Bakerpraatjes

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door NikkiF, 2 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo !

Nu hebben we wel een topic, over bakerpraatjes en kunnen we dus over het fenomeen ring hebben !

Even ter info voor de mensen die het niet gelezen hebben. Ik heb in een boekje gelezen dat je je trouwring aan een draadje moet hangen en dat geheel een paar cm boven je buik moet houden. Gaar de ring van voren naar achteren dan verwacht je een meisje, gaat hij van links naar rechts dan verwacht je een jongen ! Grappig om te proberen, toch ?

Ik geloof er niet veel van hoor, maar vind het wel leuk om dat soort dingen te proberen. Net zoals de Chinese horoscoop.

Wie heeft nog meer trucs ?

Groetjes,
    Nikki F

Groetjes,
    Nikki F

2. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ben niet getrouwd dus heb geen trouwring. maar ik vind het onzin :)

net als al die andere praatjes, ach je hebt 50 % kans dat het klopt

3. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Ja, het is ook niet dat ik het geloof hoor, maar toch is het wel grappig om het eens uit te proberen, toch ?

Groetjes,
    Nikki F

4. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    hoeveel kindertjes krijg je en wat?

je neemt een naald doe daar een draad aan
    laat die door een ander langs je wijsvinger op en neer gaan
    dan boven de bovenkant van je hand laten hangen
    als hij een rondje gaat draaien krijg je een meisje gaat hij op en neer wordt het een jongen blijft hij stilhangen dan krijg je geen kinderen :(

dit netzolang doen tot hij stil blijft hangen
    zo vaak als hij beweegt zoveel kindertjes krijg je ;)

dit deden we vaak op voortgezet onderwijs
    kwam ook vaak uit als we dit deden bij leerkrachten
    kan echter alleen bij een vrouw gedaan worden
    maar niet zelf doen een ander het laten doen

baker of niet ? :)

5. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Dat is toch een soort van pendelen?? Volgens deze methode zou ik geen kinderen krijgen :p

6. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Zo zie je maar weer dat deze methoden echt niet waterdicht zijn ! :D

Maar wel grappig om te proberen !

Dat met die naald heb ik inderdaad eerder gehoord. Bij mijn schoonzus kwam eruit dat ze drie kinderen zou krijgen. Uiteindelijk heeft ze beslloten geen kinderen te willen ...

De Chinese kalender komt bij velen wel uit dacht ik. Ik ben benieuwd !

Groetjes,
    Nikki F

7. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    haha die chinese horoscoop, mijn schoonzoos heeft ze ingevuld, bij de ene site staat een chinese daar krijgt ze een meisje, en bij de andere site krijgt ze een jongen?? rara hoe kan dat..... maar we zullen wel zien

8. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Het is natuurlijk ook allemaal onzin, maar wel leuk als je aan het speculeren bent wat het zal worden. Wij willen het niet weten. Volgens de helft van de praatjes wordt het een jongetje en de andere helft wijst op een meisje ! Niet te serieus nemen dat spul, in ieder geval !

Groetjes,
    Nikki F

9. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.158
    405
    83
    De laatste baker die ik hoorde is de volgende:
    Als je niet weet wat het wordt kun je in de laatste 1 a 1,5 maand een baby' tje in je armen nemen, als dit kindje begint te huilen heb je zelf het andere geslacht :) Dus jongetje op schoot -> huilen-> jij meisje

10. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    eet je veel zoet meisje
    eet je veel hartig jongetje.

hartslag baby boven de 140 meisje
    onder de 140 jongetje.

11. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    haha, mijn moeder vertelde mij laatst dat toen ze zwanger was van mijn zus en mij, ze zicht helemaal lens heeft gegeten aan chocola. Bij mijn broertje juist heel veel hartig. Dus het zou best kunnen kloppen van dat zoetige en hartige....
    Op dit moment eet ik veel zoetigheid, meer dan normaal. maar ben ook absoluut niet vies van hartige dingen. MMMM wordt het een onzijdig kindje?

12. Tacha87

Tacha87 Bekend lid

28 mei 2006
    692
    0
    0
    Ja idd, bij mijn moeder was het ook zo :D
    Bij de drie meisjes heeft ze heel de tijd zoet gegeten, was ze verslaafd aan ijs!
    En bij de twee jongens net zoute, pikante dingen :D

13. Tacha87

Tacha87 Bekend lid

28 mei 2006
    692
    0
    0
    Of een meisje én een jongen :D ;)

14. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo !

Ik eet ook meer zoet dan zuur, maar dat deed ik altijd al liever ! Ik weet niet of het iets zegt. Tot nu toe is de hartslag van het kindje altijd boven de 140 geweest, volgens mij zelfs boven de 150 ! Dat zou betekenen een meid !

Het blijft leuk, dat speculeren ... maar een klein mannetje zou ook geweldig zijn !

Groetjes,
    Nikki F

15. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Idd dat met die naald heb ik ook vaker gezien en ook wel eens gedaan, bij mijn moeder klopte het alle keren. Heeft het bij mij ook gedaan dus ben benieuwd :)

16. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Hhmm, ik veel hartig en bovendien zegt de Chinese geslachtskalender een jongen. Nou, nog tien weken, dan zullen we het weten.

17. Amira

Amira Actief lid

30 jan 2006
    230
    0
    0
    Ze zeggen ook als je veel slaapt, dat het dan een meisje wordt.

Ik kan wel zeggen dat ik bij mijn eerste zwangerschap(jongen) nergens last van had. Dus ik ben benieuwd.

18. keizerin

keizerin Niet meer actief

Nou ik slaap veel en eet veel zoetigheid terwijl ik daar normaal gesproken niet zo weg van ben maar nu echt wel kan er geen genoeg van krijgen en volgens de kalender word het een meisje.
    En als ik alles zo lees zou ik dus zeker een meisje krijgen nou ik ben heel erg benieuwd :D

19. pooh7605

pooh7605 Actief lid

20 apr 2006
    178
    0
    0
    Zweden
    Vroeg me af, ik probeerde het met mijn ring. Moet je eerst wachten tot die helemaal stil hangt of gelijk want bij mij als ie stilhangt hangt ie stil en beweegt het niet meer.

20. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hoi Pooh,

Ik heb gewacht dat hij stil bleef hangen. Daarna begon hij heel langzaam weer te bewegen en steeds duidelijker ... misschien zat ik wel op de tocht ! :D

Wel leuk om te proberen ! Ik slaap inderdaad ook best veel. Ik denk dat nu meer dingen wijzen op een meisje dan op een jongen. We zullen het zien ! Spannend !

Groetjes,
    Nikki F

Deel Deze Pagina