cursus fotografie

Discussie in 'De lounge' gestart door Zara75, 1 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Ik wil een basiscursus fotografie doen, heb een spiegelreflexcamera en weet amper hoe dat ding werkt. het grenst bijna aan mishandeling, ik zou zulke mooie foto´s kunnen maken...:D
    Wat is een redelijke prijs en steek je er ook echt iets van op?Graag ervaringen!:)

2. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Bij octopus photography in den haag. Heb je intensieve 1 dags cursussen (en langer durende cursussen) kost 69euro goor 1 persoon of 110 euro voor 2 personen.
    Foto-cusussen is zijn website

3. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ik heb een boek over de camara gekocht en deze stap voor stap doorgenomen met mijn camara.. Weet nu al veel meer, nu een kwestie van oefenen en uitproberen.
    Misschien idd nog een cursus een keer, maar met het boek ben ik al stappen verder :D

4. Kuukske

Kuukske Bekend lid

26 nov 2012
    661
    10
    18
    Ik heb een cursus gedaan bij een fotograaf: 7 lessen voor 175 euro. Ik had om de week weer cursus waar je dingen leert over bijv instellingen, positie, licht etc en dan kon je twee weken oefenen met de opdrachten die je meekreeg over dat onderwerp. Ik heb er heel veel aan gehad. Ik fotografeer nooit meer in de auto-stand want ik word dan echt beperkt in de mogelijkheden. Ik vind het zeker de moeite waard! Veel succes maar vooral veel plezier!

5. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb er eentje gevolgd (en deze was vrij intensief, opleiding gerelateerd) en ik ben het meeste alweer vergeten :) Echt te erg; we moesten boeken kopen van 150 euro en meer; readers en studiemateriaal - de perfecte iso's met sluitertijd en diafragmawaardes berekenen... En tegenwoordig pak ik gewoon mijn mobieltje en doe ik op auto-stand: KLIK. Schandalig!

Pssjjttt, dure boeken kopen? :D;)

6. Selena149

Selena149 Niet meer actief

Ik heb het met youtube-filmpjes en zelf experimenteren eigen gemaakt. Prima te doen vond ik dat.

7. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Fotovakschool Rotterdam..... wordt afgeraden..... Met een basis fotografie moet je je camera al kennen.

Vanuit daar leren ze je eigenlijk meer hoe je bepaalde standen instelt en dergelijke. Tenzij dat de bedoeling is. :)

Er zijn ook workshops waarbij je dus je camera leert kennen. Maar dat is geen cursus maar meer een workshop.

Wat voor camera heb je? :)

8. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Ik heb een workshop basis kennis fotografie gevolgd, 1 op 1 met een ervaren fotograaf. De canon workshop van de fotovakschool heb ik ook gedaan, maar dat vond ik persoonlijk niks.
    Volgende maand ga ik nog een workshop volgen bij een andere fotograaf specifiek voor baby en kinder fotografie.

9. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Je kan bij Nikon zelf een dag workshop doen voor 35 euro ofzo. Erg leuke workshop. Je leert er veel. Misschien dat andere merken dat ook doen.

10. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    Mag ik weten waarbie dat gaat doen? Ik heb ook interesse.

11. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Dan bedoel ik dus een workshop!
    Ik heb een Nikon, type D3200.

12. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik ga binnenkort naar Masafotografie een standaard fotocursus volgen en aansluitend een newbornfotocursus.
    Volgens mij was het 75 euro in totaal, is over 2 weken al!

Ben erg benieuwd, heb bij haar ook een fotoshoot gehad waar okergele tevreden over ben. Ze is hier ook lid.

13. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Mijn vriend heeft de fotovakschool gevolgd in Apeldoorn, daar heeft hij echt heel veel aan gehad. Maar de fotovakschool is niet nodig als je puur hobbymatig foto's wil gaan maken. Dan volstaan cursussen ook.
    Mijn vriend geeft nu ook workshops, cursussen en doet fotoshoots.

14. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Ik volg op dit moment de cursus digitale fotografie in Belgie via CTT. Dit zijn 17 lessen van 3 uur voor 90 euro. Ik heb superveel geleerd en ben dus zeer enthousiast! Ik ga deel 2 ook volgen.

15. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Ik had de cursus Cameratechniek gevolgd bij de SKVR in R'dam, 5 of 6 jaar geleden. Is goed voor beginners in spiegelreflexcamera's, alle knopjes en standjes komen aan bod. Ik had er heel veel van geleerd :)

16. mamsvanm

mamsvanm Actief lid

27 dec 2012
    431
    0
    0
    Boeken kan je veel uithalen, en op fb fotografie tips ed. Hele groepen heb je er van... Ben daar zelf ook lid van, en gek van fotografie...
    Ook op you tube vind je veel, succes :)

17. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    thanks voor de reacties.
    Ik ga eind deze maand beginnen aan een cursus voor beginners, heb me al aangemeld.
    heb er zin an!

18. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Succes :D

Deel Deze Pagina