Vandaag hoor ik als het goed is of ik een woning kan krijgen. Het is enorm spannend. Ik sta op nummer 1, maar heb wel erge schulden. De woningbouw is die buurt aan het verbeteren en controleerd iedereen daar dus streng. Ze hebben geen probleem met schulden als er een schuldregeling is. In mijn geval bij de stadsbank. Nou zegt de stadsbank dat de schuldregeling in gaat zodra ik een huurcontract heb. Maar de woningbouw zegt dat ik een huurcontract kan krijgen, zodra de schuldregeling in is gegaan. Beide snap ik heel goed, maar ik hoop dat ze zich realiseren dat ik door deze situatie in een hoek gedrukt wordt waar geen uitweg meer is. Als de stadsbank mij eerder een schuldregeling laat tekenen is dit dubbel werk voor hun. Maar ja, het is wel de enige mogelijkheid voor mij om die woning te krijgen. En die woning is gewoon perfect! Het is heeeel spannend dus vandaag! Duimen jullie met mij mee?
Och meid, wat spannend. Ik hoop echt dat ze eruit komen en dat je de woning krijgt. Toch wel weer enorm slecht geregeld door dit soort instellingen.
Net nog naar de stadsbank geweest (moest ook even vacatures kijken bij het uwv) maar mijn contactpersoon was in gesprek. Balen, anders had ik het gelijk door kunnen geven. Hij heeft alle info per mail, maar als ik er bij ben weet ik zeker dat het gebeurd
Ohhh spannend meid!!! Hier zitten wij ook nagel te bijten of wij een huis krijgen ja of nee maar dat heeft niks met schuld te maken maar of alle papieren kloppen etc... TJa helaas is het tegenwoordig steeds moeilijker om een huis te krijgen, zelfs een huur huis! Maar ik duim voor je meid
Ja idd, maar het is in mijn situatie heel logisch dat er gedoe is. Alhoewel mijn contactpersoon bij de stadsbank al had gemaild dat er zowiezo een schuldregeling komt zodra er een huurcontract getekend is. En toch vind de woningbouw het niet betrouwbaar genoeg omdat er nog niks getekend is bij de stadbank.
Ik duim ook voor je.Wij hebben zelf in 2005 een woning gekregen terwijl we in de schuldsanering zaten,ze deden eerst ontzettend moeilijk maar uiteindelijk dus toch de woning gekregen,ook dankzij onze maatschappelijk werkster.
zou toch helemaal toppie kunnen zijn als de stadsbank en de woningbouw contact met elkaar opnemen vanwege hun standpunten. Dat ze hun standpunten duidelijk maken naar elkaar en er dus voor beide win-win is. Of is dit te zwart-wit gezien?? Duim iig voor je!!