helm redressie therapie, graag jullie ervaringen..

Discussion in 'Baby en dreumes' started by evaatje, Mar 14, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. evaatje

evaatje Bekend lid

Feb 23, 2007
    872
    0
    0
    As maandag wordt bij Deyna een helmpje aangemeten vanwege een afplatting op haar achterhoofdje.

Graag zou ik jullie ervaringen willen weten. Bv Hoelang deden jullie het helmpje op en hadden jullie kindjes er last van...

2. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

May 14, 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Ik heb geen ervaringen maar heeft ze het in hele ernstige mate? Ons meissie heeft namelijk een lichte afplatting en ben soms ook zo bang dat ze een helmpje moet dragen.

3. evaatje

evaatje Bekend lid

Feb 23, 2007
    872
    0
    0
    ik vind het niet heel erg, is ook al bij getrokken. Toch vonden ze in het zh het een duidelijke indicatie voor een helmpje. Omdat ze ook geen garantie kunnen geven in hoeverre het vanzelf bij trekt durven wij het risico niet te nemen.

4. deb1

deb1 Actief lid

Nov 28, 2006
    256
    0
    0
    een kindje van vrienden van ons heeft een helmpje gedragen. deze dragen ze tot ze 1 jaar zijn. hij heeft er echt geen last van gehad. weet niet beter.

5. evaatje

evaatje Bekend lid

Feb 23, 2007
    872
    0
    0
    Niemand meer?

6. Natasja2

Natasja2 Actief lid

Feb 16, 2007
    179
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoi Evaatje,

Onze zoon moet misschien ook een helmpje. 8 April hebben we een afspraak bij de kinderarts. Ik hoop tenminste dat een helmpje nog kan, daarvoor is misschien zijn fontanel al tever dicht... Maar ik ben gaan surfen op internet en kwam een ander forum tegen: www.redressiehelm.tk. Ik vind het een prettig forum en daar kun je al je vragen kwijt aangaande de helm.

By the way: hoe is het gegaan met kleine Deyna? Hoe ging dat, het aanmeten van een helmpje? Vond ze het vervelend? Ik hoor trouwens van alle kanten dat de babys zelf geen last ondervinden van de helm, ik heb nog niet eerder gehoord dat een baby er wel last van had. Alleen eczeem kan toenemen, als de baby daar al gevoelig voor is, heb ik begrepen :( .

groetjes, Natasja

7. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Jarissa heeft ook een helmpje gehad. Geloof dat er ook wel foto's van in mn album staan.

Het aanmeten stelde weinig voor. Het gaat erg snel. Is alleen een beetje een kliederboel met dat gips maar dat was je er zo weer af.

Na 2 weken was de helm klaar en kon hij op. Jarissa had die dag voor het eerst schoentjes aan. En die vond ze stukken interessanter dan de hele helm. Het is op die leeftijd toch een beetje: ik zie het niet dus het is er niet.

De helm moet 23 uur per dag op. Alleen met badderen en even knuffelen mag hij af. Verder af doen met koorts en bij lange autoritten ook opletten i.v.m. sneller warm worden. Een muts is ook niet/nauwelijks meer nodig als je baby een helm op heeft.

Jarissa heeft hem zo'n 5 maanden opgehad. Voor is het resultaat erg mooi geworden. Achter zijn we zeker tevreden maar een rond bolletje wordt het niet meer.

Al met al zijn wij erg blij dat we het gedaan hebben. Het is ons enorm meegevallen en ik zou het zeker opnieuw doen als dat nodig zou zijn.

Mocht je meer willen weten, geef gerust een gil.

8. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

Apr 10, 2007
    1,778
    1
    0
    Onze zoon heeft een helmpje gehad vanaf 6 mnd tot hij 1 jaar werd. Ik zag er van tevoren ook als een berg tegenop. Uiteindelijk viel het heel erg mee!
    Het aanmeten was ik zelf niet bij, maar was mijn man bij. Maar van hem hoorde ik dat dat ook niet veel voorstelde. En naderhand moesten we nog een aantal keer terug op controle, dan werd er weer een laag uit het helmpje gehaald (omdat het hoofdje natuurlijk ook verder groeit).
    Het was heel even wennen en we hebben het toen dus ook rustig opgebouwd. En het was de bloedhete zomer van 2006, dus toen het zo heel heet was heeft hij hem niet opgehad. Ook als ze koorts hebben mag het helmpje niet op.
    Uiteindelijk had ik er zelf meer moeite mee dan mijn zoontje, die wist niet beter. Hij was er zelfs wel blij mee geloof ik want zo kon hij lekker spelen zonder zijn hoofd te stoten. Toen hij hem net had, kreeg hij er wel een paar dagen een beetje een wiebelhoofd van want voor zo'n kleintje is het natuurlijk toch een heel gewicht, zo'n helm. Maar dat went gauw hoor!

9. evaatje

evaatje Bekend lid

Feb 23, 2007
    872
    0
    0
    Bij Deyna is hij aangemeten dmv een scan, dat is nieuw. Was 2 x een scan van 2 seconden stelde echt niks voor. De helm wordt gemaakt in Amerika en is ook een nieuwe versie. Deze is open van boven en scheelt dus een hoop hitte. Nog een weekje en hij is klaar.

natasja: de pagina doet het niet bij mij...

10. Natasja2

Natasja2 Actief lid

Feb 16, 2007
    179
    0
    0
    Noord Brabant
    Wat gek dat de website het niet doet. Ik heb even gechecked, maar het is wel de juiste websiteadres. Misschien kun je ook proberen: www.redressiehelmtherapie.yourbb.nl Dit is het adres van dezelfde website.

In welk ziekenhuis zijn jullie met Deyna? Klinkt namelijk wel fijn, een open helmpje zodat het niet zo gaat broeien. Kun je een foto plaatsen als ze de helm opheeft? Ben heel benieuwd naar het model.

groetjes, Natasja2

11. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    @Natasja: wij hebben ook een tijdje getwijfeld tussen aanmeten via gipsen of via een scan. De scan is erg precies en tussentijds meten is zeker preciezer dan bij gipsen. Wij zijn toch voor gipsen gegaan. Hierbij wordt nl. adhv het gipsmodel een vorm hoofdje 'geboetseerd' waar naartoe wordt gewerkt met de helm. Bij het scannen wordt er bij de controles steeds iets weggehaald waar de schedel zou moeten gaan groeien. Zo werk je, in mijn ogen dan, minder doelgericht. Bijkomend argument voor ons: je moet zeker iedere maand en soms wel vaker voor controle terugkomen. Reistijd is dan met zo'n kleintje niet onbelangrijk. Tuurlijk wil je het beste maar het beste was in onze ogen een heel goed helmpje, hele goede begeleiding en lekker dichtbij. Ik heb daar zeker achteraf een heel goed gevoel bij dat we niet iedere keer half Nederland door hoefde te rijden.

12. evaatje

evaatje Bekend lid

Feb 23, 2007
    872
    0
    0
    Wij hebben gekozen voor een scan omdat die acurater schijnt te zijn en volgens de nieuwste ontwikkelingen. Je moet inderdaad iedere 3 weken op controle maar ze zoeken een orthopedisch centrum bij jou in de buurt.

Het voordeel van de vele controles is dat je zo zo min mogelijk kans hebt op bv drukplekken. Doordat de helm van boven open is, is het een stuk minder warm en broeierig. Omdat Deyna hem in de zomer op moet, vind ik het heel fijn dat de helm van boven open is.

We zijn met de echo van haar schedel in het AMC geweest en daarna doorverweze naar het orthopedisch centrum in Amersfoort. Het AMC doet over 3 maanden nog een controle.

Share This Page