situatie hoe die gaat worden is zijn keuze en dan zul je zien of die echt van jou/jullie houdt. Want als het goed is wilt hij dan alsnog heel graag bij zijn gezinnetje zijn. Zo niet, dan weet je genoeg en heb je alsnog de juiste beslissing gemaakt.

Wellicht als je het heel moeilijk hebt kun je eens kijken op de site van FIOM.

Hopelijk maak je voor jou een juiste beslissing en denk hierbij altijd aan je kindje.

Share This Page