derde trimester, placenta aan de voorkant.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door me1989, 19 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Nog meer meiden in het derde trimester die hun placenta aan de voorkant hebben? Hoe ervaren jullie het? Ik heb mijn placenta rechts voor zitten en ondanks dat ik de kleine elke dag voel is het niet echt heftig ofzo. Een kennis van mij is nu 27 weken zwanger (ik ruim 29 weken) en ze zegt dat ze soms helemaal beurs is van binnen door het trappen van de baby. Dat heb ik dus echt niet. Soms zie ik mijn buik bewegen, maar dan voel ik het niet eens of bijna niet.

2. Fizzy

Fizzy Bekend lid

24 jul 2013
    518
    0
    0
    NULL
    Groningen
    Hier ook placenta aan de voorkant, echt precies recht voor mijn navel. Merk dat ik de kleine juist aan de zijkanten heel goed voel, vooral als ik ook op mijn zij ga liggen en de huid dus wat 'strakker' staat.

Hoor ook veel mensen dat ze beurs getrapt worden, hier tot nu toe niet! Geniet van ieder schopje. Maar vraag het me over een maand nog maar een keer, als ze mijn ribben gevonden heeft :p

3. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Ik heb ook de placenta helemaal aan de voorkant. Ik voel de kleine op zich goed bewegen hoor, maar kan niet zeggen dat 'ie me beurs trapt nee. Maar ik heb helaas ook (te) veel vruchtwater dus hij heeft alle ruimte, misschien dat dat er ook aan bijdraagt.
    Hij zoekt wel altijd de warmte van mijn handen op, dus als ik mijn hand ergens op mijn buik leg, dan voel ik daar 9 van de 10 keer daar ook een schopje.

4. Blie

Blie Actief lid

24 jun 2014
    281
    0
    0
    Ik word ook niet beurs getrapt gelukkig. Maar voel haar wel heel goed en mn buik gaat een paar keer per dag ook enorm heen en weer haha. Ik heb geen vergelijking met een placenta aan de achterkant (eerste zwangerschap) maar heb niet t idee dat ik iets mis omdat ie voor ligt. Echobeeld is ook prima (en heb nog overgewicht ook).

5. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Dat herken ik wel ja dat als ik op mijn zij lig en mijn hand ook in mijn zij leg kan hij me echt wegtrappen haha. Maar om nou te zeggen dat ik echt hele harde trappen voel, nee dat zeker niet.

6. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Placenta ook recht voor en ik voel hem echt heel duidelijk.

7. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

14 apr 2006
    1.202
    0
    0
    Hier ook placenta vanvoor en hij is duidelijk zichtbaar en voelbaar....eigenlijk nog beterder als bij mijn eerste zwangerschap

8. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.910
    3.935
    113
    Hier ook placenta aan de voorkant, bovenin, ben 32 wk.
    Ik voel evenveel als bij de zwangerschap van mijn dochtertje, toen zat de placenta aan de achterkant, maar wel op andere plekken.

Bij beide heb ik echter vnl last van voetjes en een kont tegen m'n ribben..;)

Wel voel ik als ik op mn zij lig, ook beweginkjes in de zij waar ik op lig, dat had ik bij mijn dochter niet, daar voelde ik het meer in het midden. Ook was dat meer getrappel, deze ligt meer te woelen, althans dat voelt zo:) en af en toe een dreun dat het hele golfslagbad meetrilt:D oh ja en hij prikt met zn vingers in mn blaas, das ietsje minder:cool:

9. Humava

Humava Niet meer actief

Bij mij zit de placenta ook aan de voorkant en ik voel de beeb het meeste aan de zijkant maar daar zit hij ook altijd met zn voeten. Ik zie mn buik wel goed bewegen maar precies op de plek waar de placenta zit voel ik hem minder sterk. Hij schopt me niet beurs maar daar had ik bij mn dochter ook geen last van.

10. Melkos

Melkos Bekend lid

7 sep 2011
    696
    398
    63
    Vrouw
    Hier ook placenta aan de voorkant en terwijl ik ook niet de dunste ben schopt hij me echt bont en blauw toen ik zwanger was van me dochter herkende ik deze harde schoppen totaal niet maar deze schopt zo hard dat het afentoe wel een beetje pijn doet oa bij de ribben

11. Tulpblaadje

Tulpblaadje Actief lid

17 mrt 2014
    199
    0
    0
    Hier ook placenta vol aan de voorkant. Voel haar goed bewegen, ook soms uren niet. Beurs getrapt worden herken ik niet. Voel haar wel door de placenta schoppen, maar vooral aan de zijkanten en onderkant. Is eerste zwangerschap dat ik zo ver ben, dus kan niet vergelijken.

12. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    Hier ook voor en ze beweegd wel goed maar niet heel hard. Bij me zoontje zat ie achter en die kon heel pijnlijke trappen uitdelen. Dus hier was het verschil wel groot. Eerste zat ie ook voor en voelde hetzelfde als nu.

13. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Placenta zit onder mijn navel en mijn hele buik gaat heen en weer. Zie billen/voeten etc :)

14. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Hier de placenta ook aan de voorkant maar kan het schoppen echt prima voelen en zie mn buik ook bewegen!
    Wat betreft het beurs schoppen, ik hoop dat me dat deze keer bespaard blijft:p
    Kan je vertellen dat je daar in ieder geval niet jaloers op hoeft te zijn! Had dr gewoon gekneusde ribben van!

Deel Deze Pagina