ff een paar vragen over in bad en zwemmen (kindje 5maanden)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door renaatje86, 21 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Hallo!
    Mijn zoontje is nou net 5 maanden geweest en doet het super goed! Het is een actief vrolijk mannetje wat in bad weleens lastig is. In zijn babybadje past hij niet, we hebben een groot (en erg diep) bad war ik hem nu in doe. Ik heb zo'n steun waar hij is zit/ hangt wat erg handig was. Denk dat mijn zoontje er wat te zwaar voor word want wanneer hij driftig begint te spartelen in het water zakken de achterpootjes uitelkaar waardoor hij bijna kopje onder gaat. Dus nou hou ik dat steeds vast wat een beetje ten koste gaat van mijn rug. Zelfstandig zitten kan hij nog niet. Iemand goede tips?

En ik ben ff aan het kijken naar een zwembroekje ofzo voor met het mooie weer om te gaan zwemmen, moet je onder een zwembroekje ook een (zwem)luier ofzo doen en zoja dan moet natuurlijk het zwembroekje wat groter! Zalando heeft hele leuke zwembroekjes maar vind het lastig wat voor maat (hij heeft kleding maat 62-68) nou alle tips zijn welkom en alvast bedankt!!!

Groetjes Renate

2. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Misschien kun je samen met hem in bad gaan?

3. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Als je een gewoon zwembroekje doet moet daar een zwemluier onder. Ik doe de zwembroek altijd een maat groter, dus in jouw geval mt 74 omdat er dus een luier onder zit.

Wat betreft het bad: Kun je er niet met hem samen in? Dan kun je hem beter vast houden denk ik. Wij gingen vanaf een maand of 5 met onze dochter onder de douche, vonden wij wel handig maar we gaan dan wel met z'n allen dus ik douche eerst met dochter lief, dan manlief met haar terwijl ik mij afdroog, dan droog ik haar af en droogt man zichzelf af snap je;).

X

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Inderdaad samen in bad gaan..

Bij de meeste zwembaden is een zwemluier verplicht, ik heb het zwembroekje van mijn dochter een maat groter gekocht en dat gaat prima met zwemluier..

5. Lunacy

Lunacy Actief lid

14 dec 2010
    475
    0
    16
    Heey, volgens mij mag je best een wat grote maat kopen als je er een luier onderdoet! Mijn dochter kan de zwemluiers niet aan (veel te groot), terwijl ze ook maatje 62/68 heeft. Sluit totaal niet aan. Gelukkig hoeven we dat ook niet aan bij babyzwemmen, dus heb ik een broekje maat 56. :p In jouw geval zou ik toch echt 68 of 74 kopen. Ze groeien immers ook snel.

6. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Elise zit nog in haar badzitje in haar babybadje, gaat helemaal goed en het is echt wel en druktemaker, al het water ligt er aan het eind naast ;) Ze is ook zeker niet klein met haar 10 kg, dus ik weet niet wat voor zitje jij hebt maar wij hebben deze (voor 5 euro via MP)

Badzitje baby | bb-jou

7. moniqueh

moniqueh Lid

28 jan 2012
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga iedere week naar babyzwemmen. Mijn zoon heeft dan een happynappy aan.
    Happy Nappy zwemluiers

Bevalt mij prima. Staat alleen wel dat hij lekdicht is, maar dat is hij niet... Eigenlijk dus een luxe drollenvanger om het maar even plat te zeggen... ;)

8. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Ik heb wel eens samen met mijn zoon in bad gezeten maar omdat ons bad zo diep is kom ik er alleen al moeilijk uit dus dat was geen succes toen, het zitje leen ik van iemand dus geen idee waar die vandaan komt. En op zondag gaan we altijd met z'n 3én of in bad of onder de douche, maar wanneer mijn vriend aan het werk is word het lastig!

9. Mylo03

Mylo03 Actief lid

4 jan 2011
    100
    0
    16
    behalve moeder zijn werken en sporten, en leuke di
    noord holland
    Vtech badstoel - Goedkoop speelgoed kopen | BESLIST.nl | o.a. Playmobil, Baby Born, Lego, Barbies
    wij hebben deze vtech stoel! is helemaal het einde! onze dochter met een klein kontje! "zit" er al twee maanden in. Ik heb zo een zit verkleiner voor een eetstoel die overal in past er in zodat ze stevig zit! ze kan nl ook nog niet zelfstandig zitten! Ons neefje heeft dezelfde stoel en is er ook helemaal wild van!
    zwemmen doen we met een zwembroekje 1 tot 2 maten groter met huggys little swimmers maat xs er onder
    succes!

10. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Heb badstoeltje werkt goed.
    Zou maatje groter zwembroek doen. Gebruik zelf de zemeluitslag van kruidvat maatje s ze vallen wat ruim.

11. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    En ik gebruik juist een zwembroek een maat kleiner dan gewone kledingmaat, ondanks zwemluier van kruidvat zakt het anders van zijn biillen af!

12. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Ligt misschien ook aan type.. ik had die van lief maatje 74/80 dat hij 68 had. Beetje op de froei maar zakte zeker niet af. en bij die van hema zittrn vaak touwtje in ;)

13. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik had het juist andersom, zo'n strak zwemshortje van lief in maat 68, toen ie maat 74/80 had! en meeste zwemshorts die ik verder heb, zit gelukkig nog van dat verstelelastiek in, staat hier ook nog op de strakste stand!

14. Peeter

Peeter Actief lid

26 jun 2010
    115
    0
    0
    MM is ondertussen ook wat zwaarder geworden en ook hier schuiven de pootjes uit elkaar. Ik heb er een (keuken)handdoek dubbel onder gelegd, waardoor de pootjes niet meer uit elkaar gaan. Dit werkt perfect!!
    We hebben ook een diep bad en samen met hem in bad gaan vind ik inderdaad ook geen succes met eruit komen.

15. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Ik heb via mp een inklapbaar aankleedkussen gekocht (moet hem nog wel ophalen) deze kun je in de badkamer zetten dus Kan ik hem daarop wassen en is het makkelijker om hem vanuit bad daarop te leggen omdat het hoog is. Hopen dat het in de praktijk ook werkt!

16. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Ik heb voor in bad een comfybad badkussen van DeltaBaby. Een soort voedingskussen maar dan voor in bad (het gewone grote bad). Een babybad is hier ook geen optie momenteel hij is veel te wild en alles wordt nat en ik kan heb bijna niet vast houden omdat hij zo wild (en zwaar) is.

Op dit kussen blijft hij gewoon liggen en als hij ouder is kan hij erin zitten. Idiaal, zo heb ik mijn handen vrij om hem goed te wassen!

Ik heb een zwembroekje maat 74, hij heeft kledingmaat 68. Hij past prima en idd, ik dacht dat hij er dan langer mee kon doen!

Deel Deze Pagina