Bakerpraatje? (van de pedicure)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Inge88, 16 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Ik kreeg gisteren een pedicure.. Hou ik al niet zo van omdat ze dan met zo'n gek ding onder mijn voeten moet en dat kriebelt zo erg dat ik het gewoon niet uit hou!

Maarr.. Op het einde komt de voetmassage en dat is natuurlijk genieten :) Nu zei de pedicure; ik doe alleen maar de creme lichtjes insmeren en doe geen stevige massage want daar krijg je een miskraam van :(

Is dit echt zo of weer zo'n typisch bakerpraatje? Ze zei dat ze wel eens iemand had die over tijd was en door de voetmassage zouden de weeën op gang zijn gekomen.. Had zij ook weer van dr oma..

Waarheid of bakerpraatje..???

2. avd

avd Lid

14 jan 2011
    56
    0
    0
    Ik ben nu bijna 37 weken zwanger en wordt volgende week ingeleid, toevallig dat ik gisteren van verschillende mensen heb gehoord of ik een voetmasage wilde want dat kan de weeën opwekken...toeval??

En of het echt zo is?
    Niet geprobeerd maar zij had het van de hoofd van de afdeling gyneacologie.

3. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Je hebt bepaalde zones op je voetzolen die in verbinding staan met de rest van je lichaam, als ik het goed heb.

Dus of het een bakerpraatje is weet ik niet.

4. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Het klopt in zoverre dat het je bevalling kan opwekken. Aan de binnenzijkant van je voet, iets achter het midden richting je hiel toe, voel je als je zwanger bent een verdikking zitten.
    Die plek bedoelt ze.
    Die verdikking heb je niet als je niet zwanger bent.

5. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik weet niet of het een bakerspraatje is.. Mijn schoonvader is vorige maand opnieuw getrouwd, zijn vriendin is nogal 'zweverig', toevallig hadden we het er op de bruiloft over dat ik zere voeten had en mijn vriend s'avonds mijn voeten moest masseren. Ze vertelde me dat ik daar mee op moest passen omdat als je op de 'verkeerde' plekken masseerd je een miskraam op kunt wekken.. Wist niet wat ik er van geloven moest, heb uiteindelijk mijn vriend toch maar niet laten masseren, just in case..

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

bij voetreflex massage moet je altijd aangeven of je zwanger bent. dus weet niet of het echt een bakerpraatje is..

7. Bluemoon

Bluemoon Bekend lid

30 jan 2011
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
  8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Google maar eens op moxa..
    Schijnt inderdaad te maken hebben met bepaalde drukpunten. Onze zwangerschapsgym-fysio zei ook dat het niet mocht tot 37 weken.. En daarna gerust elke dag ;)

9. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.359
    277
    83
    Vrouw
    Als je zwanger bent kan stimulatie op bepaalde punten op je voeten inderdaad zorgen voor een miskraam/vroeggeboorte. Om zeker te zijn dat er niks verkeerd gaat, doet men daardoor voor de zekerheid een lichte massage. Dat kan geen kwaad en is lekker ontspannend.

10. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Jeetje ik dacht dat dat klink klare onzin was,maar blijkbaar toch wel iets om serieus te nemen. Ik heb af en toe last van vocht in mijn voeten en de fysio zei dat het helpt om ze te masseren (en dat klopt). Maar nu ik lees dat het weeen op kan wekken vind ik het toch eng. Ik ga wel weer gewoon met de voeten in de hoogte als ze pijn doen..;)

11. Tinus

Tinus Actief lid

18 jun 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb zelf voetreflexologie gestudeerd en inderdaad, er zijn gebieden (reflexzones) die in verbinding staan met organen/lichaamsdelen. De binnenkant van je voet, zeg maar tussen enkelbot, hiel en de lichte verdikking onderaan je voet is het gebied van de baarmoeder. Nou geloof ik zelf niet dat je door het masseren van dat gebied een miskraam op kan wekken als er niet in beginsel al wat fout zit bij de vrucht, maar veel therapeutes masseren het gebied niet om de discussie te voorkomen. Ook het opwekken van weeën geloof ik dat dit misschien een extra zetje kan geven, maar als je lichaam er niet klaar voor is, kun je met voetmassage echt geen weeën opwekken hoor.

Overigens, bovenstaande is niet wetenschappelijk bewezen (dat is bij veel additieve geneeswijzen nou eenmaal moeilijk) dus als je er niet in gelooft vind ik het ook prima hoor.

12. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    Nou ik ben pedicure!!Dus zoals ik het geleerd heb!!Een gewone klasieke massage zal weinig opwekken is alleen maar heerlijk!!Maar een met drukpunten dus echt de voetreflex geeft wel risico met zich mee!!

X

13. barbamam

barbamam Actief lid

12 jun 2011
    205
    0
    0
    NULL
    NULL
    He wat toevallig, ik las ergens gisteren ook dat je moet oppassen met voetmassage, maar dan een plek tussen je enkel en hiel, ik zat zelf aan de achillespees of daar in de buurt te denken. Maar blijkbaar is dit een verhaal dat wel vaker de ronde doet. Moet eerlijk zeggen dat ik het moeilijk te geloven vindt. Als het echt zo zou zijn, wordt er toch wel meer voor gewaarschuwd? Net als dat je wordt gewaarschuwd door de VK om geen franse kaasjes van rauwe melk te eten ofzo?

14. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Ben ik even blij dat ik het toch even gevraagd heb! :) Dank jullie wel voor alle reacties! Hier toch weer een hoop van geleerd.. :)

Dus hier maar even geen voetmassages voor mij!

15. versace cristal

versace cristal Actief lid

24 jan 2011
    184
    0
    16
    drenthe
    Ik heb pas nog een voetreflexmassage gehad..ik ben nu 34 week zwanger...Ik heb geen miskraam gekregen en me bevalling heeft ook nog niet plaats gevonden..deze massage is inmiddels zo'n 5 week geleden..dus had ik onderhand al wel wat moeten merken toch??

16. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Klopt ja, dat leerde ik ook bij de yoga. Er zijn bepaalde drukpunten op je voeten, maar ook op je handen, polsen en benen die de bevalling kunnen opwekken. Mij werd gezegd dat ik vanaf week 37 op die punten lichtjes druk uit mocht oefenen. Voor week 37 niet!

Deel Deze Pagina