Emotioneel en stemmingswisselingen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door babbel1983, 10 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Hoi,

Ik ben nu 24 weken zwanger en sinds een week heel erg last van stemmingswisselingen en daarnaast ben ik heel emotioneel.
    Kan eigenlijk om het minste of geringste al in huilen uitbarsten ;)
    Daarnaast merk ik ook dat dingen die ik normaal gesproken heel goed kon hebben, nu absoluut niet kan hebben... en dat levert weer veel irritaties op aan mijn zijde. Merk dat ik heel erg kan snauwen tegen anderen, puur omdat het zo'n chaos is in mijn hoofd en ik veel dingen nu lastig vind. Vooral in mijn werk merk ik dat ik veel eerder ergens een probleem van maak en nu niet tegen grote (last-minute) wijzigingen kan.
    En vind het heel lastig om me zo te voelen, want ja ik ben immers 'alleen' maar zwanger en mankeer voorderest niets.
    Maar god, wat vind ik het zwanger zijn soms zwaar zeg :$ Mijn hormonen vliegen alle kanten op, behalve de juiste lijkt wel ;)

Iemand die dit herkent? Twijfel namelijk op dit moment heel erg aan mezelf haha

2. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Ja! Mijn man wil al bordjes maken.
    1 met: hormonster aan. 1 met: hormonster uit.
    Nu kan ik erom lachen, maar als ik in een verschrikkelijke hormonsterbui ben weiger ik om met man te praten of hem zelfs maar aan te kijken :p

3. Knoopster

Knoopster Bekend lid

24 dec 2013
    543
    28
    28
    NULL
    NULL
    Heel erg herkenbaar.
    Ik heb het nu al een aantal weekjes en vooral tegenover mijn vriend. Zo niet eerlijk want hij is de liefste... alleen mij af en toe helemaal zat (logisch).

Ik kan in een snipsecond zo intens boos zijn terwijl dit heel mijn karakter niet is.
    en kan ook om helemaal niets in huilen uitbarsten... Hoop dat die periode snel voorbij is!
    Was vroeger ook nooit sjagerijnig en nu bijna elke dag.. als ik net thuis kom uit het werk.

4. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar! Bij de zwangerschap van mijn dochter had ik soms ook dagen dat ik alleen maar kon huilen en niets kon/wilde, behalve rustig in bad zitten met een Donald Duck en huilen :p Voelde me echt weer een puber en dan soms x100... Vreselijk! Maar hier werkte het dus het best er in mee te gaan, anders loopt het maar op en op en worden emoties steeds groter.

5. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Herkenbaar. Vooral tegen manlief. Ik kan soms gewoon ontploffen. Of vanuit het niets heel sjacherijnig (meestal moe) worden. En tot 10 tellen. Dat gaat echt niet meer!!

6. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Ja heel herkenbaar helaas! Ik ben echt explosief en te erg ben een heuse drama queen, kan echt uit mijn dak gaan om de kleinste dingen en mijn vriend heeft het heel erg zwaar op het moment. Je doet er helaas niks aan dan alleen je tijd uitzitten ;)

7. MiniMe88

MiniMe88 Lid

16 jul 2013
    77
    0
    6
    Heel herkenbaar. Heb sinds een week of twee ook vreselijke huilbuien om niks;)
    En ben ook veel sneller geïrriteerd..

8. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Bedankt voor de reacties!
    Wat fijn te lezen dat het herkenbaar is en dat het dus een vaker voorkomend zwangerschapskwaaltje is. Al zullen we het allemaal liever kwijt dan raak zijn dit kwaaltje ;)

Moet zeggen dat ik ook erg om de reactie van hormonster aan, hormonster uit heb moeten lachen, al kan ik me idd voorstellen dat als je in een hormonsterbui zit het een stuk minder leuk is ;)

En inderdaad tot 10 tellen lukt me echt niet meer, red noggeneens de 2 haha.

Heb me vriend inmiddels ook verteld dat ik een topic heb aangemaakt en dat ik herkenbare reacties heb gehad, dus hij weet dat ik het niet expres doe :D Maar hoop dat mijn hormonen de komende weken nog wat rustiger aan gaan doen, want als ik dit nog 16 weken heb kun je mij en me omgeving opvegen :$

Deel Deze Pagina