Ik ben nu 10+1 weken zwanger en natuurlijk helemaal blij! Ik probeer echt zoveel mogelijk te genieten en vooral niet te stressen over wat ik voel of wat het kan betekenen. Helaas gaat me dit niet zo heel goed af . Ik ga ervan uit dat het normaal is dat je angstig bent in het begin (misschien de gehele zwangerschap), omdat je gewoon hoopt op een goede, gezonde zwangerschap. Nu heb ik vrij vaak een zeurende pijn links, dan weer rechts onder in mijn buik. + druk op de baarmoeder.. Druk op de baarmoeder zou groei kunnen zijn toch? En als ik google (wat ik niet te vaak moet doen) op pijn links/rechts buikpijn bij zwangerschap, wordt vaak banden pijn benoemd. Alleen bij bandenpijn wordt vaak gezegd dat het komt bij het opstaan, plotselinge bewegingen ect. Maar dit is aanhoudend.. Gisteren de hele dag last van gehad, vandaag bijna niet.. Herkennen jullie dit? Zou ik me zorgen moeten maken? Fijn gevoel is het niet..
Heb je al een echo gehad? Ik herken het zeker. Druk zeurend beetje zwaar gevoel, af en toe steken links dan weer rechts. Probeer toch wat te ontspannen, je hebt, naast door gezond leven, er he-le-maal geen invloed op.
Het klinkt herkenbaar hoor.. zeurende pijn, druk voelen, steken etc. Stap 1: Adem in en weer uit Stap 2: Als je je echt zorgen maakt (of vragen hebt) morgen even je verloskundige bellen. Zij kunnen je eventueel geruststellen of antwoord geven op je vragen. Succes meid! Het is ook allemaal heel onzeker en spannend. Maar probeer te ontspannen. Je bent nu zwanger en tot nu toe gaat het goed. Klinkt makkelijker gezegd dan gedaan, maar toch helpt het.
Bedankt voor jullie reactie..Ben normaal echt wel nuchter. Maar voel me nu echt een doetje soms. Heb 2 echo's gehad en 2x een kloppend hartje gezien. Dus wat dat betreft mag ik echt niet klagen. Ga proberen om me meer te concentreren op het ontspannen! In en uit ademen... Maar vind het al fijn om te lezen dat het iig herkenbaar is! doet me goed.