Hier werkte de ananas trouwens niet. Ik heb toen in week 37 zoveel ananas gegeten dat ik het nog steeds vies vind en misselijk word als ik alleen maar ananas ruik.
Wat ik probeerde vanaf 37 weken: heel veel verse ananas eten, bamisoep van de Xenos (vreselijk pittig), bitter lemon en voetreflexmassage. Uiteindelijk heb ik mc donalds gegeten en een paar uur later begon het hihi
Ik heb voetreflex gedaan speciaal consult om weeën op te wekken. Morgen hoor ik of het gewerkt heeft om ontsluiting te creëeren.
Achterkant van je enkel masseren. Volgens mijn yoga-juf moet je best wel stevig 'knijpen'. Succes, ik begin over een paar weken weer
Frambozenbladthee drinken in de laatste weken. Wordt in Duitsland veel gedaan. Schijnt de baarmoedermond makkelijker te laten openen.
Bij de eerste waren we net verhuisd en hoopte ik dat ons kindje wat langer zou blijven zitten. Maar op gegeven moment had ik op een avond tegen mijn man gezegd: zou het helemaal niet erg vinden dat ie nu geboren wordt en 2 uur later waren vliezen gebroken en begonnen de weeën. Bij de 3e waren de oudste 2 een nachtje uit logeren toen ik dacht; het zou nu echt het ideale moment zijn als ik zou bevallen... en ja hoor: snachts begonnen de weeën. Dus gewoon tussen je oren er helemaal klaar voor zijn
Hi! Ik woon tijdelijk bij mijn ouders om na een serie pittige ziekenhuisopnames met veel ziek zijn aan te sterken. Vriendje is in het weekend hier. Gisteravond/nacht weer eens los gegaan. Hele nacht gekke krampen in mijn onderbuik. Vanmorgen nog een keertje.... en nu zit ik op de bank...met een kladblok... begon om 12 uur om de 10 minuten 30 sec. Inmiddels (13.15 uur) om de 8 min 50 sec.... Ik zou dus haaaaast denken....
Nou....gister zette het door tot een uur of 21. Elke 4 min ong 1 min weeën. Niet heel pijnlijk maar dat was bij de vorige ook niet. Voelde al paar uur geen leven meer (heb ik vaker....dat moet ik bellen voor ctg) en dus ziekenhuis gebeld. Aan de ctg en getoucheerd. CTG was goed, met zichtbare weeën. Bij toucheren bleek er nog niet echt wat gebeurd te zijn. 1 cm ontsluiting, maar dat is heel normaal voor een tweede. Nog niet echt verweekte bmm oid. Dus nee.... seks is leuk en lekker en kan helpen. Maar hier was het gewoon nog niet klaar voor de start.
Bij mijn jongste heb ik frambozenbladthee gedronken, waarna de weeën begonnen. Ik was 39 weken zwanger en had er eigenlijk wel genoeg van, maar ik geloofde niet echt in de werking. Volgens mij is het toch wel zo dat je lichaam er klaar voor moet zijn. Maar misschien was dat ook zo en was dit net het laatste zetje. Vond het achteraf toch wel toevallig. Ik heb vrijdagavond en zaterdagochtend de thee gedronken en zaterdagmiddag is hij toen geboren.