Ha Alle, Wij denken erover na een elektrische bakfiets te halen, alleen vraag ik mij af waar je zoiets - en hoe (met wat voor slot) - je dit opbergt/stalt. Wij hebben 2,5 m x 2m garage aan de voorkant van het huis ( de rest verbouwd tot speelkamer). Genoeg ruimte in de voortuin, maar daar staan onze auto's en de voortuin is gewoon open gebied. In de achtertuin hebben wij geen berging oid, wel redelijk wat ruimte om de bakfiets in de tuin te bergen (kan dat gewoon open en bloot?). Mijn vraag nu is; hoe hebben jullie dat gedaan? Of kunnen jullie meedenken? Wellicht een stomme vraag, maar ik kan niet zo gauw brainstormen met mijn man hierover.. 'hij ziet het vanzelf wel'. Waar laten jullie de bakfiets? Eventueel foto's ter informatie zijn van harte welkom.
Ik denk er ook over. Ik wil dan een beugel in de grond waaraan ik m kan vastmaken. En een hoes voor er overheen.
Hier een garage van 11x6 meter, dus staat daar. In jouw geval zou ik hem in de achtertuin zetten, met een hoes erover.
Ja, ik denk inderdaad dat ik hem het best daar kwijt kan. Ik weet anders ook niet hoe ik het ga doen. Met wellicht een goede slot.. hm
Zomers onder de overkapping en wanneer ik hem hij slecht weer een poos niet gebruik in de schuur. Ik heb er 1 die op zijn kant kan dus die neemt in de schuur dan maar 1m2 in beslag.
Een beetje gekke vraag, maar moet je daar heel 'sterk' voor zijn of valt dat wel mee. Ik zal zo de garage even opmeten. Wij hebben een verlaagd plafond omdat er nog een extra kamer(tje) boven de garage is. Dank in elk geval voor het meedenken!
De bak is het zwaarste en die hoef je niet te tillen enkel te kantelen. Het valt dus mee. Het is meer een kwestie van handigheid erin krijgen.
Wij hebben de Gazelle cabby. Ideaal dat de bak opvouwbaar is. De fiets neemt zo amper meer ruimte in dan een gewone fiets. Hiervoor hadden we een babboe big. Deze stond in de tuin verankerd aan de schuur met een pyjama er overheen. Maar ik moet zeggen dat hij dan toch best wel slijt hoor. Mooiste is toch echt gewoon binnen staan
Hier staat hij ook in de garage. Ik denk niet dat je 'm buiten moet zetten. Dat komt gewoon nooit ten goede aan de kwaliteit.
Dank voor de reacties. We gaan van het weekend even de garage opruimen en kijken of de mogelijkheid bestaat om de fiets in de garage te bergen. Verder vinden wij de grondanker ook wel een plausibele mogelijkheid, maar zoals hier - genoemd - wel vrees voor de staat van de fiets (bijv. roest etc).
Wij hebben ook de helft van de garage verbouwd tot speelkamer, alleen wij hebben hem diagonaal in 2 gedeeld, zodat we 1 lange kant hebben. Zo past de bakfiets er makkelijk in. Nou ja ik neem aan dat je niet je verbouwing opnieuw wilt gaan doen, maar misschien heeft iemand anders die dit leest er nog wat aan
Hier staat ie gewoon in de garage. Maar als jij daar geen optie voor hebt zou ik een overkapping maken voor de bakfiets. Eventueel met muuranker vastzetten. Bovendien zou ik niet bezuinigen op merk: géén Babboe dus aanschaffen maar een fatsoenlijke fiets, zoals fietsfabriek. Die blijven veel beter. Zeker als je niet de mogelijkheid hebt om hem netjes in een garage te zetten. Eventueel is een fietsverzekering ook een optie. Je kunt voor een tientje per maand je fiets tegen diefstal én schade verzekeren (jazeker, dat is inclusief schade die je zelf hebt veroorzaakt).
Wij hebben de babboe en staat buiten onder een zeil! Al ruim een jaar en nog super netjes! Dus snap niet wat je bedoel met geen babboe..
Mijn man heeft een afdakje gemaakt, daar staat hij onder, of in het mini schuurtje bij de vriezer. Als we hem gebruiken voor het heen en rijden naar school, staat hij in de voortuin vast aan een muur anker. Heb een heel dik slot erbij gekocht.