Peuterbed

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door tinkerbel, 1 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Mijn zoontje heeft afgelopen weekend in zijn kamer een peuter bedje gekregen aangezien het ledikant straks naar de nieuwe babykamer gaat. Hij slaapt er nu nog niet in, laat hem eerst even wennen aan het nieuwe pronkstuk. Dat gaat allemaal prima.;)

Alleen mijn vraag is, als ik straks hem over 2 weken voor het eerst ga laten slapen in zijn nieuwe bedje. Wat is dan beter: meteen een dekbedje of gewoon nog even in zijn slaapzak. Ik zat te denken misschien slaapzak eerst? Om te wennen misschien, het is al z'n grote stap. Of is jullie ervaring je kan maar meteen beter dekbed doen?

Alvast bedankt,
    Tinkerbel

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik heb wel een dekbedje gedaan, maar Thijmen heeft ook nog zijn slaapzak aan (een dunne, zeg maar lente slaapzak). Hij werkt zich soms uit de dekens en ik heb het dekbedje ook laag opgemaakt (wil niet dat hij er helemaal onder komt).

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Mijn dochter slaapt sinds kort in een peuterbed. Ze heeft zelf het tijdstip bepaalt, ze zei op zondagavond dat ze in het grote bed ging slapen met een deken. Ze is nu groot en wil geen slaapzak meer aan. Dus hier ging het vanzelf.

4. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    hier is gelijk het ledikantje verruild voor een peuter bed, 2 bedjes op het kamertje ging niet passen omdat er ook nog een commode in stond.
    hier ging het gelijk goed.
    esmee heeft al heel lang geen slaapzak meer aan en heeft sinds dat ze 11 maanden was al een dekbed

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    wij hebben toen mijn dochter 13 maanden was der ledikant gerollen tegen een peuterbedje. geen slaapzak meer en ipv een deken een dekbed. ging meteen allemaal goed

6. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    En wat doen jullie met een kussen? Mijn moeder raadde me het af om al een hoofdkussen te gebruiken vanwege verstikings gevaar.

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Dochter heeft geen kussen, is mij nog te gevaarlijk en ze heeft het er ook nog niet over. Ik geef het de eerste jaren nog niet.

8. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Ik las net op de site van prenatal dat ze speciale baby kussen hebben. Heeft iemand ervaring met die?

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mij dochter heeft een kussen op bed liggen maar eigenlijk altijd als ze gaat slapen legt ze hem zelf opzij. het is een erg platte en is eigenlijk geen kussen te noemen

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ja, die heb ik (tenminste ik denk dat het een speciaal babykussen is :) ). Hij is heel plat, Thijmen vindt het wel fijn, hij ligt er goed op en verdwijnt er niet in. Hij kan er ook goed op zijn buik op liggen.

11. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    esmee heeft geen kussen, ja een sier kussentje met prinsessen er op maar die gooid ze altijd gelijk aan de kant

12. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Amy is ook gelijk over gegaan naar een peuterbed zonder te wennen of iets.
    We hebben met zijn 3 het ledikant uit de kamer getild en het peuterbed in elkaar gezet.
    S'avonds wilde ze maar al te graag in het grote bed.
    Gelijk onder een dekbed, zonder pyama.

Ook heeft ze een heel dun kussen in haar bed maar eigenlijk ligt ze er nooit op, als ik ga kijken ligt ze er bijna altijd naast.
    Dus dan schuif ik hem verder naar boven toe.
    Als ze gaat slapen wil ze er wel perse op liggen,

13. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Jesse ligt vanaf zondag in z'n peuterbed, we hadden het zaterdag gehaald en dachten ook nog even te wennen, maar toch gelijk zondag erin. Het ging prima, maar we hebben voor de zekerheid z'n oude ledikantje met spijltjes nog wel tegen het nieuwe bedje aanstaan. Dit alleen 's nachts, bij het middagslaapje niet. Ik denk dat we het nog een paar dagen doen, maar aangezien hij keurig blijft liggen en rustig slaapt, denk ik dat we ook dat niet zolang meer zullen doen.

Wij hebben hem trouwens nog wel een slaapzak aan gelaten, maar hij heeft het wel warm dan... :(

14. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Ik heb besloten om toch te gaan voor alleen een dekbedje eerst. Kan altijd nog slaapzak doen als hij het te koud heeft. Ik heb het dekbed en kussen van de Hema gekocht vanochtend. Het kussen voorlopig alleen dan maar als sier.

Morgen even nog hoeslakens kopen en dan gaat hij morgenavond voor het eerst erin! Ik vindt het zooooooooo spannend (en een beetje eng) ha ha.

Deel Deze Pagina