PVC vloer

Discussion in 'De lounge' started by Annie24, Oct 2, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    2,035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Voor de mensen met een PVC vloer in huis die niet van de bouwmarkt afkomt:
    - waar hebben jullie deze gekocht?
    - als je hem hebt laten leggen, ben je tevreden over de kwaliteit van de leggers?

Bedankt! :)

2. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

Aug 27, 2012
    1,071
    0
    36
    Wij hebben een pvc van Jansen totaal wonen. Super goed geholpen en heel mooi gelegd. Ze hebben eerst de vloer geëgaliseerd en toen dat droog was hebben ze de pvc stroken neergelegd.
    Ben nog nooit zo blij geweest met een vloer

3. Wam

Wam Actief lid

Dec 28, 2012
    259
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uit huissen polkadotjes? Wij hebben de vloer bij een kleine ondernemer gekocht. Ook vloer geëgaliseerd en daarna gelegd. Wij hebben de pvc-vloer op magneetzeil laten leggen, zo kun je er heel gemakkelijk een strookje uit halen mocht er toch een kras op komen. Als je gaat verhuizen kun je de hele vloer in theorie meenemen :p. Wij zijn ook erg tevreden! Ondernemer niet echt bij je in de buurt Annie24 om je hier mee te helpen..

4. Priscillalove

Sep 20, 2013
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben het gekocht bij een man die een grote verkoophal had en het ook zelf bij de mensen legde.
    Het is echt ideaal! Wij hebben geen ondervloer eronder met cement want dat is bij deze pvc echt niet nodig.
    Het sluit echt naadloos aan en het is ook nog eens heerlijk warm.

5. rums

rums Niet meer actief

Uit welke omgeving kom je? Ken ook een klein bedrijf die het hier echt super hebben gelegd!

6. Wam

Wam Actief lid

Dec 28, 2012
    259
    0
    0
    NULL
    NULL
    Egaliseren is ook alleen nodig als de vloer waar je het pvc op wilt leggen niet egaal is, heeft verder niks met het pvc zelf te maken. Wij hadden een nieuwbouwhuis en de vloer was niet egaal genoeg voor pvc, hiervoor zijn ze komen kijken. Ik vind ook dat pvc 'warm' aanvoelt :).

7. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

Mar 20, 2013
    2,583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Wij hebben pvc bij Tapijt Drive-in in Roosendaal gekocht, het moet nog gelegd worden :D

8. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

Mar 20, 2013
    2,583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Wij ebben ook een nieuwbouwhuis, maar de vloer hoefde bij ons net geegaliseerd te worden..

9. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    2,035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Ons nieuwbouwhuis wordt als het goed is begin december opgeleverd incl. vloerverwarming overal. In dit huis hebben we hout en dat bevalt ons niet. In het vorige huis hadden we laminaat en dat beviel ook niet, dus nu gaan we pvc proberen :D

Ik woon in de omgeving Rotterdam, maar kan hier vrij weinig vinden die pvc verkopen en er ook echt verstand van hebben. Ik merk hier in de omgeving dat het vooral winkels zijn die altijd laminaat/hout verkochten en er dan 'voor de leuk' 1 merk pvc bij hebben genomen ofzo.

Ik vind het niet erg om een stukje te rijden, maar wil dan wel genoeg keus hebben. We willen graag pvc tegels, dus ik had gebeld naar een winkel op iets minder dan 1 uur rijden of ze daar genoeg keus van hadden. Ja hoor, mevrouw, zat! Komen we daar hadden ze dus 1 model in 3 kleuren en stonden we na 5 minuten weer buiten ;)

10. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Wij hebben PVC in ons nieuwe huis. Nieuwbouw, we wonen er nu een maand. Super tevreden mee. We hebben het hier in Friesland bij een plaatselijke meubel/vloeren/gordijnen winkel gekocht en laten leggen. Eerst geëgaliseerd en toen de PVC erop. Wij hebben ook vloerverwarming.

Over de keuze, wij konden in deze winkel eerst niet vinden wat we wilden, in een andere wel, we hebben daar het merk en type opgeschreven en de winkel van onze keuze kon deze ook leveren.

Ik zou het trouwens niet zelf gaan leggen, het is wel wat moeilijker dan kliklaminaat.

11. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    We hebben zelf geen PVC maar wel mensen in mijn omgeving die er ervaring mee hebben, hoor er helaas vrij veel negatieve ervaringen over. Vooral dat je snel vlekken ziet en het moeilijk schoon krijgt ????

12. Aude

Aude Bekend lid

Jan 8, 2009
    776
    0
    0
    Hier ook pvc van Quickstep, ben er heel tevreden over!
    Juist heel makkelijk schoon te maken, en vlekken nee hoor.
    Voelt warmer aan en is geluiddempend. Ideaal vind ik het!

13. pankoeke

pankoeke Lid

Sep 19, 2013
    56
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben ons laten informeren over een pvc vloer. Maar ik was er zelf niet tevreden over. Deze meneer vertelde ons namelijk ook dat wanneer de zon een lange tijd op je vloer schijnt, dat de vloer dan erg zacht word en dan nog gevoeliger is voor deuken en beschadigingen.
    Ook schijnt het klik pvc een ramp te zijn.
    Mijn advies laat je bij meerdere zaken informeren en let op de dikte van het pvc.

Share This Page