Hoi Dames, Echt een hele rare (genante) vraag, maar hoe weet ik of ik aambeien heb? Vanochtend bij de grote boodschap wat lichtroze bloedverlies bij alleen afvegen. Ik dacht even kijken of ik iets zag. Dus ik bukte en legde er een spiegel onder, toen zag ik 3 onderhuidse donkerpaarse rondingen (geen pijn, jeuk o.i.d). Toen bedacht ik me dat ik beter staand kon kijken, en toen zag ik niks uitsteken bij mijn a.nus en waren deze rondingen ook niet zichtbaar. Dus hoe herken ik een aambei? Excuses voor de details
Ik zou zeggen: raadpleeg Google afbeeldingen Succes! Oh... Als je net hebt gegeten, wacht er dan ff mee
Google is meestal niet mijn beste vriend, maakt niks uit wat je symptomen zijn maar als je Google raadpleegt weet je in ieder geval dat je elk moment dood kan gaan Maar heb even snel gekeken, jeetje zeg op sommige foto's steekt er echt een aardbei uit, dat is niet wat ik heb! Lijkt me echt pijnlijk, hoe moet je zitten met zoiets?
Bij mijn eerste zwangerschap zeiden ze in 't ziekenhuis dat ik een aambei had i.p.v. een knip die nog niet genezen was. ik merk het aan bloedverlies bij de grote boodschap en pijn. Het bloedverlies kan weinig zijn maar is echt wel rood, tot zoveel als pas na de bevalling.
Vooral niet op harde oppervlakten en een zwemband die zacht opgeblazen is, helpt... Een beetje bloedverlies bij de grote boodschap is heel normaal en als je verder geen klachten hebt, denk ik niet dat je aambeien hebt. Die voel je meestal wel
Ik heb van de verloskundige toen pillen en zalf gekregen en deze hebben enorm goed geholpen. Je kan ze alleen online bestellen, maar hebt ze zo in huis (1 dag), verder zijn ze natuurlijk en werken dus enorm goed Curanol heet het. Ik was na 1 dag van de jeuk en pijn af, terwijl ik al 4 a 5 dagen rondliep met last van de krengen en niks hielp De pillen werken intern mee en de zalf extern; erg fijne combi
Idd een kuurtje curanol! Inmiddels voortaan verkrijgbaar bij etos en apotheek. Helpt echt heel goed! Pilletjes icm de zalf.
helaas ook te veel ervaring hiermee. Curanol smeren en idd icm pilletjes hiervan slikken heeft bij mij geholpen tijdens en na de zwangerschap. Vaak bij een DA-drogist te verkrijgen en idd online. Op een ringband wordt trouwens afgeraden omdat er dan juist meer druk op komt. Ik dacht dat het goed was, maar mijn vk raadde zo'n zit ring ten zeerste af!!!! Het verlicht wel de druk, maar de bloedsomloop verslechterd. Koelen wil ook helpen bij veel pijn en zwelling. Op een coolpackje (uit de koelkast) in een washandje zitten met de bips verlicht ook . Mocht je veel pijn hebben, dan is er een vaseline creme die verdoofd, die is alleen via de huisarts te verkrijgen. Verder zorgen voor een goede stofwisseling en niet te veel suiker, kruiden, en koffie nuttigen en de ontlasting soepel houden. Ook niet persen op het toilet, dat verergert ook alleen maar.