Beste allemaal, wie weet heeft iemand tips. 21 mei trouwen wij. We trouwen niet mega uitbundig. Budget is 5000 euro (jurk krijg ik). Nu zoek ik nog iemand die onze bruidsparen wil maken, liefst max 100 euro. Moet voor 50 a 60 man zijn. We wonen in omgeving Culemborg. Op internet kom ik alleen hele fancy bakkers tegen, ik zoek eigenlijk iemand die het leuk vindt om te doen als hobby. Of kennen jullie via via iets pf iemand die aan te raden is?
Ik ben een hobby bakker, maar voor dit budget zou ik het niet kunnen bakken... Is nog geen 2 euro per persoon, dan kom je nog niet eens uit met je ingrediënten, laat staan iets wat lijkt op een vergoeding
Oh, voor dit budget kun je ook bijna een grote etagere met gebakjes bestellen bij de bakker en dan een klein aansnijdtaartje bovenop... Misschien vind je dat wat? Gebakjes zijn vaak tussen de 2 en 2,50 p.p. bij een fatsoenlijke bakker...
Wij waren voor 55 man 250 euro kwijt. Wij hadden dan geen hobby bakker maar dit was wel een van de goedkoopste die we konden vinden. Het ligt er misschien ook aan wat voor taart je wilt, miss kun je daar wel kosten op besparen. En cupcakes zijn inderdaad ook heel leuk. Of misschien cakepops?! Ik weet natuurlijk niet hoe jouw dag is gepland maar wij hadden ook alleen taart voor de daggasten vlak na de ceremonie. De feestgangers kregen geen taart, wel bittergarnituur
Haha oke. Bedankt voor de reacties. Ik heb duidelijk geen reëel beeld! Ben dan ook geen bakker... Worden dan toch aantal losse taarten op etagère denk ik...
Kijk eens bij bakkers in de buurt op internet. En anders gewoon naar de winkel gaan en vragen naar de prijzen. Mijn man is bakker en bij de zaak waar hij werkt is een gewone taart 1,40 per persoon en bekleed met marsepein 3,50 extra. Dan zou je als je uit gaat van 60 personen op 87,50 uitkomen.
Een bruidstaart is meestal met marsepein bekleed en dat is best prijzig. Als je er ook lekkere vulling in wilt, kom je aan kosten voor ingrediënten al over 2 euro per taartpunt. En een taart voor 60 personen bakken, vulling maken, vullen, bekleden en decoreren kost heel veel tijd. Gaat gewoon niet voor 100,-
Is ijstaart een optie? Wij waren ook niet gek veel kwijt dacht ik. Hadden mooie ijsbruidstaart vd locale beste ijssalon. Mooi, aangekleed en lekker!
Taarten Is dit een bakker uit de buurt? Je zou altijd kunnen kiezen voor 2 of 3 taarten waarvan 1 bekleed met marsepein en een slagroomtaart met een foto van jullie 2én of van de trouwkaart. De neef van mijn man had met trouwen ook geen bruidstaart maar een gewone slagroomtaart met een foto van hun beiden en de trouwdatum.
Wat had je in gedachte ? Een gewone slagroomtaart ga je net redden. Maar een mooie taart met lekkere vulling afgewerkt met rolfondant of marsepein ga je al gauw richting de 2,50 - 3,00 pp.
Ben je niet de enige dat vond ik ook! Ik heb trouwens een album met taarten op mijn pagina staan misschien zie je daar wat leuks tussen voor inspiratie?? Mijn man had ooit verschillende taarten gemaakt voor de verjaardag van mijn oma en mijn moeder.
Wij hadden een bruidstaart voor 40 personen voor 80 euro. Bij Bakkerij Bos in Maarsbergen. Tenminste we hebben hem via de locatie besteld en daar kwam hij vandaan. Super mooie taart van drie lagen en echt heerlijk! Met marsepein en roosjes en andere versieringen erop. De gasten die erbij waren hebben het nog steeds als onze bruiloft ter sprake komt over de taart dat die zo lekker was. En dat was ook zo! Het is wel vijf jaar geleden maar allicht de moeite waard om even te bellen naar ze.
Super bedankt!!! Die instaat ga ik uitzoeken evenals de bakkerij in maarsbergen. Zulke tips hoopte ik 😉
Nou ben ik benieuwd waar jij getrouwd bent en waar je woont haha. Bakkerij bos heeft inderdaad altijd lekker gebak.
Wij hadden gekozen voor een naked cake, een aanrader! Qua prijs zal het ook vast schelen en veel mensen houden niet van marspein. Anders eventueel een soesjestoren of een taarttafel met verschillende taarten. Dit was onze taart maar weet echt niet meer wat ik er voor betaald heb en hoeveel personen