djamai heeft rsv

Discussion in 'Baby en dreumes' started by kenny, Oct 24, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kenny

kenny Lid

Oct 22, 2007
    10
    0
    0
    huisvader
    zutendaal
    Hallo,

ons zoontje van 6 maanden heeft het rsv virus en is gisteren opgenomen in het ziekenhuis daar zal hij met een beetje gelluk maar tot vrijdag moeten blijven voor intensieve zorg.

velen zullen niet weten wat het rsv virus inhoud daarom even een uitleg

RSV staat voor respiratoir syncytieel-virus. Vrij vertaald: een virus dat de cellen van de luchtwegen laat samensmelten. Het slaat vaak al voor een eerste maal toe bij baby’s jonger dan twaalf maanden. Zodra kinderen twee jaar oud zijn, neemt de kans op een besmetting af, omdat vrijwel alle kinderen dan voldoende antistoffen hebben opgebouwd. In de loop der jaren neemt deze weerstand echter af, zodat er nieuwe infecties kunnen optreden.

ik zou wel de hele uitleg kunnen gaan geven maar ik raad iedereen aan even op deze site te gaan kijken en even door te nemen om meer te weten te komen.

http://www.cm.be/nl/100/uwgezondheid/uw ... svirus.jsp

groetjes kenny

2. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    vreselijk als je kindje in het zkh ligt
    hopelijk is hij vrijdag weer lekker thuis

3. jessicad

jessicad Actief lid

Nov 2, 2006
    344
    0
    0
    Ah wat zielig. Hopelijk knapt hij snel op en mag hij vrijdag weer lekker naar huis. Dikke knuffel voor jullie.

4. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Veel beterschap en sterkte! Hopelijk is hij snel weer beter en snel weer thuis ;)

5. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,509
    0
    0
    Ah zielig zeg. Heel veel beterschap en sterkte gewenst iig.

6. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

Mar 10, 2006
    1,591
    0
    36
    ik weet wat het is, Colin had het toen ie 1 week oud was.
    hij heeft 3 weken in het ziekenhuis gelegen, waarvan 4 dagen op de ic en ana de beademing.
    maar het is weer helemaal goed gekomen hoor.

sterkte en beterschap

7. runner

runner VIP lid

Jan 12, 2006
    5,387
    0
    0
    katwijk ZH
    Heel veel sterkte en beterschap met jullie kleine mannetje!

8. kenny

kenny Lid

Oct 22, 2007
    10
    0
    0
    huisvader
    zutendaal
    net weer even terug thuis van het ziekenhuis

allemaal bedankt voor het medeleven

hij sliep en had toch al zijn nodige voeding binnen ze hebben een staaltje genomen van zijn slijmpjes die onderzocht worden.hopelijk goede uitslag.

mam2003:ja op een week leeftijd is dat waarschijnlijk nog eens zo erg gellukige is het toch weer goed gekomen dan.

groetjes kenny

9. jantina

jantina Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    1,551
    0
    0
    beterschap meis,
    ik heb me meisje ook eens achter moeten laten.....
    echt niet leuk! 5 dagen nou ik heb er wat tranen gelaten!

10. toet

toet Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,802
    0
    0
    Heel veel sterkte en beterschap!

Groetjes,

11. tweety

tweety VIP lid

Oct 2, 2005
    10,054
    0
    36
    dordrecht
    beterschap. hier dachten ze ook aan het rs virus maar gelukkig is het het niet.

12. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

Mar 10, 2006
    1,591
    0
    36
    Hoe gaat het nu dan met Djamai?

groetjes Nienke

13. Niet meer actief

hOI hOI,

toevallig mag mijn nichtje Nikki van 9 maandjes vandaag naar huis toe.. heeft 1 week in het ziekenhuis gelegen. Ze heeft nog steeds het RS virus maar dat duurt maanden voordat uit het lichaampje is... mijn nichtje heeft eerst 4 x een antibiotica kuur gehad omdat ze hele tijd last had van de longetjes en verkouden en koorts... de laatste kuur sloeg dus niet meer aan en ze werd opgenomen resultaat RS virus...

Nu was mijn zoontje dus ook vorige week verkouden, koorts 40.3 graden en met ademen ging het giga moeilijk... hij heeft ook antibiotica gekregen en het is nu zo goed als weg.. hoest nog wel veel en rochelt nog een beetje, maar de artsen van mijnzoontje wilde hem niet testen op het RS virus.. wat natuurlijk achterlijk is, aangezien het giga besmettelijk is voor baby's.. dus ik hoop voor de artsen dat mijn zoontje niet binnen nu en 1 maand weer ziek is, want dan zijn er daar ook een paar mensen ziek!

Je kan er vrij weinig tegen doen, dan alleen nevelingen in het ziekenhuis.. Nikki kreeg op een gegeven moment zuurstof toegediend en later ook sonde want ze at niet meer... dat is inmiddels dan weer weg.. maar het virus zit er nog steeds. Dat gaat in de loop der maanden langzaam uit haar lichaampje want ze moet toch weerstand opbouwen. De arts heeft mijn zus duidelijk gemaakt om Nikki uit de buurt te houden van te vroeg geboren babys en babys met een hartafwijking of andere ernstige ziektes. Dus Joaquin zou er in principe gewoon bij mogen, maar dat risico ga ik in ieder geval 1 maand niet lopen.. hoe spijtig dat ook is dat de kleintjes niet met elkaar kunnen spelen momenteel maar de gezondheid van onze beebjes gaan echt voor...

op borstvoeding.com staat ook het eea over het virus.

Succes met je zoontje en veel beterschap gewenst!

Groetjes,

Brigitte

Share This Page