bah

Discussie in 'De lounge' gestart door kleintjen, 2 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintjen

kleintjen Lid

15 sep 2013
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien stel ik me aan,
    zeg het dan maar aub maar ik vind het gewoon beetje smerig, en ja, ik ben qua hygienie af en toe ook wat 'voorzichtig'. En ik weet dat dit de laatste weken/maanden erger is geworden dus ik overweeg nu ook zeker om hulp te gaan zoeken.

Gisteren had ik een BBQ bij familie, omdat ik afgelopen weekend jarig was liet ik aan mijn oma mijn nieuwe horloge en armbandje zien. Ondertussen was ze net de kip en het gehak aan het kruiden of een of andere combinatie aan het maken (met haar handen, dat vind ik al vies maar oké dat moet ze zelf weten) maar ze wilde zo graag mijn cadeautjes van dichtbij bekijken dat ze haar handen even aan keukenrolletje af deed en mijn horloge en armbandje vast pakte.

Ik stond letterlijk gewoon verstijfd...voor dat ik iets kon zeggen had ze mijn spullen vast.
    Gadsie, ik dacht lekker meteen alles onder de bacterieen. Ik heb ze terug in het doosje gedaan en ik durf ze nu gewoon niet meer aan te doen.
    Even rauwe kip bacteriën aan keukenrol afvegen lost niks op, daarnaast is het ook gewoon vies, vettig...
    Gelukkig zijn mijn sieraden niet vettig nu ofzo, maar toch wil ik ze schoonmaken, ofja in mijn hoofd 'de bacterieen van die rauwe kip' eraf halen...

is dit onzin?
    moet ik mijn horloge en armbandje gewoon weer aan doen?
    Of hoe kan ik ze een beetje 'schoonmaken'? Water en zeep is gewoon geen optie...
    Ellendig zulke gedachten, ik merk dat het nu nog niet alles beheerst omdat ik nu gewoon mijn nieuwe spullen vermijd en het dan voor mijn gevoel goed is, maar ja dat is natuurlijk echt geen oplossing.

2. wolffje

wolffje Fanatiek lid

7 apr 2013
    1.320
    0
    36
    zwanger worden
    omg. zwolle
    schoonmaken met water en afwasmiddel laten drogen en omdoen

3. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Je horloge en armband zou ik gewoon even schoonmaken met zo'n hygienisch doekje (Glorix bijvoorbeeld).

Verder is rauwe kip ook niet goed natuurlijk en ze had beter even haar handen kunnen wassen voor ze aan jouw sieraden zou zitten.

Maar jouw gedachten zijn denk ik ook niet helemaal normaal en kun je misschien wel in de richting van smetvrees noemen. ik zou er wel hulp voor zoeken, even een afspraak bij je huisarts plannen.

succes ermee.

EDIT: gezien je vorige topic erbij, zou ik helemaal hulp gaan zoeken.

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wat hierboven wordt gezegd... enne het lijkt me inderdaad wel verstandig dat je hulp gaat zoeken ;) In mijn ogen is dit lichtelijk overdreven, maar ik drink ook karnemelk die een week over de datum is :D

5. Imensa

Imensa Niet meer actief

Dit

6. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Je stelt je niet aan je hebt smetvrees.

Maak het horloge en armbandje schoon met water en zeep en je zult zien dat er niks gebeurd.
    Misschien makkelijker gezegd dan gedaan maar stel jezelf die uitdaging. Ik heb heel lang tegen smetvrees aangezeten en op een gegeven ogenblik was ik dat zat. Toen heb ik de knop omgezet en dingen gewoon vastgepakt, minder gepoetst etc. Toen ik zag dat niemand er ziek van werd ging het snel beter.

7. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Dit klinkt echt een beetje als smetvrees. Het lijkt me dan ook goed als je eens gaat kijken of je daar wellicht professionele hulp bij kunt gebruiken. Ik had het zelf gewoon even onder de kraan afgespoeld en er daarna niet meer aan gedacht.

8. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Serieus? Ja dat lijkt me smetvrees..

9. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ik heb dan wel geen smetvrees, maar zoiets zou ik ook vies vinden. Misschien met alcohol ontsmetten ofzo?

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.583
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Klinkt inderdaad als smetvrees.
    Ik heb er zelf ook weleens last van.
    Ik zou het armbandje gewoon even afdoen met een iets vochtig doekje en dan gewoon omdoen.
    Bacterien zitten immers overal.

11. kleintjen

kleintjen Lid

15 sep 2013
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks voor de adviezen en inderdaad, dit gaat zo langzamerhand de verkeerde kant op dus ik ga er hulp voor zoeken.
    Bedenk me net dat mijn oma vroeger 15 jaar verpleegkundige is geweest, dan zou je toch wel moeten weten wat rauwe kip in feite voor 'gevaren' heeft... haha, apart!

12. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Dat lijkt me ook echt goor! Ik ben ook snel vies van rauw vlees. Vorige week was ik op de markt bij de kipkraam. Eerst pakte ze met haar handen een grillworst en daarna met haar blote handen kipfiletjes. Dat doet ze dus de hele dag met blote handen. Heerlijke salmonella handen :$ Daarna wilde ze mn dochtertje nog een plakje worst aanbieden. Gelukkig is mijn dochtertje nog te jong.

13. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Gelukkig ga je hulp zoeken. Het is niet fris wat ze gedaan heeft, maar ziek word je er heus niet van...je likt je horloge toch niet af...;)

Bovendien, niet in elke kip zit salmonella...

Gewoon even met een doekje erover heen als jij je daar goed bij voelt, dan gewoon om doen!!

14. dekilene

dekilene Niet meer actief

Ik zou hetzelfde reageren als jou:)

15. Metire

Metire Niet meer actief

Ik heb geen smetvrees maar dat zou ik toch ook wel vies vinden.. gewoon even afwassen en goed afdrogen is genoeg om het schoon te maken hoor! :)

16. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ik zou het ook smerig vinden, maar ik zou me er ook geen zorgen om maken en gewoon mijn sieraden wassen en drogen...

17. Yanna

Yanna Actief lid

7 aug 2013
    295
    6
    18
    Hoe en waar ga je hulp zoeken?

Ik vind het eerlijk gezegd helemaal niet overdreven. Maar misschien zit ik dan ook wel tegen smetvrees aan :D
    Als ik jou was zou ik nu ook echt 'iets zien' op die sieraden totdat ik het zou hebben schoongemaakt.

18. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik zou het ook vies vinden, maar het niet meer omdoen vind ik wel overdreven. Goed schoonmaken doet wonderen :p

19. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Hahaha are you for real ? Meid kom op doe normaal zeg hahaahh ik lig in een deuk, doe gewoon nat doekje overheen en maak je niet zo druk..volgens mij heb je echt therapie nodig, gezien je topics

20. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik heb geen smetvrees en ik zou ook nietzo blij van die kipvingers zijn geworden. Alleen zou ik er geen heel topic over starten, of discussie.
    Afvegen en verder gaan met je leven. ;)

Deel Deze Pagina