urineverlies,erg vervelend en genant!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Jee, Jun 8, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jee

Jee Bekend lid

Aug 17, 2006
    666
    0
    0
    Hallo allemaal!Ik zit met een probleempje.Ik hoest de longen uit mijn lijf,maar heb dan ook steeds last van wat urineverlies of meer witverlies :oops: .Echt zo vervelend!Lijkt wel ofdat ik dan in mijn broek plas! :confused: Wat kan ik hier tegen doen?Heb trouwens nog niet veel last gehad van dat ik veel moet plassen,maar sinds deze week kan ik wel nonstop naar de wc lopen.Vooral 's avonds.Dan denk ik weleens dat ik net zo goed op de wc kan blijven slapen... :cry:
    Helppppp!

2. Tamar

Tamar Fanatiek lid

Nov 11, 2005
    1,738
    0
    0
    De bekkenbodem spier trainen......

Suc6, verder kan je er niet zoveel mee

3. stiekel

stiekel Bekend lid

hoi hoi

ik gebruik gewoon inlegkruisjes,want ook ik heb veel last van witte afscheiding.
    het is gewoon heel vervelend maar meer kun je inderdaad niet doen volgens mij

groetjes sandra

4. Jee

Jee Bekend lid

Aug 17, 2006
    666
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties!Hoe kan je je bekkenbodemspieren het beste trainen,Tamar?

5. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    Streepjesplassen ;)
    Probeer je plas op te houden, ontspan dan weer en laat het weer gaan.
    Dat gevoel moet je hebben.

Het kan dus idd. urine zijn, dan moet je je bekkenbodemspieren trainen. Maar het kan ook zijn dat het veel afscheiding is, daar heb je rond deze tijd enorm veel last van.

6. Tamar

Tamar Fanatiek lid

Nov 11, 2005
    1,738
    0
    0
    Is misschien en beetje moeilijk uit te leggen, maar je moet het vna onderen intrekken en een aantal tellen vast houden en weer langzaam loslaten. Dit kan je opbouwen door steeds langer vast te houden.
    Ook op de zwangerschapsgym besteden ze hier aandacht aan.

Ik moet wel zeggen, dat ik braaf de oefeningen doe maar dat het nog steeds wel gebeurt hoor!

Suc6

7. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Pas wel op dat je werkelijk je bekkenbodem traint en niet je buikspieren. Dus echt van onderen aanspannen en niet vanuit je buik.

8. Jee

Jee Bekend lid

Aug 17, 2006
    666
    0
    0
    Nou meiden,ik ga mijn best doen! ;)

9. Passoatje

Passoatje Actief lid

Aug 20, 2006
    318
    0
    0
    Sint-Truiden
    ik heb net het zelfde!
    ik word er gek van :)
    dan kom ik net van't wc en dan kan ik al meteen terug lopen! hihi maarja dat moeten we er allemaal maar bijnemen , we krijgen binne een paar maanden toch iets moois in de plaats:)

10. Ready

Ready Actief lid

Oct 31, 2006
    265
    0
    0
    Dit moet je dus nooit doen! Althans, niet als je echt aan het plassen bent.

Dan maak je de spieren die je blaas dichthouden in de war en bovendien blijft er dan vaak wat urine achter in je blaas, waardoor je weer blaasontsteking kan krijgen.

Je bekkenbodem kan je trainen door te doen ALSOF je je plas ophoudt, maar je moet nooit werkelijk halverwege het plassen dit oefenen.

Maar ik vrees dat er gewoon niet zoveel aan te doen is, als je niest/hoest dan beweegt je middenrif omlaag en daaronder zit nu eenmaal meer massa nu. Die drukt dan weer tegen je blaas. Na de zwangerschap is de kans groot dat het over is.

Share This Page