Tijd voor jezelf?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Dreamer29, 27 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Hier mama van 2 meiden, bijna 3 en 3 maanden. Beide meiden doen het heel goed gelukkig, maar wat ben je continu bezig... ik kom bijna niet aan tijd voor mezelf toe! Corona werkt daar ook niet echt in mee. Hoe doen jullie dat?

Esila vindt dit leuk.
  2. 1991Mamavanvier

1991Mamavanvier Fanatiek lid

1 apr 2020
    1.689
    1.293
    113
    Vrouw
    Niet... Haha alles draait continu om de kinderen... De oudste is 6... Dus als partners wel een uit eten geweest 2 a 3 x per jaar... En 1x weekendje weg in al die jaren. Dus ja. Al helemaal niet voor mezelf. In de avond als de Kids slapen heb ik even rust tijd.. En serie tijd. :roflmao::|

Vero0504 vindt dit leuk.
  3. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Hier alleenstaand mama. Mijn dochter gaat soms een extra dag naar de opvang of ik neem een dag vrij en mijn dochter gaat dan wel naar de opvang. Ik heb een cruciaal beroep.

einad vindt dit leuk.
  4. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Ik heb wel een cruciaal beroep, maar nog verlof en dus helaas geen opvang. Bedoeling was oudste 2 x per week wel naar opvang laten gaan, maar dat gaat dus niet door. Wel af en toe spelen bij opa en oma nu, zodat ik in elk geval even alleen tijd heb met de jongste. Maar de dagen met 2 vind ik momenteel heel intensief, ook omdat je zo weinig kan.

5. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    En komt de oudste niet aanmerking voor de peuterspeelzaal?

6. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Overdag bijna nooit. Soms als de jongste slaapt dan zet ik de rest allemaal achter een computer of filmpje zodat ik 3 kwartier voor mezelf heb.
    Maar wij hebben de afspraak dat we beiden 2 vrije avonden hebben per week. Dan legt de ander alle kinderen op bed. Dus ruim ik op na het eten (als man heeft gekookt tenminste, als ik heb gekookt ruimt hij op). en vlucht ik naar mijn hobbyhok, met een laptop onder mijn arm en ga ik heerlijk zitten hobbyen met een filmpje aan.

Vero0504 en Sylver vinden dit leuk.
  7. RLSD

RLSD Niet meer actief

Tijd voor jezelf, wat is dat? :o:

Ik probeer echt heel bewust tijd voor mezelf te nemen, anders word ik gek in deze tijden vrees ik :roflmao: Mijn man werkt thuis, kinderen van 6 en 9 jaar die de hele dagen thuis zijn en schoolwerk moeten maken en ik hoogzwanger, pff..

Ik houd er zó van om soms even lekker alleen te zijn en wat aan te rommelen maar dat is er nu niet bij. Ik ga in ieder geval een aantal keer per week 's avonds na het eten een poosje in bad, boven een serie kijken of even alleen ergens koffie drinken (ouders/vriendin).

Esila vindt dit leuk.
  8. Bewust tijd nemen en na overleg met je partner echt de tijd vrij plannen.
    Al is het maar een uurtje wandelen.

Ik ben er ook te laat mee begonnen... helaas. Maar jijzelf bent ook zo belangrijk!

9. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    dat hebben we hier niet, maar is nu natuurlijk ook dicht.

10. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Dat zit er hier nog even niet in met een baby aan de borst die s avonds vooral bij mama wil zijn momenteel. Maar wel een goed idee voor als ze wat groter is!

11. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    dat precies! Even alleen zijn, lekker rommelen, even rust en stilte om je heen.... Helaas geen bad, maar van de douche maak ik altijd wel even een momentje. Hoewel ik daar na 10 minuten ook wel weer klaar mee ben, haha.

12. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    zeker mee eens dat je zelf zo belangrijk bent!
    Ik heb sowieso al 2 x per week een uurtje gepland, dus dat staat al wel. Maar heb eigenlijk wel echt meer nodig merk ik, zeker nu met Corona.

einad vindt dit leuk.
  13. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Lastig altijd! Ik heb mezelf voorgenomen zo min mogelijk te doen (in het huishouden) als de kinderen 's avonds in bed liggen.
    Nu is dat even afzien met een baby die niet slaapt:rolleyes:

Dreamer29 vindt dit leuk.
  14. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.737
    113
    Ik doe meerdere dingen:
    Ik ga sowieso ieder half jaar een weekend helemaal alleen weg. Dat is echt even flink opladen :D
    En nu gaan zowel man als ik iedere avond even wandelen. We brengen nu de jongste om en om naar bed, zodat 1 van ons al vroeg in de avond de deur uit kan gaan. Daarna kan de ander op pad.

Verder ben ik vooral nu met de lockdown een beetje extra lief voor mezelf. Ik laat het huishouden echt wat meer los. Alleen de echt noodzakelijke dingen worden gedaan, maar ik kan gerust de stofzuiger en stofdoeken laten liggen. (Toch niemand die langskomt en stof ziet liggen :roflmao:.)

En in de avonden doe ik echt niks meer. Na het eten wordt de keuken opgeruimd en zodra zoon dan op bed ligt, ga ik echt niks huishoudelijks meer doen.

Tot slot: ik claim eens in de zoveel tijd de woonkamer en ga dan in mijn eentje een filmpje kijken. Lekker glas port erbij en wat Franse kaasje met vijgenchutney. Of ik sluit mezelf op, op onze slaapkamer en doe daar hetzelfde. De instructie voor mijn gezin is iig hetzelfde: laat me met rust :oops::roflmao:

Dreamer29 vindt dit leuk.
  15. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Nu in de Corona-tijd lukt het echt niet. Overdag altijd min. 1 kind om me heen, als ik oppas heb (oma) ga ik naar mijn werk en 's avonds moet ik ook werken, anders kom ik niet aan mijn contracturen. Mentaal vind ik het echt heftig. Ik kan ook zomaar genieten van 'alleen zijn', ook al ben ik dan met het huishouden bezig. Normaal gesproken is er op mijn parttime dagen altijd wel een momentje dat ik rust en stilte heb. Nog even volhouden....

16. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Ik probeer s ochtends echt even tijd voor mezelf te pakken. Kids gaan om 7.00 naar beneden, daar is m'n man kijken dan een filmpje of spelen. Ik blijf dan nog lekker een uurtje in bed of ga uitgebreid douchen of al even in bad. Anders trek ik de dag echt niet en ben ik een hele saaie moeder :o:

17. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    Nihil op het moment, maar ik probeer me bewust te zijn van de momenten dat ik even tijd voor mezelf heb. Ik loop 2x per week hard , ik mediteer weleens, en ik sta structureel door de weeks om 6 uur op, dan heb ik tijd om rustig wakker te worden en te landen voordat de eerste wakker wordt. Zo trek ik het nog net, ik vind het heftig hoor week, kids, thuisscholing, huishouden.

18. Sylver

Sylver Fanatiek lid

17 sep 2014
    1.861
    1.756
    113
    Ik mag op zondag altijd uitslapen, maar ik merk - hoewel het super lekker is - dat het niet telt als tijd voor mezelf.
    Nu neem ik standaard een uurtje alleen tijd op zaterdagavond. Mijn man gaat dan uiterlijk 00.00u naar bed en omdat ik toch kan uitslapen neem ik daarna nog een uurtje waarin de rest van het gezin slaapt. Heerlijk! Ik kan daar echt al een hele week naar uit kijken

Nu de lockdown wat langer duurt heb ik ook met een vriendin geregeld dat de ene dag haar 2 kinderen hier komen en een andere dag mijn kinderen bij haar zijn.

Ik heb wel gemerkt dat het echt heel belangrijk is dat je ook echt die ruimte vraagt en neemt.
    Ik zou niet weten hoe ik het anders zou moeten volhouden :|

19. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Hier alleen de avonden vrij. Dan zit ik uiterlijk om 8 uur beneden en dan is het gewoon hangen. Over 2,5 uur mag ik weer!!!

20. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Gewoon doorgaan. Dat is mijn motto. :oops: Als het goed weer is, ga ik regelmatig ‘s avonds als de jongste op bed ligt wandelen, maar nu is het dan donker en vaak nat en als zij in bed ligt mogen we momenteel toch de deur niet uit, dus ja... Ik wilde weer gaan sporten, maar nu met de lockdown ook lastig, dus wie weet daarna. Tot de kinderen weer naar school gaan is het even overleven, daarna hoop ik in ieder geval overdag weer genoeg effectieve werkuren te kunnen maken zodat ik ‘s avonds en in het weekend geen ‘achterstallig onderhoud’ meer hoef te doen...en dan dus wat tijd ‘overhoud’.

Deel Deze Pagina