Whats app groep verlaten

Discussie in 'De lounge' gestart door a2cmieux, 16 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

Ik heb geloof ik een beetje overdreven gereageerd maar het schoot me echt even in het verkeerde keelgat (pre menstrueel, slaapgebrek)

Ik maakte deel uit van een whats app groep met collega's. Vanochtend waren er wat berichtjes... het was erg leuk met jullie, geweldige avond gehad. Ik had zoiets van hé (Ik was nergens voor gevraagt)? Ik probeerde het te relativeren, ze kennen elkaar al veel langer, het is niets persoonlijk. Toch voelde ik me wel een beetje buitengesloten. Later kwam er weer een bericht binnen en toen heb ik spontaan besloten de groep maar te verlaten, ik maak er kennelijk toch niet echt deel van uit.

Ik heb overdreven gereageerd, natuurlijk hoeven ze mij niet uit te nodigen. Het was gewoon echt even het verkeerde moment.

Ik weet niet eens waarom ik het hier neer zet. Ik voel me erg verdrietig, dit komt ook vooral door onderliggende oorzaken (en die vervelende hormonen). Dinsdag maar gewoon naar mijn werk gaan alsof er niets gebeurt is?

2. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    De groep verlaten was misschien wat overdreven maar aan de andere kant vind ik het ook lullig van je collega's. Als je weg geweest bent met een groepje houd de berichtjes dan ook onder de mensen van die groep. Maar zo zou ik denken...

MaMa, heidiane, Kolibrie en 7 anderen vinden dit leuk.
  3. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

met hoeveel collega's zit je in die groep en hoeveel collega's daarvan waren deze berichtjes aan het sturen?

heidiane vindt dit leuk.
  4. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Ach wat vervelend. Ik begrijp je heel goed, bij mij zouden zulke dingen ook heel hard binnenkomen. Ook al hebben ze het misschien helemaal niet expres gedaan, ik zou me ook buitengesloten voelen.
    Maar ik heb dan nogal een verleden met 'snel buiten de groep vallen'. In zulke gevallen stap ik at the heat of the moment ook vaak uit een groep, waar ik dan later weer spijt van heb. Dan voel ik me ze zo'n mieperige aansteller die uit de groep stapt omdat ik ook aandacht wil. Ofzo.

Dus ik snap je gevoel heel goed. Je hoeft het gevoel ook echt niet te ontkennen! Er is iets vervelends gebeurt en het is heel logisch dat dat even binnenkomt.

Wat je nu moet doen... Pff lastig, ik spreek dan meteen uit mijn eigen ervaring en dat is niet meteen de beste ;)
    Dus ik weet niet of je wel naar mijn opties moet luisteren ;)

Maar misschien als ze er ernaar vragen gewoon eerlijk vertellen dat je het vervelend vond om zulke dingen te lezen, en dat je dan het idee hebt er niet bij te horen?
    Of dat je het vanuit een positieve manier brengt en zegt dat je hen graag beter wilt leren kennen en je ze dus zelf een keertje uitnodigt.

En ik zou persoonlijk de 'leider' of 'wijze' persoon van de groep (vaak is die er wel ;)) een persoonlijk berichtje doen. Dan kan je even uitleggen dat je niet lekker in je vel zat en dat je het daarom vervelend vond om te lezen dat ze leuke dingen hadden gedaan.

Chocolat, Treez, Juul75 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    Ik ben laatst ook uit de groepsapp van m'n werk gestapt. Maar om een andere reden dan jij, ik vond de app veels te druk met veel zinloze reacties (50 man in een groepsapp daar kun je je vast wat bij voorstellen)

Ik zou zelf lekker dinsdag afwachten of er iemand over begint. Maar ik ben bang dat als dan niemand erover begint je nog meer teleurgesteld gaat zijn.
    Hoeveel zitten er in de groepsapp?

Je voelde je buitengesloten, maar als je niet meer in de groepsapp zit ga je je waarschijnlijk nog meer buitengesloten voelen, dus in jouw geval zou ik dinsdag je liefste collega zelf benaderen en je gevoel uitleggen. En waarschijnlijk wordt het dan uitgesproken en jij gerustgesteld en zit je zo weer in de app als je dat nog wil.

Paardenbloem vindt dit leuk.
  6. a2cmieux

7 collega's/ 4 waren berichtjes aan het sturen.

7. Triangel

Triangel Niet meer actief

Hier ben ik ook benieuwd naar.

Ik snap dat je je echt rot voelt, ik heb dat zelf ook. Mijn sociale leven is erg belangrijk voor me en als mensen me vergeten, hoe onbedoeld ook, voel ik me echt verdrietig, kansloos ed.

Ik zou het op je werk gewoon uitleggen. Dat je wel snapt dat mensen soms in een kleinere groep wat ondernemen, maar dat het je buitengesloten liet voelen. En daardoor nam je misschien een wat impulsieve stap, de groepsapp verlaten. En dan even afwachten hoe ze reageren.

DastyQueen vindt dit leuk.
  8. Betsy

Betsy Niet meer actief

Maar wat is de situatie? Want dat maakt natuurlijk een groot verschil.

Stel dat jij gisteren een vrije dag had. En je collega’s die wel gewerkt hebben spontaan na het werk besloten om iets te gaan eten. Dan is het heel logisch dat jij er niet bij was en is het ook geen kwestie van je niet willen uitnodigen of vergeten. Dan is het ook niet raar als iemand later in die groep nog even “was gezellig” roept.

Als jij wel gewoon aan het werk was en met zo’n spontane actie niet wordt meegevraagd is het natuurlijk een heel ander verhaal. Of als dit al weken van te voren gepland is en jij niet bent uitgenodigd.

Sowieso is het niet leuk om je buiten gesloten te voelen. En ik zou dit dinsdag gewoon even met 1 van je collega’s bespreken. Wat leuk dat jullie iets zijn gaan doen, jammer dat ik er niet bij was, want ik vind het leuk om met jullie mee te gaan. Ik vond het zo jammer dat ik uit de groep bent gestapt, maar dat was eigenlijk niet de bedoeling. Dikke kans dat je zo weer in de groep zit en de volgende keer wel wordt meegevraagd.

9. a2cmieux

Wat een lieve reactie. Ik ben eigenlijk niet zo van de gevoelsuitbastingen en daarom uit de groep stappen past ook niet echt bij mij. Ik kan er intussen al een heel klein beetje om lachen omdat dit zo anders is dan hoe ik eigenlijk in elkaar zit.

Ik heb inderdaad ook een verleden van buiten de groep vallen. Dit is gelukkig echt een verleden en ik maak nu deel uit van leuke groepen vrienden, collega's, maar zulke dingen komen bij mij nog steeds hard binnen. Ik weet dat mijn collega's wel vaker dingen doen zonder mij erbij en regelmatig doen we ook dingen samen. Rationeel kan ik het eigenlijk goed uitleggen, ze zijn echt allemaal een stuk ouder, hebben volwassen kinderen of pubers. Het komt waarschijnlijk echt door vroeger dat ik me dan zo gekwetst voel. Het is vast een goed idee hieraan te gaan werken

10. a2cmieux

Ik was gister gewoon op het werk en ben als laatste naar huis gegaan. Dit was echt niet extreem laat en maar 30 minuten later dan een andere collega die gister wel gezellig mee was. Ik weet wel zeker dat dit van tevoren gepland was want andere collega's die er gister niet hebben gewerkt waren er wel bij.

11. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Als je een goede band met je collega’s hebt had ik allang een bericht eruit gegooid;
    Heyyyy peoples!! Where was ik in the partyyy? Ik zat heel zielig alleen op de bank!

Maak van je hart geen moordkuil.

Piep2016, Chocolat, Fennec en 8 anderen vinden dit leuk.
  12. a2cmieux

Ik laat het nu gewoon even bezinken en zie dinsdag wel. Voor nu wil ik eigenlijk gewoon even rust, ik heb al genoeg aan mijn hoofd. Ik vraag me eigenlijk af of ik nog wel in die appgroep wil, niet alleen door dit. Er wordt veel zinloze info gedeeld. Misschien is het wel goed dat ik eruit ben gestapt. Als ze mij voor iets anders uit willen nodigen kunnen ze mij gewoon vragen.

Ik begrijp wel dat je uit een groepsapp met 50 mensen bent gestapt.

13. a2cmieux

Ja dat was inderdaad een beter idee geweest. Ik ben verder ook niet boos ofzo. Het was gewoon echt even niet het moment. Ik onthoud het wel even voor dinsdag. Inderdaad lekker luchtig. Zijn echt leuke dames!!

14. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.129
    5.047
    113
    Vrouw
    Vind jouw reactie niet raar, vind het raar dat mensen gaan posten dat het zo gezellig was als niet iedereen is uitgenodigd. En dat mogen ze best ook even zien, vind ik, dat je dat wat doet.

Triangel, Chocolat, Fennec en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Citroentje93

Citroentje93 Fanatiek lid

28 feb 2017
    1.761
    933
    113
    Ambtenaar
    Ergens in het Zuiden
    Ze hebben afgesproken met elkaar zonder dat je het wist...Dus daar voor hadden ze de groep kennelijk niet voor nodig. Vervolgens om elkaar te laten weten hoe gezellig het wel niet was, was de groep weer toepasselijk. Ik zou er iets van hebben gezegd en dan er uit gaan :) je hebt gelijk hoor

Chocolat, Robijn89 en Blijdorp vinden dit leuk.
  16. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik vind het ook gek dat ze buiten de app om afspreken, maar via de app gaan ‘nabespreken’. Ik had denk ik gevraagd wat voor een gezelligs ze hadden gedaan samen, zodat ze zich er ook bewust van zijn dat ze jou niet hadden gevraagd. Maar ik snap jouw reactie ook enorm goed!

In een app groepje met vriendinnen gingen 3 ervan ineens continu inside jokes maken die anderen echt niet begrepen en ook lullig voelden - bv ik zei iets, dan volgde er een inside joke als reactie en gelach van die 3 terwijl ik het dus niet snapt; alsof ze me belachelijk maakten... Ik ben uit de groep gegaan, 4 anderen ook, en nu zitten we met z’n 5’en in een nieuwe groep zonder die 3... voelt alsof we 11 zijn ofzo, pfff! Sindsdien zit ik ook minder op whatsapp trouwens, meer 1 op 1.

17. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik geef je groot gelijk, vind het erg lullig om dan op de app te posten hoe gezellig het wel niet was.

18. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Ik spreek ook wel eens met een deel van mijn collega’s buiten werktijd af, maar ben dan wel zo netjes om dat niet te gaan bespreken in de groepsapp.

19. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ik vind dat je helemaal niet overdreven hebt gereageerd ik vind het zwaar kinderachtig om dit te doen ... of het nou bewust of onbewust is ...

20. a2cmieux

Hey dames, iedereen bedankt voor jullie lieve reacties. Fijn om te weten dat het toch niet zo gek is dat ik me zo buitengesloten voelde. Ik heb een appje gekregen van 1 collega met zowel een hele goede verklaring waarom ik gisteren niet uitgenodigd was en het was in de verkeerde Whatsappgroep geplaatst. Veel drama dus en er was een logische verklaring.

Volgende keer toch maar eerst even goed nadenken voor ik iets doe.

Deel Deze Pagina